O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 24 lut 2020, 13:09

a/p TALENT pisze:
24 lut 2020, 12:31
Wczoraj pozytywny ogląd składu Polonii z Wiednia. Wagon 348 - 2 klasa z wyglądu sliperetka - 3 siedzenia w rzędzie - kosmiczne odległości między fotelami.
To faktycznie jest sliperetka, czyli wagon 152Az - jeżdzi taki w Polonii jako 348, przynajmniej póki co (planowo chyba do końca wakacji?).

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2020, 16:08

Rowerówka jest sliperetką?? Wow :)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 24 lut 2020, 16:13

Glonojad pisze:
24 lut 2020, 16:08
Rowerówka jest sliperetką?? Wow :)
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... a&rok=2020

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2020, 16:16

Tak, sprawdziłem już, dzięki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 lut 2020, 16:18

To bardzo logiczne, że wagon sliperetka jeździ tylko w dzień.
Jeszcze logiczniejsze jest to, że jeździ jako druga klasa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2020, 16:34

No jeśłi został tylko jeden sprawny to i tak go na noce nie wystawisz, bo musisz mieć dwa obiegi. Polonia ma jeden, co zresztą po spóźnieniach na powrocie widać. :D

Jako druga klasa jeździ pewnie dlatego, że u nas nie ma rowerówek w klasie pierwszej (nad czym boleję, bo należę do tych [rzekomo nielicznych i masochistów] którzy jazdę w 1 klasie Dartów/Flirtów2 cenią).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 lut 2020, 16:42

Polonia ma dwa składy, przechodzi w Wiedniu na Morawię i z powrotem. Widać to zresztą po braku spóźnień na powrocie - od początku rozkładu na przyjeździe do Warszawy spóźniła się więcej niż kwadrans 4 razy, więcej niż pół godziny 1 raz.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lut 2020, 12:29

A to przepraszam. Gdy w zeszłych latach jeździłem trochę z Katowic (Prahą) wyglądało to mniej optymistycznie. W takim razie mogłyby sliperetki na dowolnym nocnym jeździć.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2020, 13:01

Praha wygląda sporo gorzej, to fakt (ale i tak lepiej niż w zeszłym rozkładzie, gdzie można było w ciemno wyjść +60).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 lut 2020, 14:55

Ja się zgubiłem w momencie, w którym okazało się, że sliperetka jest jedna, a składy 2. Na vagonweb nie ma nic o alternatywnych składach - czyli że chyba są 2. Kiedyś już były 2, bo jeździły na Kiepurze...
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 lut 2020, 15:47

Sliperetki były dwie tak jak Kiepury były dwie (ale Warsy to chyba były sztuk jeden na V200, bo jak jechałem, to knajpa kończyła pracę na granicy). To była moja hipoteza, ze została jedna, dlatego robi na składzie jednoobiegowym, ale tę hipotezę obalił Fik. Czyli to typowy nonsens, brakło jakieś sensownego 159A to dali sliperetę... ja zresztą cały czas uważam, że Polonia powinna być jednoobiegowa na ED250, ale projekty unijne no i postoje krótkie.

BTW, jak jechałem w zeszłym roku Prahą, to raz jechała punktualnie, akurat wtedy, kiedy Oscypek się spóźnił :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2020, 16:05

Przecież Polonia jest uwiązana wiązkami koordynacyjnymi w Czechach, nic jej ED250 nie zmieni w godzinie przyjazdu/odjazdu do Wiednia.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2020, 9:50

No dobra, ale to jest wyryte w kamieniu, czy wizja ED250 mogłaby Czechów zachęcić do przesunięcia/zmiany slotu Polonii?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lut 2020, 9:54

Glonojad pisze:No dobra, ale to jest wyryte w kamieniu, czy wizja ED250 mogłaby Czechów zachęcić do przesunięcia/zmiany slotu Polonii?
Nie sądzę, bo co oni mieliby zyskać na tym? 5 minut w imię rozwalenia wiązek? Poczęstunek wodą z warsu? Niedziałające w Czechach wifi? I tak mają (moim zdaniem) jeden wielki bałagan i nic nie jest w stanie jeździć punktualnie - chyba że stoi 1.5h w Bohuminie.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lut 2020, 10:37

Glonojad pisze:
26 lut 2020, 9:50
No dobra, ale to jest wyryte w kamieniu, czy wizja ED250 mogłaby Czechów zachęcić do przesunięcia/zmiany slotu Polonii?
Najważniejszą dla Czechów przesłanką konstrukcyjną Polonii jest skomunikowanie z Metropolitaninem w Brzecławiu, co wymusza przyjazd do tegoż o parzystej.45. Jeśli 12.45 i wynikające z tego 20 minut na obrót w Wiedniu nie pasuje, to podejrzewam, że się zgodziliby na cofnięcie jej o 2h.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ