[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2021
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
czyli na 5 miesięcy będzie jeden tor zamknięty i oczywiście żadnych prac na średnicy właściwej się wówczas nie zrobi, bo przecież nie ma nawet koncepcji, o projekcie nie wspominając...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
I aż by się prosiło część pociągów od wschodu pociągnąć wahadłem do centralnego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dlaczego? Przecież jeśli cała jedna połówka byłaby wyłączona, to można by na niej robić oblot, a odcinek wschodni-centralny byłby wahadłowo raz w jedną, raz w drugą stronę obslugiwany.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Biorąc pod uwagę czas jazdy Centralna - Zachodnia plus czas na obrócenie blokady plus czas jazdy Zachodnia - Centralna, to w międzyczasie nawet Pendolino z jego ślamazarnością zdążysz wymanewrować na Centralnej na tor zamknięty i wrócić w perony...
EZT-ów intercity ma teraz jak mrówków. Potraktować połowę centralnego jako dworzec czołowy czterotorowy z jednym torem dojazdowym można by nawet bez wyjeżdżania na zachód za perony.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
EZTów jest 60 na cały kraj, to jest raczej bardzo mało, a nie jak mrówków, w dodatku co do jednego są przypisane do projektów unijnych.
Przypominam również, że szlak Wschodnia - Centralna jest sporo dłuższy niż Centralna - Zachodnia, zatem do przyjęcia pociągów, które mieszczą się na jednym torze tego drugiego trzeba więcej niż jednego toru tego pierwszego, zatem myk z dwoma jednotorowymi liniami z ruchem dwukierunkowym jest awykonalny, ergo trzeba jeździć po normalnemu, dwutorowo jednokierunkowo.
Przypominam również, że szlak Wschodnia - Centralna jest sporo dłuższy niż Centralna - Zachodnia, zatem do przyjęcia pociągów, które mieszczą się na jednym torze tego drugiego trzeba więcej niż jednego toru tego pierwszego, zatem myk z dwoma jednotorowymi liniami z ruchem dwukierunkowym jest awykonalny, ergo trzeba jeździć po normalnemu, dwutorowo jednokierunkowo.
I wyciąć jedną trasę na Zachodnia - Centralna podczas tego wracania.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Nie wiem czy wszystko rozumiem. Zakładam, że jeden pociąg wjeżdża na Centralny od Wschodniego i niezbędną chwilę potem inny pociąg z sąsiedniego toru / peronu z centralnego na wschód wyjeżdża. Wymagałoby to przerwania relacji przez całą Polskę z Białegostoku Lublina czy Trójmiasta, ale i tak nie wszystkie będą zachowane.fik pisze: ↑10 lis 2020, 15:38EZTów jest 60 na cały kraj, to jest raczej bardzo mało, a nie jak mrówków, w dodatku co do jednego są przypisane do projektów unijnych.
Przypominam również, że szlak Wschodnia - Centralna jest sporo dłuższy niż Centralna - Zachodnia, zatem do przyjęcia pociągów, które mieszczą się na jednym torze tego drugiego trzeba więcej niż jednego toru tego pierwszego, zatem myk z dwoma jednotorowymi liniami z ruchem dwukierunkowym jest awykonalny, ergo trzeba jeździć po normalnemu, dwutorowo jednokierunkowo.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
To może ja upewnię się, czy dobrze rozumiem rozwiązanie, które postulujesz:
- zamknięty jest tor nr 1 na odcinku Zachodnia - Centralna
- wszystkie pociągi na tym odcinku kursują torem nr 2
- pociągi jadące z Zachodniej na Wschodnią na odcinku Wschodnia - Centralna wykorzystują tor nr 2 (i parzyste tory na Centralnym)
- pociągi jadące z Wschodniej na Zachodnią na odcinku Wschodnia - Centralna też wykorzystują tor nr 2 (i parzyste tory na Centralnym)
- tor nr 1 szlaku Wschodnia - Centralna służy jeżdżeniu w obie strony pociągów kończących ze wschodu bieg na Centralnym i obracających się w peronach przy torach nieparzystych Centralnego.
- zamknięty jest tor nr 1 na odcinku Zachodnia - Centralna
- wszystkie pociągi na tym odcinku kursują torem nr 2
- pociągi jadące z Zachodniej na Wschodnią na odcinku Wschodnia - Centralna wykorzystują tor nr 2 (i parzyste tory na Centralnym)
- pociągi jadące z Wschodniej na Zachodnią na odcinku Wschodnia - Centralna też wykorzystują tor nr 2 (i parzyste tory na Centralnym)
- tor nr 1 szlaku Wschodnia - Centralna służy jeżdżeniu w obie strony pociągów kończących ze wschodu bieg na Centralnym i obracających się w peronach przy torach nieparzystych Centralnego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Tak. Jeden tor przelotowy dwukierunkowy, drugi jako dworzec czołowy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Przejazd odcinka Zachodnia - Centralna zajmuje 4 minuty, dopuszczone przez PLK następstwo to 4 minuty. Zakładając, że przez 30 minut przepychasz pociągi paczką w jedną stronę, a potem przez pół godziny jedzie paczka w drugą stronę, przepchniesz przez ten odcinek 7 par pociągów.
Przejazd odcinka Centralna - Wschodnia zajmuje 7 minut, dopuszczone przez PLK następstwo to 5 minut. Przy tych samych założeniach przepchniesz przez ten odcinek tylko 5 par pociągów.
Dlatego nie możesz zaadoptować połowy szlaku Centralna - Wschodnia na tor tylko dla wahadeł kończących na Centralnym bez dalszego ograniczenia i tak niższej o ponad połowę przepustowości szlaku Zachodnia - Centralna.
Przejazd odcinka Centralna - Wschodnia zajmuje 7 minut, dopuszczone przez PLK następstwo to 5 minut. Przy tych samych założeniach przepchniesz przez ten odcinek tylko 5 par pociągów.
Dlatego nie możesz zaadoptować połowy szlaku Centralna - Wschodnia na tor tylko dla wahadeł kończących na Centralnym bez dalszego ograniczenia i tak niższej o ponad połowę przepustowości szlaku Zachodnia - Centralna.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
W sensie, od centralnej na wschód będzie normalny ruch dwukierunkowy?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem