O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 cze 2020, 20:29

ashir pisze:Akurat w przypadku Pendolino to tylko częściowo można zwalić winę na PKP Intercity. Masz schemat miejsc w pociągu, sam widzisz, które miejsca są już zajęte i sam możesz zdecydować, gdzie usiąść. Czy jak kupujesz bilety do kina to też wybierasz miejsca metodą losową czy jednak korzystasz ze schematu miejsc w sali kinowej? ;)
Ale jakie to ma znaczenie, jak to nie ma nic wspólnego z żadnym ux. Malutki przycisk w niewidocznym miejscu i interfejs, w którym nie mieści się nawet numer wybranego miejsca.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 cze 2020, 10:17

Cóż, jak nie pasuje to zdawaj się na los. Znaczy jedź w pełnym wagonie. Co kto lubi. :P

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 cze 2020, 10:40

primoż pisze:
18 cze 2020, 0:50
Jechałem we wtorek TLK Malinowski i żeby uniknąć większej ilości ludzi kupiłem bilet w 1. klasie. Pasażerów było mało, tylko co z tego, skoro z Warszawy do Krakowa na 7 osób 4 (w tym i ja) zostaliśmy umieszczeni w jednym przedziale, a 6 przedziałów było pustych. Pan, który samowolnie zmienił przedział na sąsiedni, pusty przedział, został zrugany przez konduktorkę i był bardzo długo namawiany do powrotu na swoje miejsce, gdyż z racji pandemii nie wolno zmieniać miejsca. Za Krakowem Głównym jeszcze lepiej: jechałem ze współpasażerem do Sędziszowa Małopolskiego w jednym przedziale. Nie byłoby to niczym dziwnym, gdyby nie fakt, iż byliśmy na tym odcinku jedynymi pasażerami w wagonie. Ba, nawet jedynymi w 1. klasie na tym odcinku, co oznacza, że pozostałe 8 przedziałów było pustych. Przechodząc do sedna: czy ktoś może mi wytłumaczyć, na jakiej zasadzie działa przydzielanie miejscówek w PKP Intercity? Dlaczego nie można pasażerów rozrzucać po przedziałach/wagonach, tylko system dopycha do jednego przedziału (podobne zjawisko widziałem też w 2. klasie parę razy, już wcześniej jeżdżąc)? Czy sprzedaż internetowa nie może odbywać się, tak jak na EIP lub we Flixbusie, z wyborem miejsca z układu graficznego? Chyba, że chodzi o elitarność Pendolino, to chociaż tę opcję w przypadku TLK/IC ograniczyć do wagonów 1. klasy, w ramach dopieszczania klienta mogącego i chcącego dopłacić więcej za podróż :-k
A na podstawie którego przepisu? Konduktorka podała podstawę prawną? W "Przejściowych szczególnych warunkach i zasadach odprawy oraz przewozu osób pociągami PKP Intercity w czasie obowiązywania ograniczeń przewozu pasażerów w związku z COVID-19" nic na ten temat nie ma. A zgodnie z ogólnym regulaminem, podróżny może zająć dowolne miejsce do czasu zgłoszenia się innego pasażera na to miejsce, wtedy musi mu bezwzględnie ustąpić. Jedyna zmiana jaka zaszła to każda osoba musi mieć bilet ze wskazaniem miejsca, ale nigdzie nie jest powiedziane, że zobowiązana jest do siedzenia na tym miejscu! Jak ma taki kaprys to i może stać całą trasę na korytarzu. Swoją drogą z tego prawa też pasażerowie rzadko korzystają i kurczowo trzymają się swoich miejsc. Może to i dobrze, bo tylko krzywdę by sobie zrobili. A czemu od razu nie zarezerwowałeś sobie miejsca w pustym przedziale? Bo oczywiście wszyscy mieliście bilety na miejsca 61-66? W przypadku FlixBusa tylko kilka wybranych miejsc podlega rezerwacji za dodatkową opłatą, a reszty miejsc nie ma możliwości zarezerwowania. To nie był dobry przykład. ;)

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 cze 2020, 13:05

ashir pisze:Cóż, jak nie pasuje to zdawaj się na los. Znaczy jedź w pełnym wagonie. Co kto lubi. :P
Ty jesteś naprawdę jakiś zdrowo walnięty. Czy ja gdzieś powiedziałem, że nie umiem sobie wybrać? Kompletnie nie rozumiesz, co się mówi i nie masz pojęcia o niczym, poza czubkiem swojego nosa.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 cze 2020, 14:53

Jak na PKP Intercity opcja "wybierz miejsce ze schematu" (pomarańczowy, podłużny przycisk) jest całkiem czytelna i przydatna. Oczywiście o ile się czyta co się kupuje. Jest to zdecydowana poprawa, względem tego co było. Wcześniej pasażer musiał mieć niemal tajemną wiedzę, żeby wybrać dla siebie dogodne miejsce. Teraz masz możliwość sam zadbać o swój komfort. A to, że system sprzedaży biletów kumuluje ludzi w jednym wagonie to tak będzie pewnie do końca świata i jeden dzień dłużej. Ale kumuluje tylko tych, którym jest wszystko jedno, gdzie i z kim będą siedzieć. Z pewnością nie licz na to, że przewoźnik zadba o Twoje bezpieczeństwo i komfort podróży. A o wybieraniu miejsc w pociągach spółki PKP Intercity wiem całkiem sporo i z tej wiedzy regularnie korzystam. Powtarzam: to, że ja mam na wyłączność wagon i to o wyższym standardzie, a w innych ludzie jadą jak w stodole, jeden na drugim to tylko strata tych ludzi. Mimo wszystko mam empatię w sobie i żal mi tych ludzi. ;) Wycieczki osobiste możesz sobie darować i dyskutuj merytorycznie.

A warto pamiętać o podstawowych zasadach systemu sprzedaży biletów PKP Intercity:
:arrow: sprzedaż rozpoczyna od wagonu bezprzedziałowego (jeśli jest taki w składzie pociągu)
:arrow: sprzedaż rozpoczyna od wagonu z najniższym numerem w składzie (z nielicznymi wyjątkami np. w Pendolino)
:arrow: sprzedaż rozpoczyna od przedziału 6 i spada w dół, a później rozpoczyna od 7 i rośnie w górę
:arrow: sprzedaż rozpoczyna od miejsc przy korytarzu (w przypadku wagonów przedziałowych), później przy oknie, a na samym końcu środek

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 cze 2020, 16:11

Jak mam dyskutować merytorycznie z kimś, kto nie ma pojęcia o UX. Jeśli oczekujesz wyboru miejsc, to każdy powinien być wsadzony w ścieżkę wyboru miejsca z opcją „wybierz za mnie”. Przycisk jest w złym miejscu i jest za niski.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 cze 2020, 16:40

Ale nie jest wsadzony w ścieżkę wyboru miejsca i jakoś trzeba sobie radzić. Jeżeli liczysz na jakąś zaawansowaną ingerencję w system sprzedaży biletów to jesteś naiwny. Nie jest to też rzecz zależna od klientów, natomiast ja podpowiadam w praktyczny sposób jak poprawić sobie komfort podróży. Chyba, że ktoś się lubi tłoczyć w jednym wagonie/przedziale, gdy inne jadą kompletnie puste. ;)

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 cze 2020, 18:10

ashir pisze:
21 cze 2020, 10:40
A na podstawie którego przepisu? Konduktorka podała podstawę prawną? W "Przejściowych szczególnych warunkach i zasadach odprawy oraz przewozu osób pociągami PKP Intercity w czasie obowiązywania ograniczeń przewozu pasażerów w związku z COVID-19" nic na ten temat nie ma. A zgodnie z ogólnym regulaminem, podróżny może zająć dowolne miejsce do czasu zgłoszenia się innego pasażera na to miejsce, wtedy musi mu bezwzględnie ustąpić. Jedyna zmiana jaka zaszła to każda osoba musi mieć bilet ze wskazaniem miejsca, ale nigdzie nie jest powiedziane, że zobowiązana jest do siedzenia na tym miejscu!
Nie wiem, nie słyszałem całej rozmowy. W każdym razie pan już do Miechowa siedział na nowym miejscu.
ashir pisze:Jak ma taki kaprys to i może stać całą trasę na korytarzu. Swoją drogą z tego prawa też pasażerowie rzadko korzystają i kurczowo trzymają się swoich miejsc.
Boją się, że ktoś ich podsiądzie :term:
ashir pisze:A czemu od razu nie zarezerwowałeś sobie miejsca w pustym przedziale?
Jakbym wiedział wcześniej, jak to się robi przy sprzedaży internetowej, to bym wcześniej sobie tak zarezerwował :evil:
ashir pisze:Bo oczywiście wszyscy mieliście bilety na miejsca 61-66?
Bingo!
ashir pisze:W przypadku FlixBusa tylko kilka wybranych miejsc podlega rezerwacji za dodatkową opłatą, a reszty miejsc nie ma możliwości zarezerwowania. To nie był dobry przykład. ;)
Nie wiedziałem. Kiedyś jak jechałem, to była taka opcja rezerwacji na wszystkie miejsca, również te bez dodatkowej opłaty.
ashir pisze:
21 cze 2020, 14:53
Jak na PKP Intercity opcja "wybierz miejsce ze schematu" (pomarańczowy, podłużny przycisk) jest całkiem czytelna i przydatna.
Dostępna tylko w EIP. A ja podróżowałem pociągiem z kategorii TLK, gdzie przy zakupie biletu przez internet takiej opcji nie ma.
ashir pisze:Jest to zdecydowana poprawa, względem tego co było. Wcześniej pasażer musiał mieć niemal tajemną wiedzę, żeby wybrać dla siebie dogodne miejsce. Teraz masz możliwość sam zadbać o swój komfort. A to, że system sprzedaży biletów kumuluje ludzi w jednym wagonie to tak będzie pewnie do końca świata i jeden dzień dłużej. Ale kumuluje tylko tych, którym jest wszystko jedno, gdzie i z kim będą siedzieć. Z pewnością nie licz na to, że przewoźnik zadba o Twoje bezpieczeństwo i komfort podróży. A o wybieraniu miejsc w pociągach spółki PKP Intercity wiem całkiem sporo i z tej wiedzy regularnie korzystam. Powtarzam: to, że ja mam na wyłączność wagon i to o wyższym standardzie, a w innych ludzie jadą jak w stodole, jeden na drugim to tylko strata tych ludzi. Mimo wszystko mam empatię w sobie i żal mi tych ludzi. ;) Wycieczki osobiste możesz sobie darować i dyskutuj merytorycznie.
Naprawdę fajnie, że masz system przydzielania miejsc w małym palcu, tylko nie rozumiem, skąd pogarda dla ludzi, którzy tego nie znają. Zwykły pasażer nie jest od dedukowania według jakiego klucza zostanie przydzielone miejsce. Ja dotychczas wybierałem wagon przedziałowy i miejsce przy drzwiach od korytarza, żeby mieć blisko do wyjścia z przedziału, bo lubię sobie rozprostować kości. Nigdy nie wybierałem konkretnego wagonu po numerze, gdyż zawsze myślałem, że system przydziela miejscówki losowo, a nie według jakiegoś schematu. Mało tego, myślę, mam wrażenie graniczące niemal z pewnością, iż uważa tak większość pasażerów.
ashir pisze:A warto pamiętać o podstawowych zasadach systemu sprzedaży biletów PKP Intercity:
:arrow: sprzedaż rozpoczyna od wagonu bezprzedziałowego (jeśli jest taki w składzie pociągu)
Tego się akurat domyślałem. Kupując bilet na EIC Lajkonik była opcja podglądu, jakie miejsce proponuje system. Jak nie zaznaczyłem, że chcę jechać w wagonie przedziałowym, to zawsze mnie chciał wcisnąć do bezprzedziałówki.
ashir pisze::arrow: sprzedaż rozpoczyna od wagonu z najniższym numerem w składzie (z nielicznymi wyjątkami np. w Pendolino)
:arrow: sprzedaż rozpoczyna od przedziału 6 i spada w dół, a później rozpoczyna od 7 i rośnie w górę
:arrow: sprzedaż rozpoczyna od miejsc przy korytarzu (w przypadku wagonów przedziałowych), później przy oknie, a na samym końcu środek
Dzięki. Dobrze wiedzieć, czym się kierować przy kupnie biletu. Rozumiem, że najlepiej brać wagon z przedziałowy z najwyższym numerem w ostatnim przedziale?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 cze 2020, 18:24

ashir pisze:Ale nie jest wsadzony w ścieżkę wyboru miejsca i jakoś trzeba sobie radzić. Jeżeli liczysz na jakąś zaawansowaną ingerencję w system sprzedaży biletów to jesteś naiwny. Nie jest to też rzecz zależna od klientów, natomiast ja podpowiadam w praktyczny sposób jak poprawić sobie komfort podróży. Chyba, że ktoś się lubi tłoczyć w jednym wagonie/przedziale, gdy inne jadą kompletnie puste. ;)
Dobra, nie ma sensu ta dyskusja, skoro nie jesteś w stanie odróżnić ścieżki użycia od wywołania w systemie sprzedaży.

Tak, jest szansa, że mogłoby to zapchać system sprzedaży.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 cze 2020, 18:45

primoż pisze:
21 cze 2020, 18:10
Nie wiem, nie słyszałem całej rozmowy. W każdym razie pan już do Miechowa siedział na nowym miejscu.
Rozumiem. Natomiast obawiam się, że konduktorka nie zapoznała się dokładnie z tym dokumentem.
primoż pisze:Boją się, że ktoś ich podsiądzie :term:
Gdy chcę sobie zmienić wagon i miejsce to zawsze sprawdzam w systemie czy na dalszym odcinku nikt nie zarezerwował, żebym nikogo nie podsiadł.
primoż pisze:Jakbym wiedział wcześniej, jak to się robi przy sprzedaży internetowej, to bym wcześniej sobie tak zarezerwował :evil:
Widzisz, następnym razem tego błędu nie popełnisz. ;)
primoż pisze:Nie wiedziałem. Kiedyś jak jechałem, to była taka opcja rezerwacji na wszystkie miejsca, również te bez dodatkowej opłaty.
W FlixBusie nigdy nie było takiej możliwości, coś takiego istniało kiedyś w PolskimBusie, ale to była zupełnie inna firma.
primoż pisze:Naprawdę fajnie, że masz system przydzielania miejsc w małym palcu, tylko nie rozumiem, skąd pogarda dla ludzi, którzy tego nie znają. Zwykły pasażer nie jest od dedukowania według jakiego klucza zostanie przydzielone miejsce. Ja dotychczas wybierałem wagon przedziałowy i miejsce przy drzwiach od korytarza, żeby mieć blisko do wyjścia z przedziału, bo lubię sobie rozprostować kości. Nigdy nie wybierałem konkretnego wagonu po numerze, gdyż zawsze myślałem, że system przydziela miejscówki losowo, a nie według jakiegoś schematu. Mało tego, myślę, mam wrażenie graniczące niemal z pewnością, iż uważa tak większość pasażerów.
Żadna pogarda i zgadzam się z Tobą, dokładnie o tym wcześniej pisałem. Dlatego wspomniałem o schematach miejsc, które pozwalają się zorientować, gdzie w wagonie jest sporo wolnych miejsc siedzących. A tutaj Łukasz wyjeżdża z jakimś UX. Mówimy o spółce z grupy PKP w której jeszcze do niedawna niemożliwym było kupienie biletów na kilka pociągów podczas jednej transakcji czy z kilkoma zniżkami jednocześnie. A tutaj komuś się zamarzył przyjazny interfejs. W tej spółce nadal łatwiej diagnozować stan wagonu przy pomocy młotka niż laptopa. 8-(
primoż pisze:Tego się akurat domyślałem. Kupując bilet na EIC Lajkonik była opcja podglądu, jakie miejsce proponuje system. Jak nie zaznaczyłem, że chcę jechać w wagonie przedziałowym, to zawsze mnie chciał wcisnąć do bezprzedziałówki.
I dlatego później bezprzedziałówki są załadowane, a w przedziałach hula wiatr. Może to celowe, żeby ludzie myśleli, że cały pociąg jest zapełniony. :-k Natomiast w obecnych czasach może lepiej, żeby pasażerowie byli rozproszeni, a nie skumulowani.
primoż pisze:Dzięki. Dobrze wiedzieć, czym się kierować przy kupnie biletu. Rozumiem, że najlepiej brać wagon z przedziałowy z najwyższym numerem w ostatnim przedziale?
Generalnie tak. Natomiast może się tak zdarzyć, że któryś z przedziałów może być wyłączony ze sprzedaży, bo np. jest zarezerwowany dla drużyny konduktorskiej, obsługi mniWars czy grup specjalnych. Warto też sprawdzić standard wagonów na vagonWEBie. :)

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 cze 2020, 19:03

Łukasz pisze:
21 cze 2020, 18:24
Dobra, nie ma sensu ta dyskusja, skoro nie jesteś w stanie odróżnić ścieżki użycia od wywołania w systemie sprzedaży.

Tak, jest szansa, że mogłoby to zapchać system sprzedaży.
Nie ma sensu, bo nie rozumiesz, że spółki z grupy PKP to nie korpo i tutaj zrobienie małego kroczku naprzód to jest sukces na miarę lotu na Marsa. Obecnie jak pociąg jest zablokowany w systemie to nawet normalnego komunikatu nie można wyświetlić, tylko pojawia się jakaś "nieprawidłowa kombinacja danych" albo "Brak dostępnych miejsc. Proszę sprawdzić w innej klasie (jeśli jest dostępna), zmniejszyć liczbę osób (jeśli wskazano >1), wybrać inne połączenie lub ponowić próbę w późniejszym terminie". A Ty marzysz o jakimś przyjaznym interfejsie? Jak do 2050 roku uda się wprowadzić dynamiczny system sprzedaży biletów to będzie cud.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 cze 2020, 21:09

Miałem wrażenie, że bronisz tego, w dodatku obrażając ludzi, którzy nie umieją znaleźć małego pomarańczowego guziczka. Nie zmienia to faktu, że w ten oto sposób PKP intercity staje się sponsorem generalnym pandemii. Być może przez zaniedbania ostatnich 30 lat.

Natomiast jakoś im się udało do tego całego kursu wprowadzić składy zespolone, w dodatku z dziką numeracją miejsc typu 161, więc prawdopodobnie mogliby połowę miejsc wycofać ze sprzedaży (dając choćby dodatkowy atrybut, jak miejsce przy stoliku) lub utrudnić ich wybór do momentu, do którego nie będzie to konieczne.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 cze 2020, 22:00

Łukasz pisze:
21 cze 2020, 21:09
Miałem wrażenie, że bronisz tego, w dodatku obrażając ludzi, którzy nie umieją znaleźć małego pomarańczowego guziczka. Nie zmienia to faktu, że w ten oto sposób PKP intercity staje się sponsorem generalnym pandemii. Być może przez zaniedbania ostatnich 30 lat.
Zdecydowanie nie bronię tej patologii. Obecnie ludzie mogą jechać po 8 osób w przedziale, ale już nie mogą w 3 osoby w sypialnym. Tak PKP Intercity dba o zdrowie i komfort swoich pasażerów. Zmiana rozporządzenia na 100% miejsc siedzących najprawdopodobniej była z myślą o tej spółce. Pomimo wszelkich trudności w ostatnich latach rośnie liczba osób przewiezionych przez PKP Intercity. Nie raz i nie dwa, ten przewoźnik miał klęskę urodzaju. Teraz sobie wyobraź co by się działo, jakby mieli przyjazny interfejs, dynamiczny system sprzedaży biletów, szeroką akcję marketingową czy wyłącznie zmodernizowane i nowe pociągi. To po co się mają starać, jak co roku jest wzrost przewiezionych pasażerów? Już teraz co roku wypożyczamy od naszych sąsiadów (Czechy i Słowacja) coraz więcej wagonów. Dodatkowo już nie tylko jeżdżą na relacjach międzynarodowych i tylko w sezonie, ale przez cały rok i nawet w relacjach krajowych.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 cze 2020, 22:55

ashir pisze:
21 cze 2020, 18:45
Gdy chcę sobie zmienić wagon i miejsce to zawsze sprawdzam w systemie czy na dalszym odcinku nikt nie zarezerwował, żebym nikogo nie podsiadł.
Przez stronę, gdzie się kupuje bilety, czy jeszcze jakoś inaczej?
ashir pisze:W FlixBusie nigdy nie było takiej możliwości, coś takiego istniało kiedyś w PolskimBusie, ale to była zupełnie inna firma.
Jest to bardzo prawdopodobne, to było kilka lat temu ;p
ashir pisze:Generalnie tak. Natomiast może się tak zdarzyć, że któryś z przedziałów może być wyłączony ze sprzedaży, bo np. jest zarezerwowany dla drużyny konduktorskiej, obsługi mniWars czy grup specjalnych. Warto też sprawdzić standard wagonów na vagonWEBie. :)
Vagonweb to jest u mnie grany przed każdym kupnem biletu i podróżą, niemniej zauważyłem, że nie zawsze trafia z przewidywaniami. Według tego serwisu TLK Malinowski jest złożony z wagonów 111A (przedziałowe dwójki) i 112A (przedziałowe jedynki). Tymczasem we wtorek i sobotę jechałem 140A, a widziałem, że część dwójek przedziałowych (na pewno te pomiędzy jedynką a stodołą 111Arow) była złożona ze 141A. Swoją drogą myślałem, że sześcioosobowe przedziały w 2. klasie to tylko mają IC i EIC :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 lip 2020, 12:22

primoż pisze:
21 cze 2020, 22:55
Przez stronę, gdzie się kupuje bilety, czy jeszcze jakoś inaczej?
Przez stronę.
primoż pisze:Vagonweb to jest u mnie grany przed każdym kupnem biletu i podróżą, niemniej zauważyłem, że nie zawsze trafia z przewidywaniami. Według tego serwisu TLK Malinowski jest złożony z wagonów 111A (przedziałowe dwójki) i 112A (przedziałowe jedynki). Tymczasem we wtorek i sobotę jechałem 140A, a widziałem, że część dwójek przedziałowych (na pewno te pomiędzy jedynką a stodołą 111Arow) była złożona ze 141A. Swoją drogą myślałem, że sześcioosobowe przedziały w 2. klasie to tylko mają IC i EIC :-k
Tak, na TLK też są możliwe przedziały po 6 osób. Zestawienie nie zawsze się zgadza, bo i też nie zawsze jest zgodne z dodatkiem. A te 141A to były w wersji niezmodernizowanej czy zmodernizowanej? Natomiast Malinowski ma planowo 2 wagony przedziałowe z klimą, gniazdkami itd. jako podsył do łącznika NightJeta (obecnie zawieszonego). Z kolei w zeszłym roku 3 wagony przedziałowe o podwyższonym standardzie można było spotkać na Malinowskim w niedziele z Przemyśla do Warszawy jako wzmocnienie i zwrot wagonów, które jechały w piątek na EIC Lajkonik z Warszawy do Przemyśla.

Bodajże od wczoraj albo dziś przy zakupie biletów wróciły schematy miejsc dla Dartów i Flirtów. :) Ale jak to PIC, żeby nie było za dobrze to nie dotyczy to pociągów, które przed pandemią miały planowe zaDarty i zaFlirty.

ODPOWIEDZ