Rozkład jazdy 2014/2015
Moderator: JacekM
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6920
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Rozkład jazdy 2014/2015
Łamiąca wiadomość: w nowym rozkładzie pojawiają się problemy ze szczytowymi połączeniami regionalnymi. Koledzy z PLK zapomnieli, że te mają większe (choć, o ironio, niepolityczne) znaczenie, niż Pendolina. I tak, z Krakowa w kierunku Kozłowa przez dwie godziny nie będzie pociągu, a następnie dwa odjadą jeden za drugim, a na trasach z Gdańska niektóre składy postoją sobie po 10 minut czekając, aż przejedzie EIC. Uderz więc w stół, a Transport-Publiczny.pl się odezwie, że potrzebne są na gwałt dodatkowe tory w aglomeracjach.
Nie wiem, czy się śmiać, czy płakać.
Bibliografia:
http://www.rynek-kolejowy.pl/53134/rozk ... akowa.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/53118/pomo ... nalne.html
http://www.transport-publiczny.pl/felie ... z-051.html
Nie wiem, czy się śmiać, czy płakać.
Bibliografia:
http://www.rynek-kolejowy.pl/53134/rozk ... akowa.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/53118/pomo ... nalne.html
http://www.transport-publiczny.pl/felie ... z-051.html
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Na całym świecie pociągi wolniejsze są wyprzedzane przez pociągi szybsze. To, że w Polsce zajmuje to milion lat ze względu na chore wytyczne PLK, to kwestia PLK, a nie idei. Dodatkowo warto zauważyć, że linia nr 8 nie jest w żadnym stopniu przystosowana do obsługi ruchu mieszanego - ruch prowadzony jest w następstwie posterunków, a od Krakowa po Kozłów nie ma możliwości wyprzedzania pociągów, bo stacje nie są wyposażone w krawędzie peronowe przy torach głównych dodatkowych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.
Ale jeśli PLK sobie zaplanowało, ze 24 minuty przed pociągiem do Koniecpola (sic!, nie żadne pendolino, pociągi w kierunku CMK aż tyle wolnego nie potrzebują) z Krakowa Głównego nie może jechać nic innego, to ja nie mam więcej pytań.
Ale jeśli PLK sobie zaplanowało, ze 24 minuty przed pociągiem do Koniecpola (sic!, nie żadne pendolino, pociągi w kierunku CMK aż tyle wolnego nie potrzebują) z Krakowa Głównego nie może jechać nic innego, to ja nie mam więcej pytań.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W Polsce nie istnieje.MichalJ pisze:Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.
Nie "nic innego", tylko nic wolnego. Ekspres wrocławski do Kozłowa jedzie 38 minut, osobówka 59 minut.Ale jeśli PLK sobie zaplanowało, ze 24 minuty przed pociągiem do Koniecpola (sic!, nie żadne pendolino, pociągi w kierunku CMK aż tyle wolnego nie potrzebują) z Krakowa Głównego nie może jechać nic innego, to ja nie mam więcej pytań.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
A tam się po drodze w jakimś Miechowie powyprzedzać nie da?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
pawcio pisze:A tam się po drodze w jakimś Miechowie powyprzedzać nie da?
(i ta osobówka dojechałaby najdalej do Słomnik tak w ogóle)fik pisze:a od Krakowa po Kozłów nie ma możliwości wyprzedzania pociągów, bo stacje nie są wyposażone w krawędzie peronowe przy torach głównych dodatkowych
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Planowo nie, ale nieplanowo... Tylko kto by tam o tym myślałfik pisze:W Polsce nie istnieje.MichalJ pisze:Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.
Z drugiej strony, odniosłem wrażenie, że w Niemczech pociągi dowożące i odwożące z pracy są traktowane nieco priorytetowo w obrębie aglomeracji - tak, jakby DB wychodziło z założenia, że IC/ICE parominutowe opóźnienie nadrobi na trasiefik pisze:Na całym świecie pociągi wolniejsze są wyprzedzane przez pociągi szybsze.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
W Europie też raczej nie istnieje :=>fik pisze:W Polsce nie istnieje.MichalJ pisze:Istnieje wyprzedzanie torem lewym. Owszem, nie zawsze się da.
ŁK