Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 09 cze 2022, 1:45

Czy istnieją na świecie takie systemy sprzedaży biletów że można miejsca siedzące jeszcze bardziej i efektywniej wykorzystać?
Przykładowo chcę jechać z Zakopanego do Warszawy ale nie mogę kupić biletu na jedno miejsce, bo jest brak wolnych miejsc między Zakopanem a Warszawą.
Wtedy system wyszukuje dla mnie „łączone” miejsca i np: między Zakopanem a Chabówką siedzę w wagonie nr 3 miejsce 42, między Chabówką a Krakowem w wagonie nr 5 na miejscu nr 86, a od Krakowa do Warszawy w wagonie nr 4 miejsce 66.
Dzięki temu można więcej biletów z miejscami do siedzenia sprzedać w takim Darcie.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 cze 2022, 6:05

Spotkałem się z czymś takim w Lux Expressie. ;-)

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 cze 2022, 7:11

W społeczeństwie ludzi, którzy mają paniczny lęk przed jakąkolwiek liczbą, to byłoby po prostu za trudne.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 cze 2022, 7:17

vernalisadonis pisze:
09 cze 2022, 1:45
Czy istnieją na świecie takie systemy sprzedaży biletów że można miejsca siedzące jeszcze bardziej i efektywniej wykorzystać?
Przykładowo chcę jechać z Zakopanego do Warszawy ale nie mogę kupić biletu na jedno miejsce, bo jest brak wolnych miejsc między Zakopanem a Warszawą.
Wtedy system wyszukuje dla mnie „łączone” miejsca i np: między Zakopanem a Chabówką siedzę w wagonie nr 3 miejsce 42, między Chabówką a Krakowem w wagonie nr 5 na miejscu nr 86, a od Krakowa do Warszawy w wagonie nr 4 miejsce 66.
Dzięki temu można więcej biletów z miejscami do siedzenia sprzedać w takim Darcie.
Systemy powinny działać odwrotnie - jeśli pasażer kupuje bilet z Krakowa do Warszawy, to powinno być mu sprzedawane miejsce zajęte na odcinku Zakopane - Kraków, jeśli pasuje do innych parametrów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 cze 2022, 10:09

Łukasz pisze:
09 cze 2022, 7:11
W społeczeństwie ludzi, którzy mają paniczny lęk przed jakąkolwiek liczbą, to byłoby po prostu za trudne.
Liczbą, czy przesiadką?
Swoją drogą idea słuszna, ale jeśli na dłuższej trasie ktoś z bagażami miałby latac po wagonie, to... to chyba problem jest niewłaściwie zidentyfikowany.
(może powinny być mniejsze pakiety biletów na krótkie odcinki, które ewentualnie byłyby zwalniane pewien krótki czas przed odjazdem? Oczywiście wielkość pakietów i "krótki czas" do ustalenia po przeanalizowaniu dotychczasowej struktury sprzedaży; ergo: ktoś jadący dalej powinien mieć priorytet przed odcinkowym)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 cze 2022, 10:40

fik pisze:
09 cze 2022, 7:17
vernalisadonis pisze:
09 cze 2022, 1:45
Czy istnieją na świecie takie systemy sprzedaży biletów że można miejsca siedzące jeszcze bardziej i efektywniej wykorzystać?
Przykładowo chcę jechać z Zakopanego do Warszawy ale nie mogę kupić biletu na jedno miejsce, bo jest brak wolnych miejsc między Zakopanem a Warszawą.
Wtedy system wyszukuje dla mnie „łączone” miejsca i np: między Zakopanem a Chabówką siedzę w wagonie nr 3 miejsce 42, między Chabówką a Krakowem w wagonie nr 5 na miejscu nr 86, a od Krakowa do Warszawy w wagonie nr 4 miejsce 66.
Dzięki temu można więcej biletów z miejscami do siedzenia sprzedać w takim Darcie.
Systemy powinny działać odwrotnie - jeśli pasażer kupuje bilet z Krakowa do Warszawy, to powinno być mu sprzedawane miejsce zajęte na odcinku Zakopane - Kraków, jeśli pasuje do innych parametrów.
A jeśli wszyscy z Krakowa jadą na Wschodnią, a wszyscy do Gdańska z Zachodniej, to jak uniknąć półpustych Pendolino Kraków-Gdańsk?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 cze 2022, 10:44

Może system powinien wskazywać adnotację, że miejsc nie ma, ale będą dostępne dopiero od odpowiednio Zachodniej/Wschodniej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 09 cze 2022, 11:01

Emyl pisze:
09 cze 2022, 10:44
Może system powinien wskazywać adnotację, że miejsc nie ma, ale będą dostępne dopiero od odpowiednio Zachodniej/Wschodniej.
Raczej od razu proponować bilet od innej stacji w tej samej miejscowości z informacją wielkimi i kolorowymi literami w systemie, że bilet jest od innej stacji, niż wyszukiwana. To samo wg mnie tyczy się Warszawy Gdańskiej, nie tylko Wschodniej, Centralnej i Zachodniej.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 cze 2022, 12:54

pawcio pisze:
fik pisze:
09 cze 2022, 7:17
Systemy powinny działać odwrotnie - jeśli pasażer kupuje bilet z Krakowa do Warszawy, to powinno być mu sprzedawane miejsce zajęte na odcinku Zakopane - Kraków, jeśli pasuje do innych parametrów.
A jeśli wszyscy z Krakowa jadą na Wschodnią, a wszyscy do Gdańska z Zachodniej, to jak uniknąć półpustych Pendolino Kraków-Gdańsk?
Wszystkie sprzedawać do/od Centralnego.
ŁK

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 09 cze 2022, 15:08

Jak sobie mam pociąg KD Zgorzelec - Wrocław 16:35 - 18:44 i z Wrocławia ostatnie dzienne IC do Warszawy o 19:00. Czy gdy pociąg się spóźni i IC odmówi skomunikowania, to przy osobnych biletach jakiekolwiek prawa się ma? Zakładam, że zmiana biletu internetowego na nocny pociąg w kasie jest kosmosem? Taksówki do warszawy też nikt nie ufunduje? ;-)
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 cze 2022, 16:02

R-9 Chełmska pisze:Jak sobie mam pociąg KD Zgorzelec - Wrocław 16:35 - 18:44 i z Wrocławia ostatnie dzienne IC do Warszawy o 19:00. Czy gdy pociąg się spóźni i IC odmówi skomunikowania, to przy osobnych biletach jakiekolwiek prawa się ma? Zakładam, że zmiana biletu internetowego na nocny pociąg w kasie jest kosmosem? Taksówki do warszawy też nikt nie ufunduje? ;-)
Tam chyba nie ma, że ostatnie dzienne, tylko ostatnie w dobie, niemniej i tak nocne jest 0:15. Zmiana w kasie powinna pójść prosto. Asnyk jest o 19:05, wiec szansa większa - i czasem rusza 10-15 minut później, więc pewnie trochę trzymają.

Taksówki nie wiem, ale jest samolot o 21:30 :)
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 cze 2022, 16:25

Asnyk od 12 czerwca będzie odjeżdżał o 19:00 z Wrocławia Głównego.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 cze 2022, 20:00

R-9 Chełmska pisze:
09 cze 2022, 15:08
Jak sobie mam pociąg KD Zgorzelec - Wrocław 16:35 - 18:44 i z Wrocławia ostatnie dzienne IC do Warszawy o 19:00. Czy gdy pociąg się spóźni i IC odmówi skomunikowania, to przy osobnych biletach jakiekolwiek prawa się ma? Zakładam, że zmiana biletu internetowego na nocny pociąg w kasie jest kosmosem? Taksówki do warszawy też nikt nie ufunduje? ;-)
Po pierwsze: zgłoś skomunikowanie. Ten KD ma dość regularnie drobne opóźnienie na poziomie kilku-kilkunastu minut, Asnyk też dość często startuje 5-10 minut później, jest szansa że trzymają w miarę możliwości. Jeśli ktoś odmówi, to prędzej PLK niż IC, bo zabraknie krawędzi na Wrocławiu Głównym.

Po drugie, w wypadku opóźnienia przewoźnik odpowiada za szkodę, którą poniosłeś, czyli powinien zrefundować Ci wszystkie uzasadnione koszty, które poniosłeś, aby dostać się do swojego miejsca docelowego, czyli na przykład hotel we Wrocławiu i bilet na poranny pociąg lub bilet na pociąg nocny wraz z rezerwacją miejsca w wagonie sypialnym. Taksówka może być trochę naciągana, ale jeśli uprawdopodobnisz, że inne opcje nie były dla Ciebie wystarczająco dobre (na przykład: Karkonosze przyjeżdżają do Wawy o 7.05, a Ty musisz być w miejscu pracy o 7.30 i za żadne skarby świata nie zdążysz), to powinno być to roszczenie uzasadnione.

(jest jeszcze taka obrzydliwa opcja telepania się przez... Kraków z przesiadką z Chełmońskiego na Karpaty o północy i przyjazdem 4.40 do Warszawy, jakby co)

Niestety, z dużym prawdopodobieństwem w pierwszej kolejności musisz te koszty ponieść, a dopiero w procedurze reklamacyjnej uzyskać ich zwrot. Ja właśnie jestem na etapie walczenia z PKP IC o zwrot za taksówkę z Zachodniego do Legionowa, bo nie udowodniłem im za pomocą oryginału biletu, że to było moje miejsce docelowe, bo jakby nie umiem do pisma załączyć oryginału biletu jednorazowego ZTM kupionego w Skycashu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 28 cze 2022, 17:48

Czym jest wcześniej pociąg IC 28106 Kujawiak? Nie mogę nic znaleźć, co przyjeżdża wcześniej do Chełma... IC 12101 Chełmianin?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 cze 2022, 19:13

Na oko tak.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ