Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 30 maja 2006, 22:49

TLG pisze:Zapomniałem Ci wyjaśnić, że w przypadku jednostek zmienia się oznaczenie w zależności od liczby członów. To wynika z przyjętego na polskich kolejach precyzyjnego systemu oznaczeń serii. Przypadku jednostek elektrycznych wygląda to mniej więcej tak:
EN-elektryczny niskoperonowy,
EW-elektryczny wysokoperonowy,
ED-elektryczny dalekobieżny
51-64 - trójwagonowe na prąd DC 3kV
70-74 - czterowagonowe na prąd DC 3kV
Aha:) Ale już numeracja np.ED51,ED52, ED53 itd w zakresie 51-64 jest dowolna dla jakiegoś tam modelu, tak? :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 30 maja 2006, 22:55

Piotrek pisze:ED51,ED52, ED53
EW, nie ED. To były jednostki aglomeracyjne-EW51 i 52 przedwojenne, EW53 zaraz po wojnie.
Seria jest przydzielana dla danej konstrukcji i jest nadawana dla kolejnych konstrukcji, które wchodziły na PKP. Wyjątek stanowi ED59. Przez wiele lat liczba Ex59 była wolna i między seriami EW58 i EW60 była dziura w numeracji, gdyż była to seria przewidziana dla niezrealizowanego projektu jednostki aglomeracyjnej EN59, zbliżonej nieco do EN57.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 maja 2006, 22:55

No właśnie, nawiązując do waszej dyskusji, linku wrzuconego przez Hafilipa oraz tego:
TLG pisze:To wynika z przyjętego na polskich kolejach precyzyjnego systemu oznaczeń serii.
mam pytanie, z którym jakoś się zbierałem od paru miesięcy: jak bardzo ten system jest przyjęty? Dawniej sprawa była jasna, były jedne PKP i był porządek. Teraz właścicieli lokomotyw jest więcej. Chyba nie mają oni obowiązku trzymania się tych oznaczeń? Kto je ustala? A pytam, bo widziałem lokomotywę, bodajże poczciwą SM42, ale z tajemniczym oznaczeniem TEM2. Oczywiście nie w barwach PKP. To jak to teraz jest?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 30 maja 2006, 22:57

Bastian pisze:bodajże poczciwą SM42
SM48 ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 30 maja 2006, 23:15

Zależy od właściciela. Prywaciarze kontynuują oznaczenia lokomotyw elektrycznych z PKP na własną ręke, np. ET11 czy ET13 dodając przy numerze literke R- np. ET13-R00X. Co przywaciarze pozostawili wolną serie Ex12 tak, jakby miałabyć ona przeznaczona dla lokomotywy PKP Cargo (z oznaczenia Ex11 Cargo już nie skorzystaze względu na niedoszłą EU11, więc przyswoił je sobie CTL-chem trans lodistik dla swojej serii ex-czeskich lokomotyw tzw. "bobin").
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7764
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 25 cze 2006, 14:29

Stoję przed zakupem biletu tygodniowego sieciowego PKP PR, jednak wg strony PR są tam tylko ulgi 33% i 50%, oraz cena wg taryfy normalnej. Czyli ja, jako uczeń z 37% zniżki muszę kupić bilet wg taryfy normalnej? :|
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 cze 2006, 14:31

Tak.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 27 cze 2006, 22:03

Pewnie parę osób to zainteresuje. Ukazało się rozporządzenie, które (być może) uporządkuje oznaczenia lokomotyw w naszym kraju. Mozna jest znaleść TU
Miłej lektury. ;-)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 27 cze 2006, 22:10

Przykłady
EU07-001 :arrow: 91 51 5 100 001 - 6
EP09-001 :arrow: 91 51 1 100 001 - 3
Pod numerem lokomotywy wystąpi także napis: PL - PKP CARGO lub odpowiedni dla innych przewoźników.

BTW, czy to rozporządzenie nie standaryzuje przypadkiem tablic kierunkowych pociągów, czy mi się tylko wydaje?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 27 cze 2006, 22:11

Tak. Zresztą są tam nawet przykłady tych tablic.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 27 cze 2006, 22:12

Plesim pisze:Tak. Zresztą są tam nawet przykłady tych tablic.
Tak, czytałem. I cieszę się, że w zwiazku z tym tablice na wszystkich pociągach bedą standardowe ;) a nie co ZPR to inne, coraz mniej czytelne. BTW Nie przewidziano tam pociągów TLK ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 27 cze 2006, 22:19

Szkoda że nie będzie na nich nazw przewożników.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 27 cze 2006, 22:22

Tak, to fakt. Przydało by się. Bo teraz odróżnić Pospieszny PKP IC od PKP PR przy pomocy tablicy bocznej się po prostu nie da...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

TOMEK
Posty: 2493
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 28 cze 2006, 13:58

Spam to jest to co oni wymyślili z tymi oznaczeniami - komu to jest potrzebne?! Uważam, ze dotychczasowe oznaczenia lokomotyw są OK!

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 28 cze 2006, 13:59

TOMEK pisze:Spam to jest to co oni wymyślili z tymi oznaczeniami - komu to jest potrzebne?! Uważam, ze dotychczasowe oznaczenia lokomotyw są OK!
Standaryzacja EU

[ Dodano: 28 Cze 06 02:06 ]
Choć dla mnie dziwniejsze jest to, że dotychczasowy EN71-001 będzie miał oznaczenia:
dla członu ra: 94 51 1 100 001 -
sa: 94 51 1 100 002 -
sb: 94 51 1 100 003 -
rb: 94 51 1 100 004 -

*) z pominięciem cyfry samokontrolnej...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

ODPOWIEDZ