[RJ] O Rozkładzie Jazdy Pociągów 2006

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 gru 2005, 0:47

Obrazek
Potworny tłok w pociągach podmiejskich

Krzysztof Śmietana 12-12-2005 , ostatnia aktualizacja 13-12-2005 11:41

Razem z setką zdesperowanych pasażerów wczoraj próbowałem się wepchnąć się do podmiejskiego pociągu w Zielonce. Ścisk był tak ogromny, że do środka mogli się dostać tylko najsilniejsi. Takie "atrakcje" kolejarze zafundowali ludziom w nowym rozkładzie jazdy

Na stację w Zielonce wchodzę o godz. 7.15. Na peronie czeka spory tłum. Temat rozmów jest jeden: nowy rozkład jazdy, który obowiązuje od niedzieli. - To jakieś kpiny! Nie zmieściłam się w poprzednim pociągu, bo tak był zatłoczony. A teraz spóźnię się do pracy - denerwuje się Krystyna Gajewska.

Na nowy rozkład złości się też Robert Wyrzykowski. - Skasowali część kursów do Dworca Zachodniego przez Śródmieście, rzadziej puszczają pociągi do Dworca Wileńskiego. W jakich warunkach mamy podróżować? Od jutra zacznę dojeżdżać autobusem - zapowiada.

W ścisku, w duchocie

Po chwili z trzyminutowym opóźnieniem od strony Tłuszcza wjeżdża pociąg do Warszawy. Zaczyna się walka o wejście do środka. Najlepiej radzą sobie nastolatkowie. Zapierają się nogami na peronie i plecami wpychają się do pociągu. Ten stoi na stacji kilka minut, bo drzwi nie mogą się zamknąć. W końcu niektórzy rezygnują z wciskania się do środka i zostają na peronie.

- Przed niedzielą też był tłok, ale teraz to już jest rekordowy - komentują pasażerowie, którym udało się zabrać. Aż do Dworca Wileńskiego przez 20 minut jedziemy ściśnięci jak sardynki w puszce, robi się coraz bardziej duszno.

Do końcowej stacji pociąg dociera spóźniony o pięć minut. - Jest jak jest. Nic na to nie poradzę. Tym pociągiem jeździ naczelnik Dworca Wileńskiego, to mógłby powiedzieć "tym na górze", żeby coś zmienili - rzuca konduktor.

Kolejowe "nie da się"

Okazuje się, że pogorszyło się też na innych liniach dojazdowych do stolicy. W tłoku dojeżdżają pasażerowie od strony Nowego Dworu Mazowieckiego. - Większość pociągów jest teraz o połowę krótsza niż poprzednio. Ledwo się mogłem dostać do środka - narzeka Michał Piekutowski z Legionowa. Na krótsze pociągi pomstują też pasażerowie dojeżdżający linią z Grodziska Mazowieckiego. Wczoraj wielu z nich także nie mieściło się w pociągach. W dodatku część składów dojeżdżała do Warszawy z dużym opóźnieniem.

Pasażerowie są tym bardziej wściekli, bo według zapowiedzi kolejarzy nowy rozkład jazdy miał być dla nich korzystniejszy. Marszałek Mazowsza Adam Struzik tak zachwalał w zeszłym tygodniu jego zalety: pociągi zaczną jeździć cyklicznie - w regularnych odstępach, przybędzie prawie sto nowych połączeń.

W rzeczywistości nowe połączenia to głównie te przejęte od spółki Przewozy Regionalne, np. z Radomia do Skarżyska-Kamiennej czy z Siedlec do Łukowa.

Co na to pracownicy Kolei Mazowieckich? - Wszystkie głosy pasażerów będziemy analizować. Jeśli gdzieś jest rzeczywiście zbyt ciasno, być może zwiększymy częstotliwość. Korekta rozkładu jazdy ma wejść w życie w lutym - mówi Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.

Dlaczego skazuje ludzi na jazdę w fatalnych warunkach aż do lutego? Bo jej zdaniem wcześniej nie da się zmienić rozkładu. 19 grudnia po jednym pociągu przybędzie tylko na linii z Legionowa i Mińska Maz. Być może uda się też wydłużyć niektóre składy tak, by pasażerowie nie musieli zostawać na peronach.


[ Dodano: 2005-12-14, 00:51 ]
Obrazek
Skąd ten tłok w podmiejskich pociągach?

Rozmawiał Krzysztof Śmietana 13-12-2005 , ostatnia aktualizacja 13-12-2005 22:54

Ogromny ścisk panuje od początku tygodnia w pociągach podmiejskich. Jak przekonaliśmy się na własnej skórze, na niektórych stacjach nie da się wejść do środka. Nowy rozkład miał być korzystniejszy dla pasażerów, a jest odwrotnie.

Krzysztof Śmietana: Widział Pan w "Gazecie" zdjęcia potwornie zatłoczonego pociągu z Tłuszcza?

Grzegorz Kuciński, wiceprezes spółki Koleje Mazowieckie: Widziałem.

I chciałby Pan jeździć w takich warunkach?

- Ja wiem, że jest tłok, ale to, że pociągi na linii z Tłuszcza kursują co 20 minut, a nie co 15 jak dawniej, to nie jest nasza wina. Właściciel torów - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe - wydłużył czas przejazdu na tej linii.

Ale pasażerów nie interesują spory między spółkami kolejowymi. Chcieliby w normalnych warunkach dojechać do pracy.

- Dlatego postaramy się temu zaradzić. W ciągu kilku dni przesuniemy jeden pociąg z późniejszej godziny na wcześniejszą, żeby rozładować poranny tłok.

Dostajemy mnóstwo skarg także od pasażerów innych linii. Pociągi jeżdżą często dwa razy krótsze niż do tej pory. Jak ludzie mają się w nich pomieścić?

- Problem w tym, że mamy teraz mniej pociągów. 15 zabrała nam spółka Przewozy Regionalne, od której dzierżawimy część składów. Mieli do tego prawo. W dodatku musieliśmy przejąć obsługę tras na obrzeżach województwa mazowieckiego, np. z Siedlec do Łukowa. Zapewniam, że pociągi, które mamy, są cały czas wykorzystane. Na razie nie da się zwiększyć liczby składów w ruchu.

Przecież Koleje Mazowieckie kupiły szynobusy, które zastąpiły pociągi elektryczne na linii z Tłuszcza do Ostrołęki.

- Ale mamy ich na razie tylko trzy. Kolejnych osiem dotrze za miesiąc lub półtora. Wtedy niektóre z nich puścimy np. w okolicy Skarżyska, a do Warszawy ściągniemy większe pociągi elektryczne. Do tego dość szybko chcemy kupić dwa kolejne, używane.

Ale co zrobić, żeby już teraz rozładować ten straszny tłok w pociągach?

- Oprócz dodatkowego pociągu na linii z Tłuszcza, rano puścimy jeszcze jeden pociąg z Legionowa. Wydłużymy też skład, który o godz. 5.38 wyrusza z Ciechanowa do Warszawy. Na pozostałych liniach cały czas obserwujemy ruch. Możliwe, że też wprowadzimy jakieś poprawki.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 gru 2005, 13:19

Najbardziej podoba mi się wydłużenie skrajnej późnowieczornej/wczesnoporannej pary do Ciechanowa do Działdowa... pociąg z Wawy przyjedzie do Dzd o 2 z minutami, odjedzie przed 3... :D
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 gru 2005, 17:54

(usunięto)

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 14 gru 2005, 21:10

ale z tego co wiem niektore zmiany sa na lepsze... zdazylo mi sie w ten weekend jechac do Prostynia (ostatnia stacja przed Malkinia)... wracac mialem w niedziele, ale nie znalem rozkladu, napisalem gdzie trzeba i dostalem SMSa z rozkladem.... nikt na okolo nie mogl uwierzyc, ze pociagi w niedziele jezdza co godzine... zawsze byly rzadziej.... nie wiem czy to prawda, czy tylko jakies odczucia pasazerow, ale ludzie byli zadowoleni :D

TOMEK

Post autor: TOMEK » 15 gru 2005, 11:08

Pokasowali kible, a przecież od kilkunastu lat nie kupowali nowych i teraz kiedy pojawiła się potrzeba zwiększenia ilości pociągów jest ZONK, bo nikt sobie nie wyobrażał, że kiedykolwiek w tym kraju zabraknie składów, że PR będą przezywały "renesans", choć to może jeszcze za dużo powiedziane, ale fakt faktem, że jeszcze do niedawna pełno taboru stało "w krzakach", więc lepiej było pociąć i sprzedać na złom niż trzymać w zapasie...

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 15 gru 2005, 11:17

Pokasowane kible można przecież odremontowac, vide SKM a'la TGV :lol:

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 15 gru 2005, 12:28

Nie wszytko da się przerobić na TGV i nie wszystko trzeba uruchamiać na kiblach. Czasem wystarczy inaczej ułożyć obiegi...
A na złomowanie PKP też musi rozpisać przetarg, wiec to nie takie proste :wink:
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 gru 2005, 1:14

Obrazek
Rzecznik Praw Obywatelskich w obronie pasażerów Kolei Mazowieckich

Krzysztof Śmietana 15-12-2005 , ostatnia aktualizacja 15-12-2005 23:46

Po naszych tekstach o ścisku w pociągach podmiejskich sprawą zainteresował się Rzecznik Praw Obywatelskich

Skargi na ogromny tłok na podwarszawskich liniach dostajemy od kilku dni. Odkąd w niedzielę Koleje Mazowieckie wprowadziły nowy rozkład jazdy, pociągi jeżdżą dwa razy krótsze, a na niektórych liniach także rzadziej. Na stacjach część pasażerów nie mieści się w wagonach i zostaje na peronie.

Rzecznik Praw Obywatelskich chce, żeby problemem zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. "Zgodnie z prawem przewozowym przewoźnik jest obowiązany do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi" - pisze Stanisław Trociuk z Biura Rzecznika Praw Obywatelskich do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezarego Banasińskiego. Zwraca się też z prośbą, by rozważył wszczęcie postępowania wyjaśniającego.

- Jeszcze nie dostaliśmy tego pisma - mówi Cezary Łomowski z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Sądzę jednak, że w tym przypadku pasażerowie mogą wystąpić z pozwem cywilnym przeciwko przewoźnikowi, który nie wywiązał się z umowy zawartej podczas kupna biletu. Stało się tak, jeśli ktoś w ogóle nie zmieścił się w pociągu albo jechał w fatalnych warunkach.

Dodaje, że pasażerowie mogą się domagać odszkodowania lub poprawy warunków jazdy. - W sprawie tych pozwów mogą się poradzić miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów - mówi Łomowski.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 16 gru 2005, 10:11

Kolej Mazowieckie pisze:KOMUNIKAT PRASOWY
WYJAŚNIENIE RZECZNIKA PRASOWEGO KOLEI MAZOWIECKICH KM sp. z o.o. W SPRAWIE NOWEGO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW



Szanowni Państwo

W związku z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy uprzejmie informuję, że Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” wnikliwie analizuje wszystkie Państwa uwagi i sugestie. Pragnę Państwa zapewnić, że w miarę możliwości staramy się je sukcesywnie realizować. Jednocześnie za wszystkie utrudnienia i niedogodności bardzo Państwa przepraszamy i zapewniamy, że były one przez nas niezamierzone.

Największym naszym problemem w chwili obecnej jest niewystarczająca ilość taboru. W ciągu doby uruchamiamy 625 pociągów (w poprzednim rozkładzie jazdy było ich o prawie 100 mniej). Wciąż jednak użytkujemy jedynie 184 EZT (Elektryczne Zespoły Trakcyjne). W ubiegłym roku dodatkowo „PKP Przewozy Regionalne” udostępniały Spółce około 30 EZT, w obecnym rozkładzie jazdy o połowę mniej. W związku z tym pociągi Spółki kursują częściej, ale w mniejszym zestawieniu; nie 2 EZT, ale 1 EZT. Dodatkowo przejęliśmy od Spółki „Przewozy Regionalne” obsługę linii na odcinkach: Radom – Skarżysko-Kamienna –Radom i Łuków – Siedlce – Łuków.
W mailach i rozmowach telefonicznych narzekacie Państwo na tłok i opóźnienia pociągów. Każde opóźnienie wymaga indywidualnego rozpatrzenia, dlatego trudno o jednoznaczną odpowiedź. Z naszych informacji wynika, że duża część opóźnień jest spowodowana m.in. złym stanem infrastruktury oraz zwiększeniem czasu postoju pociągów na poszczególnych stacjach. Okres jesieni i zimy charakteryzuje się zwiększeniem liczby podróżnych w naszych pociągach. Jest to związane z trudniejszymi warunkami atmosferycznymi i drogowymi. Dlatego znaczna cześć osób „zmotoryzowanych” przesiada się z własnego transportu do komunikacji zbiorowej; w tym także pociągów, co z kolei powoduje wydłużenie czasu przeznaczonego na wsiadanie i wysiadanie.
Aby poprawić jakość świadczonych przez nas usług, postaramy się w najbliższym czasie zmodyfikować obecny rozkład jazdy tak, by był jak najbardziej adekwatny do Państwa oczekiwań. W miarę możliwości będziemy zwiększać zestawienia składów. Od dnia 14 grudnia, pociąg, kursujący w szczycie porannym na szlaku z Ciechanowa do Warszawy oraz z Warszawy do Ciechanowa w szczycie popołudniowym, będzie złożony z dwóch EZT. Ponadto od 19 grudnia zostanie uruchomiony dodatkowy pociąg na trasie Warszawa – Legionowo – Warszawa oraz Warszawa – Siedlce – Warszawa, które jak się spodziewamy, znacznie poprawią warunki podróży osób dojeżdżających w szczycie porannym do pracy w Warszawie.
Za wszystkie utrudnienia i niedogodności jeszcze raz bardzo Państwa przepraszamy.

Donata Nowakowska
Rzecznik Prasowy
„Koleje Mazowieckie KM sp. z o.o.”

Jestem ciekaw jak rozwiążą problem. Chcieli dobrze, wyszło jak zwykle...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 18 gru 2005, 21:39

JacekM (2357) pisze:takie już jest to cytowanie :o zdanie może i jest poprawne, ale mnie razi... :)
Chciałbym tylko zaznaczyć, że to nie jest moje zdanie :)

BTW dziś po raz ostatni (po tygodniu kursowania) odjechalo "Podlasie" do Terespola. Od jutra pół godziny później pojedzie TLK Aleksandria. Ciekawostką jest, że na odcinku Biała Podlaska - Terespol zatrzymuje sie na każdej stacji. W drugą stronę będzie podobnie - Aleksandrai wyruszy z Terespola godzine przed odwołaym "Podlasiem". Znowu PRy poddały się IC ze szkodą dla klienta. Przesunięcie tych godzin spowodowało rozkomunikowanie w Siedlcach (w obie strony) z pociągami z/do Hajnówki. Niestety.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 25 sty 2006, 7:25

bohun pisze:Przesunięcie tych godzin spowodowało rozkomunikowanie w Siedlcach (w obie strony) z pociągami z/do Hajnówki. Niestety.
Od 1 lutego pociąg osobowy R88435 rel Siedlce - Hajnówka wyruszy z Siedlec 19min później, tj. o 17.44 - tym samym został skomunikowany z pociągiem TLK Aleksandria :D
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 26 sty 2006, 15:45

[img]http://70.85.129.219/kolej/sys_img/logo_rk.gif[/img] pisze:Zmiany w rozkładach jazdy KM i PKP PR

1 lutego PKP Przewozy Regionalne i Koleje Mazowieckie korygują rozkłady jazdy. Pociągów będzie więcej, ale stałych pasażerów czekają podwyżki.
Na trasy wyruszy pięć dodatkowych porannych pociągów dowożących do stolicy pasażerów z Otwocka, Grodziska Mazowieckiego, Błonia i Czachówka Południowego. – Na wniosek podróżnych zmieniliśmy też godziny odjazdów sześciu pociągów – mówi Grzegorz Kuciński z zarządu Kolei Mazowieckich.
Zmieni się też kursowanie pociągów pospiesznych. Nowy sezonowy pociąg ruszy na trasę Warszawa – Kudowa Zdrój. Kursować będzie od 1 do 26 lutego, a także w okresie świąt Wielkanocy, długiego weekendu majowego i wakacji szkolnych.
W piątki łatwiej będzie dojechać do Wrocławia, a codziennie do Terespola – na tych trasach PKP PR uruchomiły dodatkowe połączenia. Trudniej będzie za to dostać się do Rzeszowa – nocny pociąg z Warszawy nie będzie tam jeździł z soboty na niedzielę.
Nie wzrosną ceny biletów jednorazowych, natomiast od 1 lutego więcej zapłacą podróżni, którzy kupują bilety okresowe Kolei Mazowieckich. Podwyżka wyniesie do 7,5 proc. – Wzrosły koszty przewozów – tłumaczy Grzegorz Kuciński.
Inne będą zasady korzystania z biletów dobowych. – Do tej pory były one na okaziciela. Jednak zdarzało się, że pasażerowie po skorzystaniu odsprzedawali je dalej. W efekcie spółka traciła – wyjaśnia dyrektor Kuciński. Dlatego od 1 lutego na biletach dobowych trzeba będzie napisać nazwisko właściciela.
(źródło: Rzeczpospolita, 25 stycznia 2006)


[ Dodano: 2006-01-26, 17:52 ]
A własnie...
Czy mi się wydaje, czy Bystrzyce ścieli do warszawy tylko?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2006, 8:32

A z Grodziska wciąż nie ma pociągu o 7:10 i wciąż są nierealizowalne czasy przejazdu. ](*,)
A gotowe do wzięcia jednostki 14WE stoją w tym czasie i rdzewieją :roll:
Dobrze chociaż, że dziura o 9 zniknęła. =D>

A co do kierunku Otwockiego, to datkowe pociągu z Otwocka nie ma. Ktoś tu ordynarnie nakłamał [-X
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 175
Rejestracja: 15 gru 2005, 17:32
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: Banan » 27 sty 2006, 9:49

Dodali pociąg z Błonia (dotychczas żaden pociąg tam nie zaczynał/kończył biegu) do Warszawy...Zachodniej :| Ale lepsze to, niż nic. Zmienili odjazdy kilku pociągów relacji Radom - Dęblin - Radom, a ostatni wieczorny będzie jeździł przez cały tydzień.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 27 sty 2006, 10:22

Banan pisze:(dotychczas żaden pociąg tam nie zaczynał/kończył biegu)

W tym RJ :wink:
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

ODPOWIEDZ