Rozkład jazdy 2014/2015

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Rozkład jazdy 2014/2015

Post autor: Emyl » 17 lip 2014, 12:35

Łamiąca wiadomość: w nowym rozkładzie pojawiają się problemy ze szczytowymi połączeniami regionalnymi. Koledzy z PLK zapomnieli, że te mają większe (choć, o ironio, niepolityczne) znaczenie, niż Pendolina. I tak, z Krakowa w kierunku Kozłowa przez dwie godziny nie będzie pociągu, a następnie dwa odjadą jeden za drugim, a na trasach z Gdańska niektóre składy postoją sobie po 10 minut czekając, aż przejedzie EIC. Uderz więc w stół, a Transport-Publiczny.pl się odezwie, że potrzebne są na gwałt dodatkowe tory w aglomeracjach.

Nie wiem, czy się śmiać, czy płakać. :term:

Bibliografia: :p
http://www.rynek-kolejowy.pl/53134/rozk ... akowa.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/53118/pomo ... nalne.html
http://www.transport-publiczny.pl/felie ... z-051.html

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lip 2014, 13:14

Na całym świecie pociągi wolniejsze są wyprzedzane przez pociągi szybsze. To, że w Polsce zajmuje to milion lat ze względu na chore wytyczne PLK, to kwestia PLK, a nie idei. Dodatkowo warto zauważyć, że linia nr 8 nie jest w żadnym stopniu przystosowana do obsługi ruchu mieszanego - ruch prowadzony jest w następstwie posterunków, a od Krakowa po Kozłów nie ma możliwości wyprzedzania pociągów, bo stacje nie są wyposażone w krawędzie peronowe przy torach głównych dodatkowych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 17 lip 2014, 15:46

Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.

Ale jeśli PLK sobie zaplanowało, ze 24 minuty przed pociągiem do Koniecpola (sic!, nie żadne pendolino, pociągi w kierunku CMK aż tyle wolnego nie potrzebują) z Krakowa Głównego nie może jechać nic innego, to ja nie mam więcej pytań.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lip 2014, 16:05

MichalJ pisze:Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.
W Polsce nie istnieje.
Ale jeśli PLK sobie zaplanowało, ze 24 minuty przed pociągiem do Koniecpola (sic!, nie żadne pendolino, pociągi w kierunku CMK aż tyle wolnego nie potrzebują) z Krakowa Głównego nie może jechać nic innego, to ja nie mam więcej pytań.
Nie "nic innego", tylko nic wolnego. Ekspres wrocławski do Kozłowa jedzie 38 minut, osobówka 59 minut.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 lip 2014, 16:15

A tam się po drodze w jakimś Miechowie powyprzedzać nie da?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lip 2014, 16:32

pawcio pisze:A tam się po drodze w jakimś Miechowie powyprzedzać nie da?
fik pisze:a od Krakowa po Kozłów nie ma możliwości wyprzedzania pociągów, bo stacje nie są wyposażone w krawędzie peronowe przy torach głównych dodatkowych
(i ta osobówka dojechałaby najdalej do Słomnik tak w ogóle)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 19 lip 2014, 10:33

fik pisze:
MichalJ pisze:Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.
W Polsce nie istnieje.
Planowo nie, ale nieplanowo... Tylko kto by tam o tym myślał :/

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lip 2014, 12:45

fik pisze:Na całym świecie pociągi wolniejsze są wyprzedzane przez pociągi szybsze.
Z drugiej strony, odniosłem wrażenie, że w Niemczech pociągi dowożące i odwożące z pracy są traktowane nieco priorytetowo w obrębie aglomeracji - tak, jakby DB wychodziło z założenia, że IC/ICE parominutowe opóźnienie nadrobi na trasie :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Łukasz
Posty: 10492
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 lip 2014, 21:42

fik pisze:
MichalJ pisze:Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.
W Polsce nie istnieje.
W Europie też raczej nie istnieje :=>
ŁK

ODPOWIEDZ