O spółce PKP Intercity
Moderator: JacekM
Bilety promocyjne nie wskoczyły, a nawet na wcześniejsze terminy poza czwartkami-piątkami chyba już wyłącznie ceny bazowe, czego do wczoraj nie było.
Po nowemu
EIP
Warszawa - Gdynia/Katowice/Kraków/Wrocław za 199 zł w klasie 2 i 304 zł w klasie 1
Warszawa - Bielsko-Biała za 212 zł w klasie 2 i 314 zł w klasie 1
Warszawa - Rzeszów za 224 zł w klasie 2 i 339 zł w klasie 1
Warszawa - Kołobrzeg za 239 zł w klasie 2 i 359 zł w klasie 1
Katowice - Gdynia za 251 zł w klasie 2 i 374 zł w klasie 1
Kraków - Gdynia/Kołobrzeg za 264 zł w klasie 2 i 404 zł w klasie 1
EIC
Warszawa - Gdynia/Katowice/Kraków/Poznań/Wrocław za 175 zł w klasie 2 i 249 zł w klasie 1
Warszawa - Zakopane za 183 zł w klasie 2 i 259 zł w klasie 1
Katowice - Gdynia za 201 zł w klasie 2 i 289 zł w klasie 1
Po nowemu
EIP
Warszawa - Gdynia/Katowice/Kraków/Wrocław za 199 zł w klasie 2 i 304 zł w klasie 1
Warszawa - Bielsko-Biała za 212 zł w klasie 2 i 314 zł w klasie 1
Warszawa - Rzeszów za 224 zł w klasie 2 i 339 zł w klasie 1
Warszawa - Kołobrzeg za 239 zł w klasie 2 i 359 zł w klasie 1
Katowice - Gdynia za 251 zł w klasie 2 i 374 zł w klasie 1
Kraków - Gdynia/Kołobrzeg za 264 zł w klasie 2 i 404 zł w klasie 1
EIC
Warszawa - Gdynia/Katowice/Kraków/Poznań/Wrocław za 175 zł w klasie 2 i 249 zł w klasie 1
Warszawa - Zakopane za 183 zł w klasie 2 i 259 zł w klasie 1
Katowice - Gdynia za 201 zł w klasie 2 i 289 zł w klasie 1
Nie pamiętam, ale są EIP za tydzień-dwa z frekwencją 5-20 osób i cenami 199/304 zł. I też bierzmy pod uwagę, że na kursy za tydzień-dwa były jeszcze dostępne bilety promocyjne i ogólnie niższa taryfa. Jeżeli nic się nie zmieni to najmniej popularne kursy realizowane za miesiąc jaką będą miały frekwencję? 2-10 osób? Jadąc we wtorek, środę lub czwartek np. na trasie Kraków - Gdynia to taniej kupić Multiprzejazd MAX za 239 zł na 2 kl. 2 (+10 zł miejscówka) niż bilet jednorazowy na EIP za 264 zł. Przy 1 kl. jest niewiele lepiej 396 zł (+10 zł za miejscówkę) vs 404 zł.
Im wyższe ceny tym szybciej PKP IC się samo zaora. Ceny chore bo brak konkurencji.ashir pisze: ↑11 sty 2023, 7:20Bilety promocyjne nie wskoczyły, a nawet na wcześniejsze terminy poza czwartkami-piątkami chyba już wyłącznie ceny bazowe, czego do wczoraj nie było.
Po nowemu
EIP
Warszawa - Katowice/Kraków/Wrocław za 199 zł w klasie 2 i 304 zł w klasie 1
Warszawa - Bielsko-Biała za 212 zł w klasie 2 i 314 zł w klasie 1
Warszawa - Rzeszów za 224 zł w klasie 2 i 339 zł w klasie 1
Warszawa - Kołobrzeg za 239 zł w klasie 2 i 359 zł w klasie 1
Katowice - Gdynia za 251 zł w klasie 2 i 374 zł w klasie 1
Kraków - Gdynia/Kołobrzeg za 264 zł w klasie 2 i 404 zł w klasie 1
EIC
Warszawa - Gdynia/Katowice/Kraków/Poznań za 175 zł w klasie 2 i 249 zł w klasie 1
Warszawa - Zakopane za 183 zł w klasie 2 i 259 zł w klasie 1
Katowice - Gdynia za 201 zł w klasie 2 i 289 zł w klasie 1
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Zastanawiam się jaki będzie też odpływ pasażerów z zasobniejszym portfelem. Przy tych cenach na EIC/EIP w niektórych przypadkach w podobnej cenie można uzyskać bilet na połączenie lotnicze. Patrzę na moją ulubioną relację Warszawa - Rzeszów, a tam:ashir pisze: ↑11 sty 2023, 9:57Jeżeli nic się nie zmieni to najmniej popularne kursy realizowane za miesiąc jaką będą miały frekwencję? 2-10 osób? Jadąc we wtorek, środę lub czwartek np. na trasie Kraków - Gdynia to taniej kupić Multiprzejazd MAX za 239 zł na 2 kl. 2 (+10 zł miejscówka) niż bilet jednorazowy na EIP za 264 zł. Przy 1 kl. jest niewiele lepiej 396 zł (+10 zł za miejscówkę) vs 404 zł.
a) 18.01.: bilet EIP 1. klasy 339 zł
b) 18.01.: najtańszy bilet lotniczy (LOT) W-wa Okęcie - Rzeszów Jasionka za 328,17 zł
Ciekawiej robi się z cenami na nieco późniejszy termin:
c) 24.01.: bilet EIP 2. klasy za 224 zł, 1. klasa 339 zł
d) 24.01.: najtańszy bilet LOT za 149,97 zł
Nie zawsze poważne opinie
Co za ściema.... Znaczy mam zarywać każdą noc, aby sprawdzić czy nie pojawiła się pula biletów w promocji? Cały wrzesień i październik były w promocji na pierwszy termin sprzedaży. Teraz dane historyczne pokazały, że w lutym ludzie kupią bilet na EIP za każdą cenę. Może i racja, w końcu ferie wtedy będą...PKP Intercity zapewnia, że brak tanich biletów na szybkie połączenia teraz, nie oznacza, że nie będzie ich wkrótce.
– To, że tych tańszych biletów na pociągi ekspresowe nie ma teraz, nie oznacza, że one się w systemie nie pojawią. Działanie systemu sprzedaży PKP Intercity nie jest obarczone awarią, w tej chwili nie jest on już zarządzany ręcznie, aktualizuje pule tańszych biletów w oparciu o dane historyczne i dane bieżące automatycznie – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Nie no, to jest to samo, co rok temu. Nie mają danych, wiec nie ma promocji:) To nie bug, to feature.Paweł D. pisze:Co za ściema.... Znaczy mam zarywać każdą noc, aby sprawdzić czy nie pojawiła się pula biletów w promocji? Cały wrzesień i październik były w promocji na pierwszy termin sprzedaży. Teraz dane historyczne pokazały, że w lutym ludzie kupią bilet na EIP za każdą cenę. Może i racja, w końcu ferie wtedy będą...PKP Intercity zapewnia, że brak tanich biletów na szybkie połączenia teraz, nie oznacza, że nie będzie ich wkrótce.
– To, że tych tańszych biletów na pociągi ekspresowe nie ma teraz, nie oznacza, że one się w systemie nie pojawią. Działanie systemu sprzedaży PKP Intercity nie jest obarczone awarią, w tej chwili nie jest on już zarządzany ręcznie, aktualizuje pule tańszych biletów w oparciu o dane historyczne i dane bieżące automatycznie – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
ŁK
Abstrahując od prawdziwości twierdzenia rzecznika, to dokładnie tak działają systemy sprzedaży biletów lotniczych.Paweł D. pisze: ↑11 sty 2023, 17:58Co za ściema.... Znaczy mam zarywać każdą noc, aby sprawdzić czy nie pojawiła się pula biletów w promocji? Cały wrzesień i październik były w promocji na pierwszy termin sprzedaży. Teraz dane historyczne pokazały, że w lutym ludzie kupią bilet na EIP za każdą cenę. Może i racja, w końcu ferie wtedy będą...PKP Intercity zapewnia, że brak tanich biletów na szybkie połączenia teraz, nie oznacza, że nie będzie ich wkrótce.
– To, że tych tańszych biletów na pociągi ekspresowe nie ma teraz, nie oznacza, że one się w systemie nie pojawią. Działanie systemu sprzedaży PKP Intercity nie jest obarczone awarią, w tej chwili nie jest on już zarządzany ręcznie, aktualizuje pule tańszych biletów w oparciu o dane historyczne i dane bieżące automatycznie – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie, no zgoda. Tylko transport lotniczy i krajowy transport kolejowy działają jakby w innych warunkach społeczno-ekonomicznych. Zastanawiam się tylko, czy w transporcie lotniczym jeśli sprzedano jakieś 20-30% miejsc, to kolejne idą już w cenie podstawowej? Może faktycznie IC ma dane z których wynika, że większość biletów kupowana jest w podstawowej cenie, więc promo jest dla reklamy przez pierwsze dni/godziny sprzedaży. Nie raz jechałem dość pustym EIP, który może miałby więcej pasażerów, gdyby krótko przed odjazdem obniżono ceny.
Taka ciekawostka, spójrzcie na frekwencję Karłowicza z Warszawy do Zakopanego na 11 lutego (pierwszy dzień ferii) kilka godzin po uruchomieniu sprzedaży. Już teraz przewoźnik powinien szukać drugiej jednostki na to połączenie. Jednocześnie Promo15 dalej oferowane na 2 kl.
Przy takim obłożeniu można mieć gest i dać Promo15 i otworzyć oczy niedowiarkom, a na EIP i EIC dać pełną stawkę, bo i tak zejdą. I promocja zwróci się kilkakrotnie.
ŁK
Rano jeszcze nie umiał.