Strona 313 z 328

O spółce PKP Intercity

: 17 kwie 2021, 4:25
autor: ashir
Jak jechałem ED161 to Bystrzyca też była "awaryjnie" skrócona do Wschodniego. :-)

O spółce PKP Intercity

: 06 maja 2021, 7:45
autor: Glonojad
Jak to jest z obiegami Pendolino? Słyszałem, że by dogmat że wszystkie muszą raz w dobie zajrzeć na Grochów, ale jak patrzę na liczbę połączeń zaczynających z Warszawy (https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.p ... P&rok=2021 ) to widzę tak naprawdę trzy na Kraków i po jednym na Wrocław (który wraca do Warszawy) i Gdynię (drugi to jakaś efemeryda 2 kwietnia tylko) - to mi się to zupełnie nie zgadza. Ile tych obiegów na pendo w takim razie jest?

O spółce PKP Intercity

: 06 maja 2021, 7:53
autor: fik
Za moich czasów Pendo musiały być na Grochowie co 3 dni. Obiegi są zależnie od dostępności na jakieś 15-17 sztuk zazwyczaj.

O spółce PKP Intercity

: 06 maja 2021, 8:46
autor: Glonojad
No to albo wynegocjowali z Alstomem rzadsze obsługi (wzgl. uruchomili drugie centrum kompetencyjne w Krakowie lub Gdyni), albo tych obiegów jest jeszcze mniej, bo po odjeciu pary wrocławskiej zostałyby 4 wyjścia z Warszawy, co nawet przy 14 obiegach oznacza wizytę w Warszawie co 3,5 dnia lub podsyły.

EDIT: pary wroclławskie są dwie, ale wciąż 13/3 nie daje 3,0 lub mniej ;)

O spółce PKP Intercity

: 06 maja 2021, 9:34
autor: fik
Z liczenia na palcach wychodzi mi, że jest 5 wyjść z Warszawy i 15 obiegów, ale nie chce mi się ich rozpisywać dokładnie. Znaczy chce mi się, ale mam Ważne Rzeczy do roboty :)
Wrocławie nie chodzą autonomicznie, najprawdopodobniej 1600 bierze się z 3106, 6h na Grochowie jest wystarczające.

O spółce PKP Intercity

: 06 maja 2021, 9:46
autor: Glonojad
Wychodzą autonomicznie w sensie, że wracają do Warszawy, więc do liczby obiegów wielodniowych się nie liczą, skoro nie ma żadnego kursu Wrocław - Gdynia czy Wrocław - Kraków. Trzeba je więc odjąc i od licznika (liczba obiegów) i od mianownika (liczba wyjść z Warszawy) ;)

Czyli wychodzi, że po prostu vagonweb nie ogarnął jednego niewrocławskiego wyjścia z Waw.

O spółce PKP Intercity

: 23 lip 2021, 10:39
autor: Glonojad
Jak to jest, że Warmia w jedną stronę jeździ Warszawa - Olsztyn, a w drugą Olsztyn - Kraków? Jaki pociąg kompletuje obieg?

O spółce PKP Intercity

: 23 lip 2021, 11:55
autor: kveld
Glonojad pisze:
23 lip 2021, 10:39
Jak to jest, że Warmia w jedną stronę jeździ Warszawa - Olsztyn, a w drugą Olsztyn - Kraków? Jaki pociąg kompletuje obieg?
FLIRTy to mają, z tego co pamiętam, wielodniowe i skomplikowane obiegi...

O spółce PKP Intercity

: 23 lip 2021, 12:23
autor: Glonojad
czyli gdzieś tam jest jakiś Kraków - Warszawa bez pary?

O spółce PKP Intercity

: 23 lip 2021, 12:31
autor: fik
Łokietek jemu na imię.

O spółce PKP Intercity

: 23 lip 2021, 12:38
autor: kajo
fik pisze:
23 lip 2021, 12:31
Łokietek jemu na imię.
Liczyłem na odpowiedź w stylu: " nie, parą jest koczkodan ze Szczecina ;)

O spółce PKP Intercity

: 23 lip 2021, 14:27
autor: Łukasz
Glonojad pisze:Jak to jest, że Warmia w jedną stronę jeździ Warszawa - Olsztyn, a w drugą Olsztyn - Kraków? Jaki pociąg kompletuje obieg?
Widać czasem to w komunikatach o zastępczych składach - np. W-wa - Lublin, Lublin - Wrocław, Wrocław - W-wa jednego dnia. Czyli są nawet obiegi w kółko :)

O spółce PKP Intercity

: 23 lip 2021, 15:39
autor: Glonojad
Nie no, jasne, może być też Warszawa - Berlin - Gdynia - Wiedeń - Warszawa (BWE-BGE-Sobieski-Polonia na szczęście w tym roku tego nie ma), ale z reguły jednak są to pary pociągów, bez sierot, a jak para, to te same krańce na obu kierunkach. A tu taka ciekawostka.

O spółce PKP Intercity

: 23 lip 2021, 15:49
autor: fik
Najczęściej takie rzeczy wynikają z tego, że stacja macierzysta jest w środku trasy i trzeba któryś pociąg rozpołowić, żeby zjechał na przegląd. Zazwyczaj udaje się takie rzeczy zrobić symetrycznie, ale jak widać, nie zawsze.

Przy czym dzikie sztuczki z pokręconymi obiegami lepiej wychodzą na EZT, bo one mogą zjechać co 14 czy tam 15 dni, a nie co 4, jak wagony.

O spółce PKP Intercity

: 23 lip 2021, 17:57
autor: Glonojad
Nowe wagony z Cegielskiego też wymagają tak częstych przeglądów? W sumie z czego wynika taka różnica w harmonogramach - na logikę wagon, jako pojazd nietrakcyjny, powinien mieć przeglądy rzadziej (odpada kontrola pantografów, sprężarek, funkcji zmiany czoła co nie jest mocną stroną pojazdów z B. itd.)?