Strona 1 z 79

: 20 mar 2006, 21:54
autor: bohunu
Bastian pisze:i stała 3 metry za tym kiblem... :shock:
Na średnicówce mozna złamac S1 (czerwone) i kontynować jazde z prędkością 20km/h (patrz wypadek koło Stadionu latem ubiegłego roku).

: 20 mar 2006, 22:27
autor: hafilip84
bohun pisze:Na średnicówce mozna złamac S1 (czerwone) i kontynować jazde z prędkością 20km/h (patrz wypadek koło Stadionu latem ubiegłego roku).
tak po prostu? samemu i bez rozkazu?

: 20 mar 2006, 22:30
autor: bohunu
hafilip84 pisze:tak po prostu? samemu i bez rozkazu?
Tak. Zahamować i chyba dać sygnał (Rp1).

: 20 mar 2006, 22:40
autor: fik
bohun pisze:Tak. Zahamować i chyba dać sygnał (Rp1).
Tak, choć jest to odrobinę bez sensu -> istnieje sygnał (dwa czerwone) oznaczający bezwzględny zakaz wjazdu do tunelu średnicowego; logiczniej byłoby, gdyby S1 zawsze było bezwzględnym zakazem jazdy, a dwa czerwone czy coś w tym stylu dawały zezwolenie na warunkową jazdę.

: 20 mar 2006, 22:43
autor: bohunu
S1a - nigdy nie widziałem, a co do S1 i łamania jego... w ten sposób nie trzeba ustawiać specjalego sygnału ;)
Pozatym semafory do S1a sąchyba tylko przy wlotach do tunelu, a S1 moze wyswietlic każdy semafor na odcinku Zach - Wsch.

: 20 mar 2006, 22:59
autor: hafilip84
Fikander pisze:dwa czerwone
z czego dolny migajacy ;)

: 20 mar 2006, 23:06
autor: fik
Dobrze, inaczej, bo tego sam nie wiem - czy możliwość złamania S1 i jechania z vmax 20kph obowiązuje na każdym szlaku z SBL?

edycja po wydzieleniu z tematu. MeWa

: 20 mar 2006, 23:08
autor: bohunu
AFAIK tylko srednica (podmiejska) i nie jestem pewien czy dalekobieżne też, ale na pewno podczas wakacyjnego zamkniecia było.

: 20 mar 2006, 23:10
autor: fik
Jeszcze na pewno WKD.

: 21 mar 2006, 9:03
autor: Paweł_K
Fikander pisze:Dobrze, inaczej, bo tego sam nie wiem - czy możliwość złamania S1 i jechania z vmax 20kph obowiązuje na każdym szlaku z SBL?
a ja na to:
www.przepisowa.prv.pl pisze:3. Pociąg zatrzymany przed semaforem odstępowym samoczynnym wskazującym sygnał S 1 "Stój", jeżeli nie ukaże się sygnał zezwalający na jazdę, powinien jechać dalej z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h, o ile nie ma widocznej przeszkody do jazdy. Prędkość pociągu należy tak regulować, aby można było w każdej chwili zatrzymać pociąg w przypadku zauważenia przeszkody. Jazda pociągu z ostrożnością obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

: 02 kwie 2006, 18:20
autor: SławekM
Czytając rożne tematy kolejarskie na forum, zastanawiałem się ja Wy Miłosnicy Kolei to robicie znając każdy zakamarek polskiej kolei i nie tylko. Choć nie rozumiem języka "kolejorza" co nie co i tak zrozumiem :-P. Nie uznaję się jako miłośnika kolei :wink:. Ale jak narazie smakuje kolejarski świat. Więc jakbyście mi mogli przedstawić "od kuchni" MKola, jak taka osoba, wie że ten kurs ma numer taki a taki i jakiego typu, podstawowe terminy kolejarskie, jaka dana linia kolejowa ma swój numer itp. byłbym wdzięczny :).

Pozdrawia zaciekawiony światem kolejarskim :)
Solaris 8315

: 02 kwie 2006, 18:34
autor: bohunu
8315 pisze:Więc jakbyście mi mogli przedstawić "od kuchni" MKola, jak taka osoba, wie że ten kurs ma numer taki a taki i jakiego typu, podstawowe terminy kolejarskie, jaka dana linia kolejowa ma swój numer itp. byłbym wdzięczny :) .
Każdy pociąg w RJP (rozkładzie jazdy pociągów) posiada swój numer, ustalaony wg pewnych zasad. Wszytko na kolei określają odpowiednie przepisy. Podróżując po kraju, zaliczając pewne trasy dowiaduje się to i tamto. To tak jak zna się miasto, zna sie jego zakamarki, to można i poznać sieć kolejową. Ja swoją jakąstam nieiwelka wiedzę czerpie ze stron w necie, z PMK...
I kolej jest i zawsze była dla mnie bardziej pasjonująca od jakiegokolwiek innego srodka transportu.

: 02 kwie 2006, 18:36
autor: JacekM
boh. pisze:Ustalony wg pewnych zasad.
Są te zasady siakoś dostępne?

: 02 kwie 2006, 18:38
autor: bohunu
jacek2357 pisze:Są te zasady siakoś dostępne?
http://gwardak.com/kolej_5.htm

[ Dodano: 02 Kwi 06 06:38 ]
albo pogoogluj

: 04 kwie 2006, 0:37
autor: Karol
boh. pisze:
Fischlein pisze:"lokalnie" i powoli... :lol:
Ograniczona do pociągów KM i SKM?
Nie martw się, sygnały i wskaźniki są na cała Polskę :P
A widziałeś książkę z opisami semaforów na Dolnym Śląsku. Do lat osiemdziesiątych była tam poniemiecka sygnalizacja, trochę pochrzaniona w porównaniu z resztą Polski.