Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 mar 2020, 21:30

Standardowo to 30 dni. A na jaki pociąg chcesz kupić bilet?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1614
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 03 mar 2020, 21:32

No tak koło 5 rano w niedzielę.
Córka poluje,ale nie sprzedają.
Podają że bedzie zmiana rozkładów, i jeszcze straszą przesiadką w autobus w ...... zapomniałem.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 04 mar 2020, 12:37

Nordyk110 pisze:
03 mar 2020, 21:32
No tak koło 5 rano w niedzielę.
Córka poluje,ale nie sprzedają.
Podają że bedzie zmiana rozkładów, i jeszcze straszą przesiadką w autobus w ...... zapomniałem.
Słusznie straszą. Od Chabówki do Zakopanego KKA. Co do sprzedaży to jest jakiś błąd w systemie e-IC chyba (wygląda na to, że coś się posypało ze względu na łączenie/dzielenie grup wagonów, ciekawe czy IC o tym wie...).

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 08 mar 2020, 22:35

Chyba ten temat będzie właściwy.
Czemu pociągi na Centralnym rzadko kiedy zatrzymują się tak, jak jest rozrysowane na peronowych wyświetlaczach i jak jest zapowiedziane? "Wagony numer xxx zatrzymują się w sektorze 1.". Tylko, że nie. Jeden sektor dalej. To, co ma być w sektorze n, jest w sektorze n+1. Niemal zawsze. Pierdoła, która wkurza bo skoro ktoś obiecuje, że jak stanę w danym miejscu, to nie będę już musiał się przepychać, to niech tak będzie. Jest jakieś uzasadnienie, czy to fantazja maszynistów?
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 mar 2020, 23:06

Wyjaśnienie jest bardzo proste. Maszyniści w służbowych rozkładach jazdy nie mają napisane, w jakich sektorach się mają zatrzymać, właściwie nigdzie nie jest określone czym jest sektor. Więc zatrzymują się tak naprawdę jakkolwiek.

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1510
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 08 mar 2020, 23:08

Zatrzymują się zgodnie ze wskaźnikami długości pociągu, a nie gdzie popadnie. I tak by widzieć semafor wyjazdowy.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 mar 2020, 7:46

I to pewnie właśnie dlatego na Śródmieściu maszyniści SKM zawsze dojeżdżają do wskaźnika (w sumie poprawnie), a maszyniści KM podjeżdżają do początku peronu?

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 mar 2020, 9:26

Raczej problem jest ze schematami i zestawieniami. Jak nie ma warsu, to się już przesuwa o wagon. Poza tym wagony mają różną długość, ale to już ma marginalne znaczenie.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 mar 2020, 13:24

Ale przesunięcie o wagon to dopiero 1/3-1/4 sektora.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 16 mar 2020, 0:41

Problem jest pewnie w tym, że bez względu na liczbę wagonów w zestawieniu podaje się postój od początku peronu podczas gdy krótszym składem nie dojeżdża się do niego.

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 30 gru 2020, 9:35

Zastanawiam się nad jedną kwestią prowadzenia ruchu. Wczoraj (29.12.2020) miała miejsce taka sytuacja:

EIP 5306 (opóźniony ponad 60 min) rel. Gdynia Główna - Kraków Główny
EIP 5308 (opóźniony około 15 min) rel. Gdynia Główna - Warszawa Zachodnia

W okolicach Nowego Dworu Mazowieckiego pociąg 5306 został zatrzymany na około 15 minutowy postój techniczny, celem przepuszczenia 5308.
Wyjaśni ktoś, bo nie rozumiem, dlaczego zwiększone zostało i tak już duże opóźnienie 5306 (do 75) na rzecz pociągu, który był tej samej kategorii, a kończył bieg wcześniej?

Rozumiem, że jest wiele czynników wpływających na takie decyzje, ale zastanawiam się, co to mogło być w tej konkretnej sytuacji. Czas pracy maszynisty 5308?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 gru 2020, 13:52

Czas pracy maszynisty raczej mało prawdopodobny. Biorąc pod uwagę godzinę dojazdu 5308 do Warszawy to już bardziej to, że ktoś jechał na przesiadkę na ostatni pociąg w dobie (Terespol? Lublin?) i w razie rosnącego opóźnienia musieliby trzymać skomunikowanie? Może przepuszczenie 5308 było tylko skutkiem ubocznym, a przyczyna postoju technicznego była inna (to obstawiam jako najbardziej prawdopodobne)?

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 gru 2020, 15:30

Zapytałem na SSC i:
Iwan, post: 171337955, member: 38963 pisze:To chyba nie w NDM, ale w Gąsocinie. Wymiana druzyn konduktorskich z 4501.
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 31 gru 2020, 15:46

Łukasz pisze:Zapytałem na SSC i:
Iwan, post: 171337955, member: 38963 pisze:To chyba nie w NDM, ale w Gąsocinie. Wymiana druzyn konduktorskich z 4501.
Czyli miałem rację, że wyprzedzanie to był skutek uboczny...

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 26 kwie 2021, 15:15

Z trudem udało się znaleźć informację, że PR honorują bilet trzydniowy KM na odcinku Siedlce-Czeremcha. A jak się mają sprawy z przewozem roweru? Wiem, że w KM jest gratis, w PR jest płatny. A przy jeździe PR na bilecie KM? :D
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ