[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2020

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2580
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2020

Post autor: vernalisadonis » 19 wrz 2019, 23:26

Może zacznę temat odnośnie nowego rozkładu jazdy na kolei.
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/ ... -2020.html

Wołomin i Grodzisk na tych stacjach będą się zatrzymywać pociągi PKP IC
http://wpr24.pl/pociagi-intercity-zatrz ... kpjKuHlQeo
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6429
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 20 wrz 2019, 9:54

Łódzkie pociągi na Chopina mają szansę na nagrodę za żenadę roku.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9458
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 wrz 2019, 17:29

Rynek Kolejowy donosi, że austriackie ÖBB chce jeździć na trasie Graz-Bohumin-Katowice-Kraków-Przemyśl.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 5YnSsgtL60
Podpiszcie proszę petycję w obronie sędziego szykanowanego przez PiS! https://www.petycjeonline.com/robimy_to ... j_polskiej

Łukasz
Posty: 7630
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 wrz 2019, 7:40

A to nie jest zwykły pociąg międzynarodowy na wagonach OBB? Porta Moravica chyba ma się nazywać, przynajmniej tak wynika mi z postów na SSC.
ŁK

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17188
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 21 wrz 2019, 19:01

Łukasz pisze:
21 wrz 2019, 7:40
A to nie jest zwykły pociąg międzynarodowy na wagonach OBB? Porta Moravica chyba ma się nazywać, przynajmniej tak wynika mi z postów na SSC.
To ciekawe co z obecną Porta Moravica na wagonach CD relacji Warszawa Wschodnia - Praha hl. n.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6429
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 18 lis 2019, 8:59

200 km/h do 3M jeszcze nie teraz. Ciekawe czy w ogóle :D
Od grudnia pociągi Pendolino z Trójmiasta do Warszawy miały pędzić z prędkością nawet 200 km/h. Takie obietnice składali kolejarze jeszcze kilka miesięcy temu. Ostatecznie jednak w nowym rozkładzie jazdy od połowy grudnia przewidziano podróż pociągami PKP Intercity nie szybciej niż 160 km/h.

Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/20 ... 7.html#tri

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1345
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 lis 2019, 11:38

Może kiedyś ;) Generalnie PKP PLK ma "pewne" braki w dokumentacji, które póki co sprawiają obiektywne trudności z legalnym i odpowiedzialnym wprowadzeniem 200 (przy czym może okazać się, że problem jest nie tylko formalny, ale póki pewnych dokumentów brak - trudno jednoznacznie potwierdzić albo zaprzeczyć, czy istnieje również problem techniczny).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6429
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 18 lis 2019, 13:08

PLK ma problemy z linią lubelską, poznańsko-wrocławką, katowicko-krakowską, publikacją RJ w ustawowym terminie i buk wie cz czym jeszcze.

ashir
Posty: 25784
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 lis 2019, 13:15

Najlepsze to są modernizacje linii kolejowych, po których jest dłuższy czas przejazdu niż przed remontem. Mistrzostwo! ;)

Paweł D.
Posty: 3871
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 18 lis 2019, 13:31

A jeszcze ciekawostką jest to, że rozkład jazdy układany jest z zapasem. Wystarczy popatrzeć jak zmniejsza się opóźnienie pociągu, kiedy mechanik nie musi pilnować czasu tylko ograniczeń szlaku.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25010
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 18 lis 2019, 13:32

Tak jest naprawdę na całym świecie, od Wellington po Murmańsk i od Jużno-Sachalińska po Vancouver.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Paweł D.
Posty: 3871
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 18 lis 2019, 13:54

Jeżeli odniosłeś swój wpis do mnie, to oczywiście. Ale mówimy o granicach rozsądku, a nie sytuacjach kiedy mając nowoczesny tabor, wyremontowany szlak itp. nie wykorzystuje się pełnych możliwości. Nie chcę podawać konkretnych przykładów bo obserwacje mam wyrywkowe, ale jak pociąg potrafi nadrobić 10-15 minut to wydaje mi się, że standardowy czas przejazdu jest przyjęty ze sporym zapasem. I nie dziw się, że przeciętnemu pasażerowi ciężko zrozumieć czemu mimo władowania grubych milionów czas przejazdu jest podobny jak przed wojną, albo za komuny.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25010
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: закрыт пятый год за углом ресторан
Kontakt:

Post autor: fik » 18 lis 2019, 15:18

Na ten postrzegany problem składa się kilka rzeczy:

a. PLK uzależnia wysokość rezerwy od długości trasy pociągu, nie bazowego czasu przejazdu - wartość zalecana to 2'30'' do 5' na 100 km. Przy szybkich pociągach stanowi to zauważalny procent czasu jazdy.
b. W bazowy czas jazdy na odcinkach modernizowanych są wbite dodatkowe rezerwy, w związku z czym tak naprawdę mamy do czynienia z trzykrotnym wydłużeniem czasu jazdy, bo prócz rezerwy eksploatacyjnej w podanej wyżej wysokości dochodzi wydłużenie bazowego czasu jazdy związane z ograniczeniem prędkości i dodatkowa rezerwa modernizacyjna.
c. Rezerwę przydziela się odrębnie dla każdego szlaku, a wytyczne dla konstruktorów jednoznacznie mówią, że czasy jazdy w zarządzonym rozkładzie jazdy powinny być zaokrąglane do połówek minut, podczas gdy moduł obliczeń trakcyjnych surowy czas jazdy wypluwa z dokładnością do 6'' (0,1'). W takim przypadku normalny czas jazdy na przykładowym szlaku, który ma 2km, a surowy czas jazdy wynosi 2,1', będzie wynosił minimum 2,5' (rezerwa 0,4'). Jeżeli odcinek składa się z pięćdziesięciu takich szlaków, będziemy mieli normalny czas jazdy całego odcinka 125', surowy czas jazdy 105' i rezerwę 20', mimo że jest to odcinek stukilometrowy i rezerwa na nim nie powinna być w teorii wyższa niż 5'. Oczywiście tak skrajne przypadki nie mają na sieci miejsca i zazwyczaj konstruktor może to skompensować na innych odcinkach, ale jest to ograniczenie co najmniej nieuzasadnione merytorycznie i w przynajmniej kilku przypadkach realnie szkodzące.

O innych pierdołach i rzeczach wynikających z oślego uporu niektórych konstruktorów (pozdrawiam ekspozytury PLK w Gdyni i Sosnowcu w szczególności) pozwolę sobie pomilczeć.

I nie, nie wiem, jak radzą sobie z tym problemem inne kraje, ale też naprawdę chciałbym, aby największym problemem polskiej kolei było to, że pendolino z Krakowa czasami przyjedzie 10 minut za wcześnie, choć też mnie to irytuje.
#870f57

Nie śpię, bo chrumchrumchrum tabelki z rozkładem

I've explored you with the detachment of an analyst
But most nights we've raided the same kingdoms

And none of our secrets are physical now

Paweł D.
Posty: 3871
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 18 lis 2019, 19:25

Dzięki za wyjaśnienie tematu.
Jeżeli przyjmuje się taką rezerwę to wiadomo, że nadmiar czasu będzie. Fizyka z matematyką jest nieubłagana.
Jeśli to przykładowe Pendolino wjedzie na peron 10 minut wcześniej, to pewnie że ludzie się ucieszą. Jeśli to 10 minut zacznie gubić na stacjach pośrednich albo odstoi gdzieś pod semaforem to pasażer uradowany nie będzie, choć rozkład jazdy zostanie dochowany. W końcu powszechnie wiadomo, że podróż koleją skraca czas podróży pociągiem. Czy jak to tam było :)

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3270
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8048

Post autor: Dantte » 18 lis 2019, 20:54

No, najfajniej to jak kwitnie na Zachodnim.
es isch eifach luschtig wie ma sich mit jedi witeri öv entschidig i warschau vo weschte entfernet
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 5 9 10 14 24 31 33 72 80 83 89 S2 S6 S7 S8 S9 S14 S15 S16 S19 S21 S24 IR36

ODPOWIEDZ