[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2016

Moderator: JacekM

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 mar 2016, 23:38

Taa, tylko że 160 km/h nie jadą nie tylko te Darty, za które tymczasowo jeździły składy wagonowe, ale i te, o których było od początku wiadomo, że pojadą jako Darty albo wcale...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 mar 2016, 6:57

Podczas składania zamówień nic takiego nie było wiadomo.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 04 mar 2016, 7:58

Łukasz pisze:Te dane z systemów często sie różnią
Na pewno się różnią - w Żyrardowie stał 7 minut...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 mar 2016, 9:56

Jaki jest sens aby pociąg stał w środku dnia (i blokował krawędź peronową) na Centralnym przez 25 minut?
Chodzi o TLK Soplica (19159), który rusza ze Wschodniego o 14:14, a później stoi na Cmentarnym od 14:20 do 14:45... Nie lepiej aby wyjechał później ze Wschodniego?
(BTW. Wg rozkładu Soplica odstaje 5 minut w Żyrardowie, po 2 minuty w Skierniewicach i na Widzewie oraz 5 minut na Chojnach, czyli stację przez końcem. 14 minut. Litości...)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 mar 2016, 10:22

Na pewno się dowiesz, że to wina Pesy.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 04 mar 2016, 10:37

person pisze:Jaki jest sens aby pociąg stał w środku dnia (i blokował krawędź peronową) na Centralnym przez 25 minut?
Chodzi o TLK Soplica (19159), który rusza ze Wschodniego o 14:14, a później stoi na Cmentarnym od 14:20 do 14:45... Nie lepiej aby wyjechał później ze Wschodniego?
(BTW. Wg rozkładu Soplica odstaje 5 minut w Żyrardowie, po 2 minuty w Skierniewicach i na Widzewie oraz 5 minut na Chojnach, czyli stację przez końcem. 14 minut. Litości...)
Nie ma wolnych slotów na moście od 14:20 do 14:40. W slocie 14:25 (godzina przyjazdu na WC, realnie w rozkładzie ciut później) jedzie Gombrowicz, 14:30 Moskwa - Paryż, 14:35 S3, 14:40 EIP 5402. TLK Soplica mógłby odjechać 14:25, ale może to dla IC za wcześnie, a może po prostu brak przepustowości gdzieś za Warszawą Zachodnią. Na Żyrardów, Skierniewice i Widzew nie mam żadnej odpowiedzi. Jeśli chodzi o Chojny to przyczyną jest jednotorowe połączenie ŁKT - Łódź Kaliska (słynny tor 81 - myślę, że większość tu zna historię przebudowy Łodzi Kaliskiej) - Soplica czeka na zwolnienie toru 81 i chyba lepiej, żeby czekał na Chojnach, a nie pod semaforem U na ŁKT...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 mar 2016, 11:00

Patrze na aktualny rozkład dostępny na stronie http://rozklad-pkp.pl/ i widzę, że:
- między 14:34 (EIP Wawa-Gliwice), a 14:44 (EIC Wawa-Szczecin) nie ma żadnego handlowego odjazdu ze Wschodniego w kier. Centralnego; wtedy też nie mógłby pojechać?
- Moskwa-Strasburg wg aktualnego rozkładu wyjeżdża ze Wschodniego o 14:23.

Z tym, że ja wciąż mówią o Wschodnim. Zastanawiam się dlaczego pociąg stoi przez prawie pół godziny na DWC, który podobno jest wąskim gardłem.

Nie dyskutuję z godziną odjazdu z Centralnego, bo domyślam się takich czy innych przyczyn.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 mar 2016, 11:17

Jeśli pojedziesz ze Wschodniej 14:39, to nie zdążysz odjechać z Centralnej 14:45...

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 04 mar 2016, 11:34

MichalJ pisze:Jeśli pojedziesz ze Wschodniej 14:39, to nie zdążysz odjechać z Centralnej 14:45...
Otóż to.

Person, ogólnie zasady ruchu na części dalekobieżnej mostu i DWC są raczej proste. Pociągi podstawowo jeżdżą przez most co 5 minut i mogą mieć 5 minut lub wielokrotność 5 minut postoju na DWC. Generalnie wąskim gardłem jest raczej most (a jeszcze trochę bardziej, ale podobnie linia DWC-DWZ). Gdyby wszystkie pociągi jeździły co 5 minut i miały 5 minut postoju, to do obsługi tego wystarczyłyby 2 krawędzie peronowe (czyli jeden peron w jednym kierunku). Akurat o tej porze, gdy jedzie Soplica, większość pociągów stoi 5 minut, więc zajęcie jednej krawędzi peronowej przez stojący pociąg to jeszcze nie problem (dałoby radę nawet, gdyby wszystkie pozostałe pociągi miały 10 minut postoju - wtedy do ich obsługi potrzebne byłyby 3 krawędzie, a czwartą można byłoby zająć).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 mar 2016, 11:52

MichalJ pisze:Jeśli pojedziesz ze Wschodniej 14:39, to nie zdążysz odjechać z Centralnej 14:45...
Przekombinowałem :P Mea culpa...

(ale i tak 25 minut postoju uważam za dziwactwo)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 mar 2016, 12:39

Jeszcze gdyby to był postój w środku trasy, to można by było do Maka skoczyć i na fajka. :P

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 mar 2016, 13:37

Na Wschodnim nie ma maca, więc i tak można ;]

Centralny to tak średnio jest wąskim gardłem, bo 4 tory przy 5 minutowej średnicy, to możliwość 20 minut postoju każdego pociągu.
Problemem chyba jest nierównomierny postój - S3 i KML nie stoją prawie w ogóle, więc wszystko rozwalają.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 04 mar 2016, 14:37

Łukasz pisze: Centralny to tak średnio jest wąskim gardłem, bo 4 tory przy 5 minutowej średnicy, to możliwość 20 minut postoju każdego pociągu.
Problemem chyba jest nierównomierny postój - S3 i KML nie stoją prawie w ogóle, więc wszystko rozwalają.
Z 20 minutami w praktyce byłby problem - ale już pewnie 17-18 minut dałoby radę (zwolnienie toru przy peronie chwilę trwa, potem trzeba podać semafor, wjechać... pewnie 3 minuty w praktyce byłoby na styk...). Co do postojów, to ogólnie równe byłyby najlepsze - to oczywiste. Większość pociągów (w tym S3 i KML) stoi 5 minut i wydaje się, że to powinien być standard. Problem w tym, że ktoś uznał, że dla bardziej obciążonych EIC i EIP standardem powinno być 10 minut (co jest wg mnie głupotą, 5 minut to kupa czasu) i wszystko zaczęło się sypać. Tu właśnie EIP do Gliwic jest głównym "złem", bo przy 10 minutach postoju zajmuje de facto 2 sloty (zostaje bezużyteczny nieco przyjazd-odjazd w jednej minucie 14:45 wykorzystany w połowie przez Soplicę, który jednak przyjechać na WC musi dużo wcześniej). Gdyby EIP stał 5 minut na WC, to mógłby sobie postać chwilę dłużej na Wschodniej (7 minut zamiast 2, a jak znam życie to na Wschodniej jest zmiana drużyny trakcyjnej i konduktorskiej i musi się to odbywać w dzikim tempie przy 2 minutach postoju), odjechać stamtąd 14:39 (wolna godzina, jak wcześniej zauważył Person), a z Centralnego odjechać 14:50, tak jak w obecnym rozkładzie. Wtedy Soplica mógłby odjechać ze Wschodniej 14:34 zamiast 14:14... ale cóż, ktoś przyjął takie, a nie inne założenia...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 mar 2016, 12:47

fik pisze:Podczas składania zamówień nic takiego nie było wiadomo.
Ułożono rozkład na składy wagonowe i tych składów wagonowych nie puszczono. Przecież to się kupy nie trzyma.
Albo, albo.

1. Mamy do dyspozycji składy wagonowe, nie wiemy, czy będą darty - układamy rozkład na wagonowe i JADĄ WAGONOWE.
2. Nie mamy wagonów, układamy rozkład na darty 'po ogłoszeniu'.

A nie, że układamy na wagony, ale odwołujemy.

I jakoś ŁKA nie czeka do grudnia.

Zresztą PKP też potrafi w środku roku wywrócić rozkład jakiegoś pociągu do góry nogami, łącznie ze zmianą trasy.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 05 mar 2016, 19:42

Puszczono, przez większość stycznia jeździły wagonowe zamiast Dartów.

Ale też nie rozumiem, czemu przez 90% czasu obowiązywania rozkładu te nieszczęsne pociągi mają tracić tyle czasu.

BTW, ktoś się orientuje, czy na tych połączeniach ŁKA będą jeździły pojedyncze Flirty? Przecież to maleństwo będzie zapchane już od Kaliskiej.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ