[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2016

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 28 lut 2016, 14:57

Czyli jest szansa, że zostanie to skorygowane?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2016, 15:10

Wraz z nowym rozkładem w grudniu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 29 lut 2016, 14:31

Czemu ,,Viagrina/Ślęża" ma po 13 marca dłuższy czas jazdy z Opola do Warszawy? Tak z ciekawości pytam
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 29 lut 2016, 16:19

Viadrina (sądząc po postojach - Cz-wa Osobowa zamiast Stradom) od korekty przez Piotrków-Koluszki, a nie CMK (ale to ma akurat marginalny wpływ). Większy wpływ ma znaczne wydłużenie Opole - Lubliniec - pewnie jakieś krzyżowanie nie wyszło...

Edit: ja już nie wiem, który rozkład mówi prawdę, a który kłamie, bo ze służbowego wychodzi mi, że cały czas jeździ przez Koszulki. Co do wydłużenia czasu jazdy po 13.03.: Fosowskie postój 5 minut zamiast bez zatrzymania, Pludry postój 6 minut zamiast bez zatrzymania, Płyćwia - Skierniewice wydłużenie o 2 minuty, Skierniewice - Żyrardów +5 minut, Żyrardów - Zachodnia -2 minuty.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 lut 2016, 23:12

Emyl pisze:Czyli jest szansa, że zostanie to skorygowane?
Szansa to pewnie jest, ale jak zaczną wsadzać po 2 maszynistów do Dartów, co jeszcze się nie chyba zdarza.

Swoją drogą: już o tym gdzieś było, ale... Czy te nowoczesne pociągi nie mają takiej fajnej sygnalizacji kabinowej,
czy nowe, modernizowane linie jej nie wspierają?
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 01 mar 2016, 1:07

Nowe składy chyba są wyposażone w urządzenia ETCS, tyle że linii z ETCS jest tyci pyci. Do Gdańska cały czas to się robi, CMK chyba podobnie. W pełni działający jest chyba tylko odcinek testowy Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna.
Obrazek

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 mar 2016, 7:23

W pełni działający jest poziom 1 na Olszamowice - Zawiercie i być może Psary - Kozłów (wiem, że temat jest bardzo zaawansowany, ale nie znam szczegółów). Co do poziomu 2, to gotowe, ale czekające na papiery z UTK są 2 instalacje: Legnica - Bielawa Dln. i PKM.

Dodano po 38 minutach 22 sekundach:
W budowie są instalacje poziomu 2: Warszawa - Gdynia, Warszawa - Łódź, Legnica - Opole i poziom 1 (ponownie po zmianach na posterunkach) Olszamowice - Grodzisk. Jak o czymś zapomniałem to dopiszę.

Z pojazdów wiem o jakimśkolwiek zaawansowaniu instalacji na: Pendolino, Flirt IC, Flirt ŁKA, Dart, 6*EP09, 2*EM120z. Były też próby Vectrona, ale nie wiem z jakim finałem, mówi się też o Impulsie dla KD i o szynobusach dla PKM. Tyle wiem.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 01 mar 2016, 12:28

Brakuje mi EU44.
Obrazek

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 mar 2016, 12:58

Husarze nie mają. Była instalacja tymczasowa na jednym, ale została chyba zdemontowana (a nigdy nie mogła być wykorzystywana w ruchu planowym). Był jeden przetarg na doposażenie, ale Siemens zażyczył sobie konkretnej kwoty, której IC nie miało. Od tego czasu ciągle "mówi się" o doposażeniu, ale nic z tego nie wynika. Ogólnie wielkim błędem był brak zamówienia ETCSu na etapie zakupu tych lokomotyw - Siemens miał już gotowe rozwiązanie i pewnie w skali ceny lokomotyw kosztowałoby to wtedy grosze...

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 mar 2016, 20:33

Moze nawet mają, tylko interfejsu nie wystawili :) ale zamowienie lokomotyw wielosystemowych na 200km/h, rownież w celu jeżdżenia poza krajem, bez ects to jakas skrajna głupota.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 mar 2016, 22:37

Raczej nie... Urządzenia pokładowe ETCS (ECTS to takie punkty na uczelni ;)) trochę jednak kosztują i muszą być stosunkowo wyodrębnione od całej lokomotywy jako składnik interoperacyjności, więc raczej ich nie ma. Natomiast obstawiam, że ich zainstalowanie to jeden dzień wkładania kilku klocków w przygotowane dla nich miejsca (a potem pół roku przekładania papierów przez mojego pracodawcę i UTK). Z wnioskiem finalnym zgadzam się - brak ETCSu na EU44 to piramidalna głupota.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 03 mar 2016, 13:40

Emyl pisze:Czyli jest szansa, że zostanie to skorygowane?
Dzisiaj Dart o 8:05 w kierunku Łodzi był
4 minuty przed czasem Żyrardów
3 minuty przed czasem Skierniewice
3 minuty przed czasem Koluszki
2 minuty przed czasem Łódź Widzew

12 minut samego stania gratis:)

A czy jechał 160 km/h to nie wiem...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 mar 2016, 18:24

Lukasz436 pisze:
Emyl pisze:Czyli jest szansa, że zostanie to skorygowane?
Dzisiaj Dart o 8:05 w kierunku Łodzi był
4 minuty przed czasem Żyrardów
3 minuty przed czasem Skierniewice
3 minuty przed czasem Koluszki
2 minuty przed czasem Łódź Widzew

12 minut samego stania gratis:)
Niestety, nie jest to prawdą. Był 2 minuty przed czasem w Żyrardowie, punktualnie w Skierniewicach, 2 minuty przed czasem w Koluszkach i punktualnie na Widzewie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 mar 2016, 21:51

Te dane z systemów często sie różnią
ŁK

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 03 mar 2016, 22:34

Nawet jeśli, to sam jadąc parę razy IC16104 odstawałem przyspieszenia na tych samych stacjach. Okej, mleko się rozlało, szkoda tylko, że zostanie posprzątane dopiero od grudnia.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ