O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 gru 2019, 12:41

Bilet do zatrzymania a nie pasażer.
ŁK

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 gru 2019, 16:08

A pasażer bez biletu przecież nie pojedzie dalej. Ani np. nie rozliczy biletu w koszty DG - więc finalnie obrywa też ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 gru 2019, 16:10

Wolfchen pisze:A pasażer bez biletu przecież nie pojedzie dalej. Ani np. nie rozliczy biletu w koszty DG - więc finalnie obrywa też ;)
Dostaje zastępczy. Masz to napisane z tyłu na każdym blankiecie.
ŁK

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 gru 2019, 16:13

Czyli problem będzie tylko w przypadku działalności (bo bilet zastępczy chyba nie jest FV - a oboje prowadzą DG i optymalizują koszty życia). Będę się widział z nimi, to dam znać, czy były jakieś problemy, niemniej wydaje mi się to mocno skomplikowane ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 10 gru 2019, 13:16

Pasażerowi z takim biletem nic nie grozi. Za to kasjerka straci premię gdyby taki bilet został zatrzymany

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 gru 2019, 13:23

Albo jak pasażer złoży reklamację, żądając zwrotu różnicy w cenach biletów. ;)

px33
Posty: 1582
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 10 gru 2019, 19:10

Nie wystarczyłoby gdyby konduktor w ramach tej procedury zrobił zdjęcie komórką albo służbowym tabletem? To chyba byłoby mniej stresujące dla pasażera a dla firmy chyba wystarczające

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 gru 2019, 19:18

Łatwiej byłoby wymienić system sprzedaży na przyjaźniejszy dla kasjerów. Osoba sprzedająca bilet teraz w takim przypadku musi wiedzieć/sprawdzić, w której ofercie bilet będzie tańszy. Gdy po prostu postąpi machinalnie, to efekt będzie jak u Wolfchena.

(a to jest kasjerka warszawska, która jest jako-tako obeznana z ofertami, które obowiązują na danym odcinku, wyobraźmy sobie teraz, skąd takie rzeczy ma wiedzieć kasjerka w Kostrzynie, która ostatni bilet do Radomia sprzedała w 1996)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 10 gru 2019, 23:21

Tu się zgodzę z Fikiem. Obecny system jest mocno archaiczny (iledziesiąt lat temu on powstał?). Każdy kasjer ma stertę faksów i wykazów kodów ofert, które trzeba wiedzieć gdzie i jak zastosować, choć na DwC na szukanie i grzebanie w tym kasjerzy często nie mają czasu bo kolejki są długie.
ashir pisze:
10 gru 2019, 13:23
Albo jak pasażer złoży reklamację, żądając zwrotu różnicy w cenach biletów. ;)
Nie wiem jak postępują przewoźnicy, ale teoretycznie pasażer może chcieć bilet bez oferty specjalnej, a poza tym po wydaniu biletu powinien sprawdzić czy został wydany wg oferty, którą chciał. Więc przewoźnik obowiązku zwrotu kosztów raczej nie ma, chyba że przepisy unijne coś tu regulują.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2019, 9:09

Ale skąd pasażer ma wiedzieć, która oferta jest najkorzystniejsza?
Może natomiast się zdarzyć, że zobaczył ofertę w internecie i przyszedł do kasy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 gru 2019, 9:20

Przedsiębiorstwo kolejowe jest zobowiązane poinformować pasażera przed podróżą o najtańszej możliwości odbycia tejże. W tym przypadku ten obowiązek nie został dopełniony.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 gru 2019, 11:10

Dokładnie i mogę zapewnić, że PKP Intercity nie robi problemów ze zwrotem nadpłaconej kwoty. ;)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 gru 2019, 23:43

Sebastian pisze:
10 gru 2019, 23:21
Nie wiem jak postępują przewoźnicy, ale teoretycznie pasażer może chcieć bilet bez oferty specjalnej, a poza tym po wydaniu biletu powinien sprawdzić czy został wydany wg oferty, którą chciał.
Pasażer nie musi znać tysiąca ofert i tego, czy jedna się nie wyklucza z drugą - wiedziałem, że na tej trasie jest teraz cena relacyjna, ale nie wiedziałem, że od niej jeszcze się odlicza wcześniej-taniej 8-)
fik pisze:
10 gru 2019, 19:18
Łatwiej byłoby wymienić system sprzedaży na przyjaźniejszy dla kasjerów. Osoba sprzedająca bilet teraz w takim przypadku musi wiedzieć/sprawdzić, w której ofercie bilet będzie tańszy.
ATSD, dalej trzeba przy sprawdzaniu dostępności puli tańszych biletów zagranicznych najpierw je drukować i anulować?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 gru 2019, 13:10

Jak kupowałem rok temu bilety do Budapesztu to tak kasjerka robiła.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 gru 2019, 19:42

Lotniskowe pociągi IC stają na Rakowcu. Nie mogę się zdecydować, czy to glupie, czy wręcz przeciwnie, natomiast cena wyskakuje niższa niż do Centrala, co może być atrakcyjne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ