Linia 213: Reda - Hel

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Linia 213: Reda - Hel

Post autor: Emyl » 17 gru 2021, 12:41

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ja ... 00557.html

W związku z planowaną od X czasu elektryfikacją linii, mam pytanie do kolejowych specjalistów Wawkomu o kwestię sieci w obszarach zalesionych - jak się do tego mają przepisy kolejowe? Trzeba powycinać drzewa?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 17 gru 2021, 13:34

Zasadniczo tu: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo ... 201247.pdf nie ma rozróżnienia na linie zelektryfikowane i niezelektryfikowane. Pytanie tylko, czy linia 213 nie korzysta przypadkiem aktualnie z odstępstwa od przepisów, które będzie nieadekwatne przy elektryfikacji...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 gru 2021, 14:34

No dobra, a jak to wygląda w praktyce? Bez wycinek chyba by się nie obyło, bo inaczej za chwilę ta sieć byłaby zrujnowana :term:

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 17 gru 2021, 14:44

W praktyce zdecydowanie bez wycinek się nie obędzie - skali nie potrafię ocenić, bo nie wiem, ile wycięto w ostatnim czasie (na ile linia jest zgodna z aktualnymi przepisami wskazanego przeze mnie rozporządzenia).

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 17 gru 2021, 17:57

Tak z innej paki, na ile realny jest wariant 4? Bo wygląda bardzo dobrze. Może będzie można wziąć rower ze sobą.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 gru 2021, 19:36

Podejrzewam, że tak samo jak pozostałe - może za 15 lat :term:

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 27 gru 2021, 17:06

Stadler i Newag już ćwiczą wariant pociągów o napędzie hybrydowym. Historia lubi się powtarzać, przed wojną na tej linii kursowały dawne pruskie zespoły akumulatorowe Wittfelda.
ZUS fundatorem emigracji

ODPOWIEDZ