[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2021

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7725
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2021

Post autor: R-9 Chełmska » 17 wrz 2020, 15:24

Na Portalu Pasażera pojawił się RJ 2021. Wiadomo, jeszcze pozmienia się o remonty, ale jak na razie na używanym przeze mnie regularnie kierunku widzę, że w niedzielę ostatni bezpośredni pociąg z Bielska-Białej do Warszawy o 14:07 ;-) podczas gdy obecnie jest o 19
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 1, 17, 18, 20, 28, 33, 41, 136, 141, 172, 500, 504, 509, N01, N32
.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25574
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 17 wrz 2020, 16:04

Mnie podoba się ponadczterogodzinna dziura w pociągach z Warszawy do Białegostoku w popołudniowym szczycie.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 19 wrz 2020, 15:39

Czy ten rozkład, który się pojawił, to tak na serio? Odjazdy z Centralnego do Poznania: 4.50 EIC, 6.29 IC, 6.50 EIC, 8.35 ic, 8.49 EIC, (!) 10 30 TLK, 12.20 IC, 12.50 EIC, 14.28 IC, 15.51 EIC, 16.28 EIC, 16.50 EIC (3 pociągi w ciągu godziny), 18.29 IC przez Inowrocław, 20.29 IC i 22.40 TLK. Rozumiem, ze połowa tych pociągów na jeździć pusta, druga połowa przepełniona, a połowa pasażerów i tak nie znajdzie pasującego połączenia...

Z powrotem jest jeszcze lepiej: 3.10 TLK, 5.29 IC, 6.05 IC przez Inowrocław, 6.25 EIC, 7.31 EIC, 8.32 EIC, 8.36 IC (!), 10.30 IC, 12.29 IC, 12.32 EIC (!!), 14 25 TLK, 16.32 EIC, 16.36 IC (!!!), 18.32 EIC, 18.36 IC (!!!!), 20 32 IC (Berolinum, wiec raczej EIC).

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka


Paweł D.
Posty: 4055
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 20 wrz 2020, 12:46

To może wyjaśniać też rozkład KM między Zachodnią a Sochaczewem: 5:45 7:12 7:37 8:11 8:18 9:45....

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25083
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 wrz 2020, 20:46

Gdzie go tam znaleźć? W sensie czy gdzieś są przyszłe tabele, bo jak 17 grudnia wpisałem to coś tam niby wyrzuciło...

O, w wakacje Parsęta przez Gdańską do Szczecina.

Jantar umarł :(

EDIT: IC Mewa do Świnoujscia. Fajnie, fajnie w ogóle że Mewa, ale... ciągle przez Rzepin?!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 6568
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 wrz 2020, 22:41

Nie wierzę by nie miało być Jantaru.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14589
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 wrz 2020, 16:39

fik pisze:
17 wrz 2020, 16:04
Mnie podoba się ponadczterogodzinna dziura w pociągach z Warszawy do Białegostoku w popołudniowym szczycie.
Wygląda bardzo fajnie ta dziura. I w całkiem ciekawych godzinach ;)

:arrow: Przy okazji przeklikiwania tej linii, wyszukało mi kilka osobówek jadących do granicy województwa. One będą kończyły w Szulborzu ruchowo czy tylko handlowo?
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25574
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 23 wrz 2020, 17:45

bepe pisze:
19 wrz 2020, 15:39
Czy ten rozkład, który się pojawił, to tak na serio?
Trochę nie rozumiem problemu. Oczywistym jest, że EIC powinny kursować częściej, przynajmniej co 2h przez cały dzień, ale generalnie baaardzo powoli zaczyna to wyglądać jak rozsądny rozkład.
Glonojad pisze:
20 wrz 2020, 20:46
EDIT: IC Mewa do Świnoujscia. Fajnie, fajnie w ogóle że Mewa, ale... ciągle przez Rzepin?!
No to raczej będzie szczyt rozkopania 353, pewnie nawet przez Trójmiasto będzie szybciej.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Łukasz
Posty: 8152
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 wrz 2020, 23:40

Będzie to 200 do 3city i 2:29 WC-GG, czy znów wszystko od nowa będą układać za miesiąc?
ŁK

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 24 wrz 2020, 1:07


fik pisze:
bepe pisze:
19 wrz 2020, 15:39
Czy ten rozkład, który się pojawił, to tak na serio?
Trochę nie rozumiem problemu. Oczywistym jest, że EIC powinny kursować częściej, przynajmniej co 2h przez cały dzień, ale generalnie baaardzo powoli zaczyna to wyglądać jak rozsądny rozkład.
4 minuty odstępu między dwoma pociągami z Poznania do Warszawy, a potem 2 godziny dziury, to jest rozsądny rozkład? Naprawdę nie mogą jechać co godzinę?


Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25574
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 24 wrz 2020, 8:35

To wtedy pewnie by się zjechały w Warszawie. Naprawdę nie ma w tym nic niezwykłego, że pociąg dalekobieżny "szybki" (obsługujący wyłącznie ruch międzyaglomeracyjny) jedzie tuż przy pociągu dalekobieżnym "wolnym" (obsługującym również mniejsze ośrodki miejskie). Najczęściej takie połączenia mają dość rozłączne grupy docelowe i ważniejsza jest koordynacja wewnątrzgałęziowa. Porównajmy przykładowo Ołomuniec - Praga: o parzystej.09 odjeżdża pociąg Ex z kierunku Międzyrzecza Wołoskiego i Żyliny, o parzystej.14 odjeżdża pociąg SC z kierunku Ostrawy. Ten drugi zatrzymuje się po drodze tylko w Pardubicach, ten pierwszy ma pięć dodatkowych postojów w mniejszych miejscowościach i jest przez ten drugi po drodze nawet wyprzedzany. Nikt nie krzyczy, bo rolą pociągu Ex ma być zapewnienie połączenia z miastami krajskimi z mniejszych ośrodków miejskich, a nie wożenie ludzi od Ołomuńca do Pragi w relacji bezpośredniej i jest to wprost zapisane w planie transportowym Ministerstwa Transportu.

Dodatkowo:
- taka organizacja ułatwia organizację przesiadek z połączeń regionalnych; województwo dla pasażera jadącego z Mosiny na pociąg IC do Łowicza albo pociąg EIC do Warszawy organizuje jeden pociąg, a nie dwa; także łatwiej, prościej i szybciej przesiąść się ze Słupcy do Berlina.
- taka organizacja najefektywniej wykorzystuje przepustowość, co jest szczególnie istotne tam, gdzie jest intensywny ruch mieszany - na przykład na odcinkach wewnątrzaglomeracyjnych.

Docelowo powinno moim zdaniem być tak:
EIC z Warszawy co 1h, naprzemiennie Berlin (z postojem w Kutnie) i Szczecin (z postojem w Koninie), Berliny jadą z Lublina, Szczeciny z Warszawy.
Do tego co 2h IC Białystok - Wawa - Poznań - Gorzów/Zielona, dzielony w Zbąszynku i naprzemiennie co 2h IC Kraków - Łódź - Kutno - Poznań - Szczecin.

Wtedy w Poznaniu mamy przykładowy układ:
.55 przyjeżdża IC Kraków - Szczecin
.58 przyjeżdża EIC Lublin - Berlin
.03 odjeżdża EIC Lublin - Berlin
.05 odjeżdża IC Kraków - Szczecin

a godzinę później

.55 przyjeżdża IC Warszawa - ZG/GW
.58 przyjeżdża EIC Warszawa - Szczecin
.03 odjeżdża IC Warszawa - ZG/GW
.05 odjeżdża EIC Warszawa - Szczecin

I witamy w cudownym świecie cyklicznego, zintegrowanego rozkładu jazdy z węzłami koordynacyjnymi.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Łukasz
Posty: 8152
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 wrz 2020, 9:56

Pięknie pisze ten przemądry fik. Tylko wtedy nie trzymamy przesiadek przy opóźnieniach, prawda? Niemniej i tak mi się to podoba. Dlaczego on odszedł z IC :/
ŁK

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 779
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 24 wrz 2020, 16:08

Łukasz pisze:
24 wrz 2020, 9:56
Tylko wtedy nie trzymamy przesiadek przy opóźnieniach, prawda?
No akurat to nie jest niczym niezwykłym. Np. w Czechach na linii Ex1/SCP żaden pociąg kategorii SC i IC nie czeka na skomunikowania na całej swojej trasie, zaś pozostałe – na wybranych przystankach.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 29 wrz 2020, 1:10

fik pisze:To wtedy pewnie by się zjechały w Warszawie.
.
Nie zjechałyby się - zbyt mała różnica w czasie przejazdu.
fik pisze:Naprawdę nie ma w tym nic niezwykłego, że pociąg dalekobieżny "szybki" (obsługujący wyłącznie ruch międzyaglomeracyjny) jedzie tuż przy pociągu dalekobieżnym "wolnym" (obsługującym również mniejsze ośrodki miejskie). (...)
Dodatkowo:
- taka organizacja ułatwia organizację przesiadek z połączeń regionalnych; województwo dla pasażera jadącego z Mosiny na pociąg IC do Łowicza albo pociąg EIC do Warszawy organizuje jeden pociąg, a nie dwa; także łatwiej, prościej i szybciej przesiąść się ze Słupcy do Berlina.
- taka organizacja najefektywniej wykorzystuje przepustowość, co jest szczególnie istotne tam, gdzie jest intensywny ruch mieszany - na przykład na odcinkach wewnątrzaglomeracyjnych.

Docelowo powinno moim zdaniem być tak:
EIC z Warszawy co 1h, naprzemiennie Berlin (z postojem w Kutnie) i Szczecin (z postojem w Koninie), Berliny jadą z Lublina, Szczeciny z Warszawy.
Do tego co 2h IC Białystok - Wawa - Poznań - Gorzów/Zielona, dzielony w Zbąszynku i naprzemiennie co 2h IC Kraków - Łódź - Kutno - Poznań - Szczecin.

Wtedy w Poznaniu mamy przykładowy układ:
.55 przyjeżdża IC Kraków - Szczecin
.58 przyjeżdża EIC Lublin - Berlin
.03 odjeżdża EIC Lublin - Berlin
.05 odjeżdża IC Kraków - Szczecin

a godzinę później

.55 przyjeżdża IC Warszawa - ZG/GW
.58 przyjeżdża EIC Warszawa - Szczecin
.03 odjeżdża IC Warszawa - ZG/GW
.05 odjeżdża EIC Warszawa - Szczecin

I witamy w cudownym świecie cyklicznego, zintegrowanego rozkładu jazdy z węzłami koordynacyjnymi.
Przy założeniu, że pociag jest co godzinę, to może mieć sens. Ale nie co dwie. Bo jak będę miał coś do załatwienia w Poznaniu i nie zdążę na pociąg o 16.32, to raczej też nie zdążę na 16.36, a jak będę "na granicy", to na pewno nie kupię biletu wcześniej, bo 4 minuty mogę stracić, jak mi się źle światła ułożą po drodze. W rezultacie, mając wizję czekania na pociąg np. 1:50 h, pojadę do Poznania samochodem, a nie pociągiem.

A w kwestii grupy docelowej - zważywszy, że pociągi IC i EIC oferują dość zbliżony komfort, zapewne wielu osobom jest obojętne, czym pojadą. Mniej obojętne jest to, czy pojedzie się EIC, czy TLK. Tymczasem "zbite" ze sobą są właśnie pociągi IC i EIC, które - z mojej perspektywy - są równie dobre. Za to osobno jedzie TLK (14:25) - prawie dwie godziny po poprzedniej parze IC/EIC i ponad dwie godziny przed kolejną parą IC/EIC. Jeśli akurat będzie mi pasował powrót do Warszawy np. ok. 13, to spóźnię się o pół godziny na dwa komfortowe pociągi, a następne komfortowe (znowu dwa) będą za trzy i pół godziny. W tym czasie samochodem dojadę już do Warszawy.

Łukasz
Posty: 8152
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 wrz 2020, 6:41

Czyli spokojnie i normalnie sobie poczekasz godzinę, żeby być 1:50 później, ale nie możesz poczekać 1:50, żeby być 1:50 później? Zgodnie z tą logiką pociągi mogłyby jeździć dowolnie, byleby były podstawiane godzinę-dwie wcześniej.

Co do drugiej części, godzina 13 to nie jest godzina na komfortowe pociągi, tylko raczej są to happy-hours, siódmy i ósmy pasażer w przedziale gratis.
ŁK

ODPOWIEDZ