[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2018

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lis 2017, 11:52

Lukasz436 pisze:
23 lis 2017, 10:35
fik pisze:
23 lis 2017, 9:47
Oczekiwania Ministerstwa.
Czyli do Gdańska jadą jako dwa oddzielne (Przemyśl, Rzeszów) a wracają jako jeden (rozdzielane gdzieś za Tomaszowem).
Nie. Wracają jako dwa oddzielne, tylko Biebrza jedzie prosto przez CMK, bo na Chałubińskiego siedzą ludzie, którzy nie znają się na swojej robocie. Bardzo proszę, napisz w tej sprawie pismo, najlepiej jakbyś znalazł jakiegoś posła/senatora z Tomaszowa i go zainteresował sprawą. ;]
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lis 2017, 13:16

A czy Gama naprawdę więcej, niż 4 wagonów nie uciągnie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lis 2017, 14:02

Ke?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 lis 2017, 15:34

No przecież potrafi nawet ciągnąć Kiev między Łukowem a Lublinem.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lis 2017, 15:35

Może rozkład jest przyszłościowo pod Su42.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lis 2017, 12:03

Bo na 4 wagonowego Reja wystawiali bilety stojące. Ale okazało się, że wagon 13 nie był w systemie sprzedaży ujęty...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lis 2017, 12:10

Bilety stojące w weekend to objaw prawidłowej gospodarki taborem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 lis 2017, 13:44

W zwykły pozawakcyjny weekend? Gdy miesiące do NG i tak lecą? Nie wydaje mi się jednak. To nie szczyt wakacyjny czy świąteczny.

Zresztą tu były miejsca, tylko niesprzedawalne. Gdybym na peron nie poszedł to bym polonusem pojechał - a wagon wystawiony.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 lis 2017, 15:00

Tak, w każdy weekend są takie sytuacje, jak rozumiem w Twoim przypadku PKP Intercity zdecydowało się na dostawienie dodatkowego wagonu nieprzewidzianego względem zestawienia? To chyba dobrze? ;)

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lis 2017, 15:51

Miesiące miesiącami, ale prąd ciągnie. Każdy wie, że ludzie pojadą i tak, więc po co wagony. Trzeba robić zestawienia pod najmniejszą frekwencję, na przykład środową, żeby prawidłowo gospodarować. Na sytuację, żeby prognozować na każdy weekend osobno, trzeba poczekać do XXII wieku.
ŁK

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 lis 2017, 15:57

Po prostu zwyczajnie brakuje wagonów na wzmocnienia.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lis 2017, 19:44

Kułcze, ale przecież w weekendy nie jeździ parę długich Łódź-W-wa, to kilka wagonów może chyba pojechać do i wrócić z Lublina tego samego dnia. Przecież to nawet w pełnej relacji nie musi jeździć. Chyba że do rana nie dadzą rady tego poskładać (tak, wiem że Łódź nie startuje rano z Grochowa, ale do Łodzi się jedzie 1.5h na wolnym loku!)
ŁK

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 lis 2017, 20:17

Zapotrzebowanie jest dużo większe niż kilka wagonów, a pociągi z obiegów łódzkich coraz częściej wykorzystuje się do innych celów. ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 lis 2017, 23:25

Glonojad pisze:
27 lis 2017, 13:44
W zwykły pozawakcyjny weekend? Gdy miesiące do NG i tak lecą?
Tak, w zwykły powakacyjny weekend. Kiedyś NR też trzeba robić, więc robi się je głównie pomiędzy sezonami, to raz (proponuję policzyć: skoro NR trwa około miesiąca przy dobrych wiatrach, wykonuje się ją raz na dwa lata, a sezon trwa łącznie cztery miesiące w roku, to jaki procent parku taborowego spółki jest jednocześnie wyłączony z eksploatacji? to wszystko przy optymistycznym założeniu, że wykonawcy dotrzymują terminów :rotfl:). Dwa, w weekendy jeździ blisko dwukrotnie więcej osób niż w tygodniu, to naprawdę jest gigantyczna różnica.

BTW, koszty utrzymania taboru do jeżdżenia w sezonach, maksymalnie przez 1/3 roku, są jedną z głównych przyczyn, dla których DB Fv, OeBB czy CzD ograniczają ofertę sezonową, opierając ją w dużej mierze na wydłużonych połączeniach całorocznych, celem spłaszczenia zapotrzebowania taborowego. Taki sam postulat znajduje się w obowiązującym PZRTP.

Generalnie nie znam kraju, w którym w weekendy nie brakuje miejsc rezerwowanych w pociągach.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lis 2017, 5:56

Z buforem odstawiasz na NR 10% taboru.
PZRTP?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ