[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2015

Post autor: fik » 21 mar 2015, 12:03

http://wyborcza.pl/1,75248,17634541,Efe ... ojada.html

Kolejarze chcą, by pociągi pośpieszne z Warszawy do Krakowa jeździły dłuższą trasą. Czy to kolejny sposób, by zwiększyć frekwencję w składach pendolino?

Niedawno spore protesty pasażerów wzbudziła likwidacja niedrogiego pociągu Interregio "Matejko", który z Warszawy do Krakowa jechał Centralną Magistralą Kolejową. Krakowska redakcja "Wyborczej" w obronie tego połączenia zebrała 10 tys. podpisów. Powrotu składu do rozkładu nie udało się jednak wywalczyć.

Pasażerowie, których nie stać na podróżowanie pendolino (średnia cena za bilet: 127 zł), znowu mogą mieć powody do narzekań. Tym razem istnieje groźba, że jeżdżące na tej trasie pociągi pośpieszne (cena za bilet: 60 zł) zostaną skierowane na znacznie dłuższą, okrężną trasę. Przez to podróż potrwa dłużej.

Dotarliśmy do założeń nowego rozkładu jazdy spółki PKP Intercity, który ma wejść w życie pod koniec roku. Wynika z niego, że pociągi pośpieszne do Krakowa przestałyby kursować trasą, po której jeżdżą składy pendolino. Do stolicy Małopolski dotrą dość okrężną drogą. Część z nich ma kursować przez Koluszki, Tomaszów Mazowiecki, a dalej Centralną Magistralą Kolejową. Czas przejazdu w tym wariancie wyniósłby ponad trzy i pół godziny. Teraz składy pośpieszne do Krakowa docierają w ciągu 2 godz. 45-55 min.

Spółka PKP Intercity planuje też drugi wariant trasy pośpiesznych do Krakowa. Najpierw pojechałyby Centralną Magistralą Kolejową, potem skręciłyby w stronę Kielc i dalej przez Jędrzejów dotarłyby do stolicy Małopolski. To wyjątkowo pokrętna trasa, która wymagałaby m.in. zmiany kierunku jazdy i przełączenia lokomotywy. Planowany czas przejazdu w tej wersji: 4 godz. 15 min.

Dodatkowo nie dałoby się późnym wieczorem wrócić niedrogim pociągiem z Krakowa do Warszawy. Ostatni pośpieszny ma odjeżdżać po godz. 18. Potem był by już tyko ekspres lub pociąg Pendolino.
(...)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 mar 2015, 14:48

Przez Koluszki?! Po co?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 mar 2015, 17:17

Może to wynikowa chęci sztucznego zwiększenia zainteresowania droższymi EIP? :-k

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 mar 2015, 0:43

A ja się zastanawiam, skąd to zdziwienie? Prosta dedukcja: PIC dostaje składy na trasę Olsztyn - Kraków, do tego ósemka jest w stanie agonalnym na odcinku Warszawa - Radom. Przez Dęblin nie puszczą, bo by nie "załatwili" Centralnego, a więc pozostaje np. proteza podpinająca Kielce do CMK.

:arrow: Właściwie, to gdzie oni przewidują zmianę czoła składu? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 22 mar 2015, 6:20

KwZ pisze:Przez Koluszki?! Po co?
Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.
Wolfchen pisze: :arrow: Właściwie, to gdzie oni przewidują zmianę czoła składu? :-k
W Żelisławicach (a swoją drogą jakoś temat łącznicy Włoszczowa Płn - Czarnca przycichł).
Spółka PKP Intercity planuje też drugi wariant trasy pośpiesznych do Krakowa. Najpierw pojechałyby Centralną Magistralą Kolejową, potem skręciłyby w stronę Kielc i dalej przez Jędrzejów dotarłyby do stolicy Małopolski. To wyjątkowo pokrętna trasa, która wymagałaby m.in. zmiany kierunku jazdy i przełączenia lokomotywy. Planowany czas przejazdu w tej wersji: 4 godz. 15 min.
Ten wariant to głównie ze względu na oczekiwania Kielc, że dostaną pociąg do/z Warszawy przez CMK. Przy czym akurat to przełączanie lokomotywy to bujda, bo na tę trasę przewidywano jedynie ED74.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 mar 2015, 9:40

kveld pisze:
KwZ pisze:Przez Koluszki?! Po co?
Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.
Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 mar 2015, 11:01

kveld pisze:Ten wariant to głównie ze względu na oczekiwania Kielc, że dostaną pociąg do/z Warszawy przez CMK. Przy czym akurat to przełączanie lokomotywy to bujda, bo na tę trasę przewidywano jedynie ED74.
Pociągi Kraków - Kielce - Warszawa - Olsztyn to Flirt3.
person pisze:Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.
Większość "Łodzi" w pociągach łódzkich to są Skierniewice i Żyrardów jednak.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 22 mar 2015, 14:28

Ale pociąg Warszawa - Włoszczowa - Kielce - Kraków już był i miał się dobrze. To skąd teraz takie oburzenie.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 22 mar 2015, 16:04

person pisze:
kveld pisze: Pewnie po to, żeby Łódź wepchnąć też do tej TLKi.
Tak, wepchnąć Łódź do pociągu, który nie jedzie przez Łódź.
Koluszki to prawie przedmieścia Łodzi ;) Zawsze można uruchomić wahadełko Łódź - Koluszki (albo i autobus).
fik pisze: Pociągi Kraków - Kielce - Warszawa - Olsztyn to Flirt3.
Jeden pies - ważne, że ezet.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 mar 2015, 11:38

kveld pisze:W Żelisławicach (a swoją drogą jakoś temat łącznicy Włoszczowa Płn - Czarnca przycichł).
Racja, przecież tej łącznicy jeszcze nie ma... #-o
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2015, 12:30

I oby nigdy nie było.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 mar 2015, 12:33

Bo?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 mar 2015, 12:59

Bo w normalnych warunkach Kielce powinny do Warszawy dojeżdżać przez Radom - same Kielce nie wygenerują potoków na pociąg, a Kielce - Skarżysko - Radom - Warka - Warszawa to jakieś 400k ludzi w zasięgu LK8...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2015, 16:07

No więc właśnie, to by była tylko legitymacja totalnej nieudolności państwa w zakresie modernizacji linii 8.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 mar 2015, 20:48

Wolfchen pisze:Bo w normalnych warunkach Kielce powinny do Warszawy dojeżdżać przez Radom - same Kielce nie wygenerują potoków na pociąg, a Kielce - Skarżysko - Radom - Warka - Warszawa to jakieś 400k ludzi w zasięgu LK8...
Parę lat temu IR do Kielc przez Żelisławice jeździł w miarę pełny - ale nie pamiętam, czy on nie tylko w piątki.
Mnóstwo ludzi wysiadało we Włoszczowie. Na pewno więcej osób jeździło, niż w 2 wagonach Sienkiewicza czy w tygodniu w Kindze.
Poza tym to dawało w miarę niezły czas nawet na EN57, a te Flirty to chyba jednak 160 mają dać radę.
ŁK

ODPOWIEDZ