O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2020, 21:07

No ale wtedy wyjazd z Warszawy, nawet uwzględniając skrócenie wynikające z V200, byłoby raczej nieatrakcyjnie wczesne. A jak już 2 ED250 na Wiedeń zużywać, to chyba lepiej na obiegu Neptun - Sobieski - Sobieski - Neptun, zwłaszcza że Neptun w tym sezonie nie jest w taryfie IC/TLK jak parę lat temu (2? 3?)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lut 2020, 21:20

Osobiście dałbym 2ED250 na Poloniomoravię, gdyby Austriacy dali 2 Railjety na Sobieskioneptuna.

(ale to nie mówi, skąd zabrać te 2 niezbędne pendolina, skoro ich jest i tak za mało, aby obskoczyć pociągi krajowe)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2020, 21:25

z krajowych Katowic/Gliwic/Śląsków albo z Wrocławia, z moich doświadczeń (wiem, anectdata) jeżdżą dużo gorzej zapełnione, niż Kraków-WAW-Gdynia. Z drugiej strony Wrocław potrafi być tłoczny w weekendy, a ED250 niestety z gumy nie jest.

Railjet faktycznie do EIP pasuje, choć nie wiem, czy ICcccc by to przełknęło.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lut 2020, 21:32

Wyobrażasz sobie rezerwację w railjet na e-IC?

„Pańskie miejsce jest teraz w Czechach, proszę się zgłosić do tamtejszego boku.”

Problem jest też taki, że w pewnych kawałkach czasu to i Sobieski ciągnie kilka wagonów więcej od granicy do Gdyni, a to też z gumy nie będzie.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lut 2020, 22:08

Wtedy jakiś krajowy obieg expresowy zrobi się wagonowy. Lepiej chyba, żeby na starcie w Kato czy Krk dostał wagonow ile trzeba (a EU160 mają bodaj 60% więcej mocy niż EP09, dadzą radę) niż w rozkładzie Sobieskiego przewidywać z góry czas na doczepianie wagoniw w Katowicach...

Problemu z rezerwacją nie ogarniam, sądzę, że Austriacy nawet kierunki byliby w stanie dać zgodnie z planem, a przecież, w przeciwieństwie do naszych składów wagonowych, w railjecie nie da się wymienić uszkodzonego wagonu na 111Arow bez klimy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 mar 2020, 9:35

Czy ktoś wie, dlaczego na obsługiwanych ezetami pociągach na linii bydgosko-toruńskiej nie ma funkcji wyboru miejsca ze schematu?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 mar 2020, 9:38

A to nie jest tak, że one są permanentnie składozastępcze?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 mar 2020, 10:29

No dzisiaj na przykład na liście ich nie ma.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 mar 2020, 17:57

A tymczasem posypały się Warsy na najdłuższe połączenia (bo przecież na 2h do Krakowa jest bardziej potrzebny, niż 6h do Berlina czy 8h do Szczecina):

https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/ ... -roku.html
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 mar 2020, 18:10

Glonojad pisze:
01 mar 2020, 9:35
Czy ktoś wie, dlaczego na obsługiwanych ezetami pociągach na linii bydgosko-toruńskiej nie ma funkcji wyboru miejsca ze schematu?
Wycofano schemat miejsc dla wszystkich połączeń dla których wprowadzono awaryjnie zastępcze składy wagonowe. Teoretycznie ma to sens, ale:
a) inne pociągi spoza tej listy również często bywają obsługiwane przez składy klasyczne
b) pociągi znajdujące się na liście również bywają obsługiwane przez ED160/ED161 i to wcale nie tak rzadko
c) pomimo usunięcia schematu miejsc i tak się nie zgadzają numery foteli, ponieważ w systemie dalej miejsca przypisane są do Flirta/Darta i żywcem wycięty np. wagon 3 czy 8

Na samym początku awaryjnej organizacji zaFlirtów i zaDartów w pociągach były nawet przyklejone kartki dla pasażerów z rozpiską miejsc, które mają zająć. Oczywiście bez wpadki się nie obyło, bo kilku pasażerów było kierowanych na te same miejsca. W teorii pomysł był świetny, ale w praktyce PKP Intercity poległo. Szybko zaczęto wysyłać składy wagonowe w losowym zestawieniu. W dodatku od samego początku sprzedawano miejsca, jak w EZT, więc nawet w istniejących wagonach nie zgadzała się część miejsc. Ponieważ były to miejsca jak w EZT to wszystkie wagony powinny być teoretycznie bezprzedziałowe, a w praktyce przynajmniej jeden wagon był obowiązkowo przedziałowy (dla drużyny konduktorskiej) i tu też losowo, czasem jedynka, a czasem dwójka. Jakbyś jechał jednym z pociągów, gdzie planowo powinien być ED160/ED161, a będzie skład wagonowy to śmiało składaj reklamację to dostaniesz 25% kwoty biletu. Tu muszę pochwalić PKP Intercity, ponieważ coraz chętniej przelewa pieniądze na konto zamiast wciskania bonu (przy okazji marnowania papieru, ponoszenia kosztów wysyłki listu oraz później męczenia kasjerek do wklepywania bonów i ich odpisania) i coraz szybciej rozpatruje wnioski. Ostatnio czekałem tylko tydzień! :)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3073
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 02 mar 2020, 1:31

Ja jeszcze robię tak, że jak dostanę wagon przedziałowy, zamiast bezprzedziałowy i odwrotnie, to piszę reklamację. Też wtedy zwracają 25% ceny biletu.
Nie polecam kupowanie miejsc z końcówką 7 oraz 8 w Dartach, bo jak jechałem zastępczym składem w którym były przedziały sześcioosobowe, to miejsc fizycznie nie było.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 mar 2020, 7:37

Mnie tego nie musisz mówić, bo jeszcze nigdy moja reklamacja nie została odrzucona. Po prostu składam wtedy, kiedy wiem, że Biuro Rozliczeń, Reklamacji i Windykacji rozpatrzy pozytywnie mój wniosek, zgodnie ze swoimi wytycznymi. Oczywiście za niezgodność typu wagonu (bezprzedziałowy/przedziałowy) też składam, tak samo przy braku mojego wagonu i/lub miejsca, braku wagonu restauracyjnego itd. Nawet za awaryjną ZKA (nieplanowana przesiadka, brak czynnej toalety) dostałem 25% ceny biletu. Oczywiście przy jeździe gumobusem opóźnienie przekroczyło godzinę, ale ten argument musiałem pominąć, bo kwota rekompensaty nie przekroczyłaby 16 zł. Ogólnie mówiąc PKP Intercity (poza opóźnieniami, bo tu twardo trzyma się rozporządzenia UE i minimalnej kwoty) jest bardzo pro-klienckie w kwestii wypłacania rekompensat w porównaniu do przewoźników drogowych. :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 mar 2020, 11:54

ashir pisze:
01 mar 2020, 18:10
Glonojad pisze:
01 mar 2020, 9:35
Czy ktoś wie, dlaczego na obsługiwanych ezetami pociągach na linii bydgosko-toruńskiej nie ma funkcji wyboru miejsca ze schematu?
Wycofano schemat miejsc dla wszystkich połączeń dla których wprowadzono awaryjnie zastępcze składy wagonowe.
Tylko we wczorajszej liście wyłączonych nie było ani jednego pociągu kujawsko-pomorskiego na liście. Chyba, że jest jakaś dodatkowa lista typu "tych tutaj to już nie będziemy wypisywać, bo nie ma co" tylko w takim razie po co w ogóle sa oznaczane jako ezet w rozkładzie?!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 mar 2020, 13:06

Kojarzy mi się, że tak właśnie było, ale szczegółów nie pamiętam i nie umiem znaleźć na szybko.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 mar 2020, 13:55

Glonojad pisze:
02 mar 2020, 11:54
Tylko we wczorajszej liście wyłączonych nie było ani jednego pociągu kujawsko-pomorskiego na liście. Chyba, że jest jakaś dodatkowa lista typu "tych tutaj to już nie będziemy wypisywać, bo nie ma co" tylko w takim razie po co w ogóle sa oznaczane jako ezet w rozkładzie?!
Są różne listy, dla Flirtów: Rejewski, Kujawiak i Kopernik, dla Dartów: Pilecki, Asnyk, Słowacki, Panorama. Listy były na określony termin, który początkowo uległ wydłużeniu, a teraz trudno mi powiedzieć czy jeszcze obowiązują. W każdym razie brak schematu to pozostałość po tej liście. Generalnie jest taki burdel, że PKP Intercity informowało, że "w dniu dzisiejszym pociąg x będzie wyjątkowo obsługiwany ED160 zamiast składu wagonowego, który miał jechać zamiast ED160". Jednocześnie inne pociągi spoza tej listy potrafiły być awaryjnie obsługiwane składami wagonowymi. Albo komunikaty w stylu "dla pociągu x na stacji Warszawa Wschodnia możliwa wymiana na skład zespolony ED161". Czytaj: PKP Intercity jeszcze nie wie czy po południu będzie miała wolnego i sprawnego Darta do podmiany. A hit z ostatnich dni to dla mnie IC Pilecki:
1) pociąg powinien planowo być obsługiwany ED161 "Dart"
2) trafił na specjalną listę według której przez bodajże 1,5 miesiąca miał być obsługiwany składem wagonowym
3) w drodze wyjątku miał pojechać ED161 "Dart"
4) w ostatnim momencie podjęto decyzję, że jednak pojedzie zastępczy skład wagonowy
Tutaj masz ten przypadek: https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/ ... -roku.html. Te komunikaty to są tragiczne, summa summarum taki Pilecki widniał na dwóch listach i skąd zwykły Kowalski miał wiedzieć co ostatecznie pojedzie? Skąd zwykły pasażer ma wiedzieć do czego odnoszą się "odstępstwa od awaryjnej organizacji ruchu" i jakie pociągi znajdują się na liście? Zwłaszcza, że pierwotne listy szybko zostały zakryte bieżącymi komunikatami. Tutaj masz listę dla Dartów:
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/ ... -roku.html
Straszne niechlujstwo, komunikat o Dartach, a tu nagle odstępstwa od awaryjnej organizacji ruchu dla Flirtów. Analogicznie była lista dla Flirtów, tylko też kilkukrotnie edytowana i teraz nie wiem gdzie się znajduje. Jeśli chodzi o trasę: Warszawa - Bydgoszcz to tylko IC Moniuszko nie był na tej liście. Pewnie ze względu na zmianę czoła (kierunku jazdy) w Iławie. Na ten pociąg jest dostępny schemat miejsc. Oczywiście nawet na Moniuszce, któregoś dnia miał jechać skład wagonowy. Flirty mają ostatnio lepsze dni, więc często wszystkie 4 pociągi są obsługiwane planowo przez EZT. Mówiąc krótko to nigdy nie wiesz czy pojedziesz ED160/ED161 czy składem wagonowym, w jakim zestawieniu i standardzie wagonów.

ODPOWIEDZ