[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2021

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 lis 2020, 19:32

No to pod prąd pewnie by góra dwa składy w cieniu ruchu na zachód po drugim torze dały radę wjechać. Tylko nie można teraz służby zdrowia obciążać dodatkowymi pacjentami z PLK z palpitacją serca.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 lis 2020, 20:17

Załóżmy cały czas układ pół na pół (IRL chyba będzie inny, ale to dobry model)

Kierunek wschodni wyjeżdża z Zachodniego od x.00 do x.24, przyjeżdża do Centralnego od x.04 do x.28, odjeżdża z Centralnego od x.09 do x.39 (każdy kolejny pociąg stoi o minutę dłużej aby dopasować się do następstwa na wschodniej części), przyjeżdża na Wschodnią od x.16 do x.46.

Kierunek zachodni wyjeżdża ze Wschodniej od x.12 do x.42, przyjeżdża do Centralnego od x.19 do x.49, odjeżdża z Centralnego od x.30 do x.54, przyjeżdża na Zachodni od x.34 do x.56.

Wahadło wracające z Centralnego musi wjechać na Wschodnią optymistycznie patrząc jakieś x.10, odjeżdża z Centralnego zatem x.03.
Wahadło jadące na Centralny może wyjechać ze Wschodniej x.47, wjeżdża na Centralną x.54. Wychodzi obrót na 9 minutach, napięty, ale dla EZT wykonalny jakby się uprzeć.
Więcej opcji - na szybko i jeżeli się nie pomyliłem bez kartki i wykresu - nie widzę.

Oczywiście to taki doskonale kulisty i idealnie nieważki rozkład jazdy :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 lis 2020, 22:30

Dobra, rozumiem. Wejdzie faktycznie jedno wahadło na nieważkiej lince.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 11 lis 2020, 8:35

fik pisze:
09 lis 2020, 21:46
Zdefiniuj "normalność" :P
Czas przejazdu około jak dobrze pamiętam 2:30. Teraz jest ok. 2:55

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 11 lis 2020, 16:54

Na odcinku Kutno - Sochaczew jest sporo odcinków jednotorowych, będzie tak co najmniej do końca 2021.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 12 lis 2020, 12:19

fik pisze:
10 lis 2020, 15:38
kveld pisze:
10 lis 2020, 14:54
Biorąc pod uwagę czas jazdy Centralna - Zachodnia plus czas na obrócenie blokady plus czas jazdy Zachodnia - Centralna, to w międzyczasie nawet Pendolino z jego ślamazarnością zdążysz wymanewrować na Centralnej na tor zamknięty i wrócić w perony...
I wyciąć jedną trasę na Zachodnia - Centralna podczas tego wracania.
Zakładasz 4 minuty na jazdę Centralna - Zachodnia. Ile czasu PLK rezerwuje na zmianę kierunku blokady? Widzę, że Ty zakładasz 4 minuty w poniższym modelu (ostatni przyjazd na Zachodni x.56, pierwszy wyjazd z Zachodniego x.00):
fik pisze:
10 lis 2020, 20:17
Załóżmy cały czas układ pół na pół (IRL chyba będzie inny, ale to dobry model)

Kierunek wschodni wyjeżdża z Zachodniego od x.00 do x.24, przyjeżdża do Centralnego od x.04 do x.28, odjeżdża z Centralnego od x.09 do x.39 (każdy kolejny pociąg stoi o minutę dłużej aby dopasować się do następstwa na wschodniej części), przyjeżdża na Wschodnią od x.16 do x.46.

Kierunek zachodni wyjeżdża ze Wschodniej od x.12 do x.42, przyjeżdża do Centralnego od x.19 do x.49, odjeżdża z Centralnego od x.30 do x.54, przyjeżdża na Zachodni od x.34 do x.56.
Przyjmując założenia Twojego modelu (przyjmijmy czynny tor 2 WC - WZ, tor nr 1 zamknięty) - wg mnie można dodać jedną parę Wschodnia - Centralna - Wschodnia wg schematu: wyjazd ze Wschodniej x:02, przyjazd do Centralnej x:09, zjazd na tor nr 1 WC - WZ x:24, wjazd z toru nr 1 na Centralną x:59 wyjazd z Centralnej (x+1):04 przyjazd na Wschodnią (x+1):11. Czasu na zmianę kabiny, zrobienie próby hamulca itp. masz w tunelu całą masę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2020, 13:09

Naaa oko to może wyjść, rzeczywiście.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lis 2020, 13:33

Pytanie, gdzie będzie ucięte zasilanie i SRK na nieczynnym torze. Zwłaszcza, ze zachodnia głowica jest już praktyczne przy Żelaznej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 15 lis 2020, 18:41

R-9 Chełmska pisze:
17 wrz 2020, 15:24
Na Portalu Pasażera pojawił się RJ 2021. Wiadomo, jeszcze pozmienia się o remonty, ale jak na razie na używanym przeze mnie regularnie kierunku widzę, że w niedzielę ostatni bezpośredni pociąg z Bielska-Białej do Warszawy o 14:07 ;-) podczas gdy obecnie jest o 19
Widzę, że po poprawkach ostatni pociąg w niedziele z Bielska-Białej do Warszawy będzie o 8:09 (EIP). W kategorii ekonomicznej ostatni 5:38 :D po południu/wieczorem szukajka bardzo proponuje podróże via Kraków. Połączenia razem po 5,5-6h jazdy. Straszny zjazd w stosunku do obecnego i poprzednich rozkładów, aż trudno w to uwierzyć...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 lis 2020, 14:17

Czy zamiast tego będzie chociaż równy, dogodny takt BB-Katowice?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lis 2020, 18:20

Czy takt co 24h jest wystarczająco równy i dogodny?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 17 lis 2020, 11:39

<3

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lis 2020, 11:47

Zależy od potoku. Tutaj najwyraźniej celem jest mniejszy, jak najmniejszy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lis 2020, 22:02

Można już obejrzeć plakatowy rozkład jazdy Warszawy Głównej:
https://portalpasazera.pl/Plakaty
Na Główną lecą IR/ŁKA z/do Łodzi, Mazovia do Płocka, jakaś przyspieszona drobnica do Łowicza, Skierniewic i Radomia/Skarżyska oraz... "SKM: Szybka Kolej Miejska - S30: Lina SKM S30".

S30 oznaczone w RJ jako BUS. Ki czort?

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lis 2020, 22:19

Jestem pod wrażeniem prawie taktu IR do Łodzi.

Oraz głupoty PKP PLK przywracającej patologiczną nazwę Warszawa Główna.

ODPOWIEDZ