[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2016

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 mar 2016, 21:36

MichalJ pisze:
fik pisze:Podczas składania zamówień nic takiego nie było wiadomo.
Ułożono rozkład na składy wagonowe i tych składów wagonowych nie puszczono. Przecież to się kupy nie trzyma.
Albo, albo.

1. Mamy do dyspozycji składy wagonowe, nie wiemy, czy będą darty - układamy rozkład na wagonowe i JADĄ WAGONOWE.
2. Nie mamy wagonów, układamy rozkład na darty 'po ogłoszeniu'.

A nie, że układamy na wagony, ale odwołujemy.
Podczas składania zamówień nie można bylo ułożyć rozkladu na Darty, bo żaden z nich nie byl na tyle ukończony, aby można bylo dac wsad do obliczeń trakcyjnych, zatem zlozono wszystko na wagony, a pól roku bliżej, kiedy wiadomo juz bylo, JAK BARDZO Pesa dala ciała, można bylo się zastanowić, na co starczy taboru zastępczego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 11 mar 2016, 19:11

To dowodzi jak prawo kolejowe w Polsce jest zabetonowane... Powinna być możliwość dynamicznej zmiany rozkładu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 mar 2016, 21:26

Rozkład zmienia się dynamicznie codziennie na wielu liniach. Każdy dzień jest inny, każdy pociąg jedzie inaczej ;]

Na czym miałaby polegać ta dynamika? Na tym, że ruszenie jednego pociągu rusza całą sieć? Bo krzyżówki, bo skomunikowania, bo obiegi składów, drużyn? Niech już lepiej dzieje się to raz na kwartał - i tak za dużo zamieszania, rozkłady miały być na lata, przynajmniej na rok.
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 mar 2016, 21:34

Z dużym naciskiem na "miały". Po 3 miesiącach obowiązywania rozkładu tabele z sześcioma wariantami rozkładu jednego pociągu są bardziej normą niż wyjątkiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 mar 2016, 23:31

zxcvbnm pisze:To dowodzi jak prawo kolejowe w Polsce jest zabetonowane... Powinna być możliwość dynamicznej zmiany rozkładu.
Dobrze, że w innych krajach prawo nie jest zabetonowane i rozkład się zmienia dynamicznie, co nam z pewnością wykażesz, wskazując na konkretne rozwiązania stosowane w praktyce przez mniej zabetonowane kraje.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 14 mar 2016, 9:46

zxcvbnm pisze:To dowodzi jak prawo kolejowe w Polsce jest zabetonowane... Powinna być możliwość dynamicznej zmiany rozkładu.
Pasażerowie byliby jeszcze bardzie zachwyceni niż dziś.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 15 mar 2016, 20:13

zxcvbnm pisze:To dowodzi jak prawo kolejowe w Polsce jest zabetonowane... Powinna być możliwość dynamicznej zmiany rozkładu.
To akurat dowodzi jak małe masz pojęcie o czym piszesz.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 mar 2016, 6:53

Może ktoś mi wytłumaczy.
Jest sobie w weekendy TLK Brda (51114). Po drodze stoi 12 minut we Włocławku i 12 minut w Kutnie. Po co? Jechałem tym w niedzielę (13.03). Żadnych krzyżowań, mijanek, żadnych skomunikowań... nic. Zatem dlaczego pociąg ten traci 24 minuty?

Nawiasem mówiąc w niedzielę wiało w nim pustką (a na odjeżdżające godzinę wcześniej IC Kopernik kilka dni wcześniej nie było już miejscówek).

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 16 mar 2016, 8:48

PKP-owska tradycja, tyle trwało nawodnienie parowozu / a nawet krócej /.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 mar 2016, 10:52

person pisze:Może ktoś mi wytłumaczy.
Jest sobie w weekendy TLK Brda (51114). Po drodze stoi 12 minut we Włocławku i 12 minut w Kutnie. Po co? Jechałem tym w niedzielę (13.03). Żadnych krzyżowań, mijanek, żadnych skomunikowań... nic. Zatem dlaczego pociąg ten traci 24 minuty?
Tłumaczę: odbieg za 91422 na Łowicz - Warszawa i odbieg przed 51336 na Toruń - Kutno. Tak to jest, jak pociąg się wciska kolanem poza rocznym rozkładem jazdy.
Nawiasem mówiąc w niedzielę wiało w nim pustką (a na odjeżdżające godzinę wcześniej IC Kopernik kilka dni wcześniej nie było już miejscówek).
Efekt pendolino flirta.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 mar 2016, 12:09

Dzięki.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 16 mar 2016, 14:44

person pisze:Może ktoś mi wytłumaczy.
Jest sobie w weekendy TLK Brda (51114). Po drodze stoi 12 minut we Włocławku i 12 minut w Kutnie. Po co? Jechałem tym w niedzielę (13.03). Żadnych krzyżowań, mijanek, żadnych skomunikowań... nic. Zatem dlaczego pociąg ten traci 24 minuty?

Nawiasem mówiąc w niedzielę wiało w nim pustką (a na odjeżdżające godzinę wcześniej IC Kopernik kilka dni wcześniej nie było już miejscówek).
Są trzy możliwości:
1) Zmiana parametrów bez zmiany czasów jazdy
2) Rezerwy czasowe- zagadka PLK
3) Inne przyczyny które są pilnie strzeżoną tajemnicą zarządcy infrastruktury, ewentualnie przewoźnika
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 mar 2016, 18:59

fik pisze:
Nawiasem mówiąc w niedzielę wiało w nim pustką (a na odjeżdżające godzinę wcześniej IC Kopernik kilka dni wcześniej nie było już miejscówek).
Efekt pendolino flirta.
Sam byś tak wybrał. I ja też ;) A i samo IC przemawia, choćby na Kindze Edycie.
ŁK

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 23 mar 2016, 19:51

Zastanawia mnie brak pociągu relacji Wrocław - Warszawa w godz. 15 - 17. Jeden jest ok. 14:40 następny dopiero 17:18. Kiedyś coś było po 16.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 06 maja 2016, 16:27

Dwa pytania na temat IC 51116:
1. Czy od 12 czerwca do 7 sierpnia faktycznie będzie kursował w godzinach podanych na portalupasażera.pl, tj. wyjazd z Gdyni po 17, przyjazd do Warszawy po 23? Czy znowu ktoś sobie wpisał głupoty i zmieni na tydzień albo dwa przed...?
2. Czy jest to flirt, czy dart?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ