O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2020, 8:33

Nooo w tym że po drodze z Kołobrzegu są dwa stutysięczne miasta, a po drodze z Zakopanego Nowy Targ z dworcem nigdzie, przede wszystkim.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 07 gru 2020, 9:08

Taka dygresyjka: jak w 2023 będzie ETCS L2 (i 250) na CMK, to o pomysłach jazdy Pendolino poza Gdynia - Katowice/Kraków zapomnijcie (może poza noclegami).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2020, 9:13

Czemu tak? W 2023 jeszcze trzeba będzie jeździć do Wrocławia pod czujnym okiem KE.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 07 gru 2020, 9:30

Czemu? Bo lata 2023/4 są wyborcze, a biegunkę związaną z politycznym skapitalizowaniem 250 widać u niektórych już teraz. Taboru poza Pendo na 250 nie będzie, a Wrocław (dla zachowania pozorów) można obskoczyć nocką (przez Katowice).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 gru 2020, 9:51

A, myślałem że coś obiektywnego :)
acz nie da się ukryć, że im szybsza będzie CMK, tym istotniejsze będzie pozostawienie ED250 w kraju i wykorzystanie ich możliwości.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 07 gru 2020, 10:12

Obiektywne to jest o tyle, że kto u koryta by nie był, to chce takie rzeczy wykorzystywać propagandowo.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 gru 2020, 17:38

fik pisze:
07 gru 2020, 9:51
A, myślałem że coś obiektywnego :)
acz nie da się ukryć, że im szybsza będzie CMK, tym istotniejsze będzie pozostawienie ED250 w kraju i wykorzystanie ich możliwości.
Z drugiej strony, im szybsza podróż zagranicę, tym atrakcyjniejsza w stosunku do podróży autem czy samolotem.

Inna rzecz,że składy na 200 km/h to by się nawet dało zestawić,tylko nikt nie pamiętał by do Siemensów zamówić ETCS.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 03 sty 2021, 20:26

Właśnie wracam sobie Neptunem i na własnej skórze przekonuje się że zakaz sprzedawana miejsc noclegowych to fikcja. Bo jak inaczej wytłumaczyć skład 15, zamiast normalnych 5 załadowany po dach, który co stacja dokłada kilka minut opóźnienia. Aktualnie już +25.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2021, 20:33

Załadowany po dach wg normy 3 os/przedział czy standardowej?

Swoją drogą ciekawe, gdzie ci ludzie śpią, hotele i pensjonaty do których ja jeździłem twardo twierdzą ze zamknięte - przynajmniej przez telefon.

A swoją drogą - jaka rowerówka w tym Neptunie?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27393
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2021, 20:44

Ja bym zaryzykował tezę, że jednak w znaczącej części nocowali w domach rodzinnych, kojarzę że jakoś w zeszłym tygodniu całkiem ważne święta były w tym kraju... :-k
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 sty 2021, 21:10

Glonojad pisze:
03 sty 2021, 20:33
Załadowany po dach wg normy 3 os/przedział czy standardowej?
Na pewno tylko 50% miejsc zajętych.
Glonojad pisze:A swoją drogą - jaka rowerówka w tym Neptunie?
154A

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 03 sty 2021, 21:21

Wg normy 4 os na przedział ;) nie znam się na oznaczeniach wagonów, ale mam 8. Ale swoją drogą nie jadą ze mną studenci, a raczej osoby 30-40, wątpię by wszyscy, szczególnie ci z dziećmi wracali po świętach do domu.
A co do noclegów, to zawsze się coś znajdzie, jak masz kogoś zaprzyjaźnionego w 3City. U mnie okazało się że połowa działu gdzieś wyjechała na sylwestra i nikt do rodziny.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 sty 2021, 21:25

Planowo powinny być wagony z przedziałami 6-osobowe, ponieważ to kategoria IC. Rozumiem, że na wzmocnienie podstawili jakiś szrot?

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sty 2021, 21:32

No 50% w IC to pewnie 2 przy oknie, 2 wolne, 2 przy drzwiach, 2 wolne. A skoro 2 ostatnie wolne, to niepotrzebne, i wystarczy 6.
ŁK

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 sty 2021, 21:43

Nie rozumiem Ciebie, mógłbyś jaśniej?

ODPOWIEDZ