Tak na marginesie, przez 60 min możesz po Łodzi podróżować komunikacją na podstawie biletu. Szczegóły na stronie ŁKA. Chociaż pewnie wiesz, ale jakbyś nie wiedział, to piszę.
Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC
Moderator: JacekM
Ale on nie może skorzystać z tej promocji, bo kupował bilet przez Internet... Co do oferty to można jeździć przez 60 min. i to nawet w strefie podmiejskiej, ale oczywiście tylko w przypadku jazdy z Warszawy do Łodzi. W drugą stronę i tak trzeba na własny koszt dotrzeć na dworzec i ewentualnie w Warszawie skorzystać z możliwości jeżdżenia przez 75 min. w strefie 1.
Oczywiście, że nie. Tak samo te zakupione za pomocą telefonu. Ej, regulamin warunków promocji liczy aż 3 strony i o tym jest mowa już w punkcie 1. Może warto go przeczytać?
Aha, to fajnie. W takim razie jeździłem z 10 razy na gapę. No nic, trudno. Politykę informacyjną w takim razie mają bardzo kiepską, bo to jest bardzo ważna rzecz, a nie każdy zagląda do regulaminów.
Jeszcze jak masz bilet wydrukowany to powiedzmy, że byłbym w stanie sobie wyobrazić, że działa ta oferta. Ale powiedz mi, jak ktoś z biletem okazanym w wersji elektronicznej, a nie papierowej ma na nim napisać od kiedy ma być ważny na komunikację miejską? No niestety w momencie kupowania nie można ustalić od kiedy będzie ważny i w sumie słusznie. Zupełnie inaczej jest w województwie kujawsko-pomorskim z ofertą BiT City (Bydgoszcz - Toruń) i WiT (Włocławek - Toruń), tam już w momencie kupowania biletu określa się godzinę rozpoczęcia podróży komunikacją miejską (dlatego bilety do kupienia tylko w kasie lub obsługi pociągu, a w przypadku ŁKA można także w biletomatach), ale w przypadku oferty WiT można wybrać również taki wariant, że ma się 60 minut na korzystanie z komunikacji miejskiej w mieście z którego się wyrusza i 60 minut w mieście do którego się jedzie.
Nie zastanawiałem się nad tym, bo interesowała mnie tylko wersja papierowa. W sensie gdybym miał bilet elektroniczny, pewnie bym szukał jakichś haczyków, sposobów na to. Ale że miałem zwykły na kartce, a już na samej stronie było dość obszernie wyjaśnione, jak to działa i kiedy, to nie myślałem, że taki ukryty haczyk mógłby być.
Z tego co mi wyskakiwało, to jak jedziesz w ciągu 6 godzin to wychodzi 50 PLN,ale jak zrobisz rano i wieczorem bilet jest droższy, chyba że kupisz 2 osobne to też masz 50 PLN. Jest to nieco absurdalne, tym bardziej że na poprzedniej stronie te 2 bilety są po 25 PLN sztuka.
W rezultacie kupiłem na Koleo.
A co do biletów na komunikację, to na szczęście nie będą mi potrzebne, biorę rower i będę niezależny
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Mam pytanie odnośnie EIP do Kołobrzegu, podobno zamiast Pendolino jeżdżą zwykłe wagony i czy są szanse na reklamację z tego tytułu?
- R-9 Chełmska
- Posty: 7764
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Mając bilet ZTM na 1 strefę mogę kupić bilet KM do Żyrardowa od Niedźwiadka, skoro pociąg i tak tamtędy jedzie, czy nie, bo się tam nie zatrzymuje?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
Jadę ED160. W Radomiu i chyba Opocznie zmieniałem kierunek jazdy (IC3525). W czasie postoju słychać było, że gwałtownie zmienia się ciśnienie w układzie pneumatycznym, zresztą zajęło to ok. 10 min. Czy jest potrzeba sprawdzania układu hamulcowego przy tym?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 4092
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Według polskich przepisów, po każdej zmianie czoła musi się odbyć próba hamulca.
Próba hamulca to raz, a dwa to to, że w większości EZT wyłączenie kabiny powoduje dodatkowe zahamowanie składu. Czyli z reguły przy zmianie czoła słychać wyłączenie jednej kabiny, potem załączenie drugiej i potem próbę hamulca.