[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2016
Moderator: JacekM
Taa, tylko że 160 km/h nie jadą nie tylko te Darty, za które tymczasowo jeździły składy wagonowe, ale i te, o których było od początku wiadomo, że pojadą jako Darty albo wcale...
Na pewno się różnią - w Żyrardowie stał 7 minut...Łukasz pisze:Te dane z systemów często sie różnią
Jaki jest sens aby pociąg stał w środku dnia (i blokował krawędź peronową) na Centralnym przez 25 minut?
Chodzi o TLK Soplica (19159), który rusza ze Wschodniego o 14:14, a później stoi na Cmentarnym od 14:20 do 14:45... Nie lepiej aby wyjechał później ze Wschodniego?
(BTW. Wg rozkładu Soplica odstaje 5 minut w Żyrardowie, po 2 minuty w Skierniewicach i na Widzewie oraz 5 minut na Chojnach, czyli stację przez końcem. 14 minut. Litości...)
Chodzi o TLK Soplica (19159), który rusza ze Wschodniego o 14:14, a później stoi na Cmentarnym od 14:20 do 14:45... Nie lepiej aby wyjechał później ze Wschodniego?
(BTW. Wg rozkładu Soplica odstaje 5 minut w Żyrardowie, po 2 minuty w Skierniewicach i na Widzewie oraz 5 minut na Chojnach, czyli stację przez końcem. 14 minut. Litości...)
Na pewno się dowiesz, że to wina Pesy.
Nie ma wolnych slotów na moście od 14:20 do 14:40. W slocie 14:25 (godzina przyjazdu na WC, realnie w rozkładzie ciut później) jedzie Gombrowicz, 14:30 Moskwa - Paryż, 14:35 S3, 14:40 EIP 5402. TLK Soplica mógłby odjechać 14:25, ale może to dla IC za wcześnie, a może po prostu brak przepustowości gdzieś za Warszawą Zachodnią. Na Żyrardów, Skierniewice i Widzew nie mam żadnej odpowiedzi. Jeśli chodzi o Chojny to przyczyną jest jednotorowe połączenie ŁKT - Łódź Kaliska (słynny tor 81 - myślę, że większość tu zna historię przebudowy Łodzi Kaliskiej) - Soplica czeka na zwolnienie toru 81 i chyba lepiej, żeby czekał na Chojnach, a nie pod semaforem U na ŁKT...person pisze:Jaki jest sens aby pociąg stał w środku dnia (i blokował krawędź peronową) na Centralnym przez 25 minut?
Chodzi o TLK Soplica (19159), który rusza ze Wschodniego o 14:14, a później stoi na Cmentarnym od 14:20 do 14:45... Nie lepiej aby wyjechał później ze Wschodniego?
(BTW. Wg rozkładu Soplica odstaje 5 minut w Żyrardowie, po 2 minuty w Skierniewicach i na Widzewie oraz 5 minut na Chojnach, czyli stację przez końcem. 14 minut. Litości...)
Patrze na aktualny rozkład dostępny na stronie http://rozklad-pkp.pl/ i widzę, że:
- między 14:34 (EIP Wawa-Gliwice), a 14:44 (EIC Wawa-Szczecin) nie ma żadnego handlowego odjazdu ze Wschodniego w kier. Centralnego; wtedy też nie mógłby pojechać?
- Moskwa-Strasburg wg aktualnego rozkładu wyjeżdża ze Wschodniego o 14:23.
Z tym, że ja wciąż mówią o Wschodnim. Zastanawiam się dlaczego pociąg stoi przez prawie pół godziny na DWC, który podobno jest wąskim gardłem.
Nie dyskutuję z godziną odjazdu z Centralnego, bo domyślam się takich czy innych przyczyn.
- między 14:34 (EIP Wawa-Gliwice), a 14:44 (EIC Wawa-Szczecin) nie ma żadnego handlowego odjazdu ze Wschodniego w kier. Centralnego; wtedy też nie mógłby pojechać?
- Moskwa-Strasburg wg aktualnego rozkładu wyjeżdża ze Wschodniego o 14:23.
Z tym, że ja wciąż mówią o Wschodnim. Zastanawiam się dlaczego pociąg stoi przez prawie pół godziny na DWC, który podobno jest wąskim gardłem.
Nie dyskutuję z godziną odjazdu z Centralnego, bo domyślam się takich czy innych przyczyn.
Jeśli pojedziesz ze Wschodniej 14:39, to nie zdążysz odjechać z Centralnej 14:45...
Otóż to.MichalJ pisze:Jeśli pojedziesz ze Wschodniej 14:39, to nie zdążysz odjechać z Centralnej 14:45...
Person, ogólnie zasady ruchu na części dalekobieżnej mostu i DWC są raczej proste. Pociągi podstawowo jeżdżą przez most co 5 minut i mogą mieć 5 minut lub wielokrotność 5 minut postoju na DWC. Generalnie wąskim gardłem jest raczej most (a jeszcze trochę bardziej, ale podobnie linia DWC-DWZ). Gdyby wszystkie pociągi jeździły co 5 minut i miały 5 minut postoju, to do obsługi tego wystarczyłyby 2 krawędzie peronowe (czyli jeden peron w jednym kierunku). Akurat o tej porze, gdy jedzie Soplica, większość pociągów stoi 5 minut, więc zajęcie jednej krawędzi peronowej przez stojący pociąg to jeszcze nie problem (dałoby radę nawet, gdyby wszystkie pozostałe pociągi miały 10 minut postoju - wtedy do ich obsługi potrzebne byłyby 3 krawędzie, a czwartą można byłoby zająć).
Przekombinowałem Mea culpa...MichalJ pisze:Jeśli pojedziesz ze Wschodniej 14:39, to nie zdążysz odjechać z Centralnej 14:45...
(ale i tak 25 minut postoju uważam za dziwactwo)
Na Wschodnim nie ma maca, więc i tak można
Centralny to tak średnio jest wąskim gardłem, bo 4 tory przy 5 minutowej średnicy, to możliwość 20 minut postoju każdego pociągu.
Problemem chyba jest nierównomierny postój - S3 i KML nie stoją prawie w ogóle, więc wszystko rozwalają.
Centralny to tak średnio jest wąskim gardłem, bo 4 tory przy 5 minutowej średnicy, to możliwość 20 minut postoju każdego pociągu.
Problemem chyba jest nierównomierny postój - S3 i KML nie stoją prawie w ogóle, więc wszystko rozwalają.
ŁK
Z 20 minutami w praktyce byłby problem - ale już pewnie 17-18 minut dałoby radę (zwolnienie toru przy peronie chwilę trwa, potem trzeba podać semafor, wjechać... pewnie 3 minuty w praktyce byłoby na styk...). Co do postojów, to ogólnie równe byłyby najlepsze - to oczywiste. Większość pociągów (w tym S3 i KML) stoi 5 minut i wydaje się, że to powinien być standard. Problem w tym, że ktoś uznał, że dla bardziej obciążonych EIC i EIP standardem powinno być 10 minut (co jest wg mnie głupotą, 5 minut to kupa czasu) i wszystko zaczęło się sypać. Tu właśnie EIP do Gliwic jest głównym "złem", bo przy 10 minutach postoju zajmuje de facto 2 sloty (zostaje bezużyteczny nieco przyjazd-odjazd w jednej minucie 14:45 wykorzystany w połowie przez Soplicę, który jednak przyjechać na WC musi dużo wcześniej). Gdyby EIP stał 5 minut na WC, to mógłby sobie postać chwilę dłużej na Wschodniej (7 minut zamiast 2, a jak znam życie to na Wschodniej jest zmiana drużyny trakcyjnej i konduktorskiej i musi się to odbywać w dzikim tempie przy 2 minutach postoju), odjechać stamtąd 14:39 (wolna godzina, jak wcześniej zauważył Person), a z Centralnego odjechać 14:50, tak jak w obecnym rozkładzie. Wtedy Soplica mógłby odjechać ze Wschodniej 14:34 zamiast 14:14... ale cóż, ktoś przyjął takie, a nie inne założenia...Łukasz pisze: Centralny to tak średnio jest wąskim gardłem, bo 4 tory przy 5 minutowej średnicy, to możliwość 20 minut postoju każdego pociągu.
Problemem chyba jest nierównomierny postój - S3 i KML nie stoją prawie w ogóle, więc wszystko rozwalają.
Ułożono rozkład na składy wagonowe i tych składów wagonowych nie puszczono. Przecież to się kupy nie trzyma.fik pisze:Podczas składania zamówień nic takiego nie było wiadomo.
Albo, albo.
1. Mamy do dyspozycji składy wagonowe, nie wiemy, czy będą darty - układamy rozkład na wagonowe i JADĄ WAGONOWE.
2. Nie mamy wagonów, układamy rozkład na darty 'po ogłoszeniu'.
A nie, że układamy na wagony, ale odwołujemy.
I jakoś ŁKA nie czeka do grudnia.
Zresztą PKP też potrafi w środku roku wywrócić rozkład jakiegoś pociągu do góry nogami, łącznie ze zmianą trasy.
Puszczono, przez większość stycznia jeździły wagonowe zamiast Dartów.
Ale też nie rozumiem, czemu przez 90% czasu obowiązywania rozkładu te nieszczęsne pociągi mają tracić tyle czasu.
BTW, ktoś się orientuje, czy na tych połączeniach ŁKA będą jeździły pojedyncze Flirty? Przecież to maleństwo będzie zapchane już od Kaliskiej.
Ale też nie rozumiem, czemu przez 90% czasu obowiązywania rozkładu te nieszczęsne pociągi mają tracić tyle czasu.
BTW, ktoś się orientuje, czy na tych połączeniach ŁKA będą jeździły pojedyncze Flirty? Przecież to maleństwo będzie zapchane już od Kaliskiej.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.