Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

Moderator: JacekM

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 kwie 2016, 10:10

Ej, jak to możliwe, że ŁKA z Warszawy do Łodzi jedzie szybciej niż TLK? :D

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 24 kwie 2016, 10:28

Bo jedzie 160 km/h.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 kwie 2016, 19:32

I jedzie na leciutkich, nowoczesnych FLIRTach, a nie EU07+550t.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 24 kwie 2016, 21:14

Oprócz składów wagonowych PKP jeździ też (na innych trasach, ale do Łodzi też) jednostkami.

I teraz tak:
Darty nie jeżdżą 160, bo zastąpiły w trakcie rozkładu pociągi wagonowe wytrasowane na 120 i tego się nie da zmienić.

Flirty nie jadą 160, bo co prawda są tak wytrasowane, ale jeżdżą bez pomocników. Podobnie zresztą jest z częścią składów wagonowych, gdzie brakuje albo pomocników, albo lokomotyw.

Jak to się kiedyś mówiło - gdybyśmy mieli blachę, moglibyśmy zalać rynek mięsnymi konserwami. Ale nie mamy mięsa.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 kwie 2016, 22:29

To "jeżdżą bez pomocników" w przypadków Flirtów jest grubą przesadą, to incydentalne przypadki - łączne opóźnienie w tym miesiącu z tego tytułu wyniosło siedem (słownie: siedem) minut przy trzech stwierdzonych przypadkach. Do tego jeszcze chyba trzy przypadki na ED74 i koło dziesięciu na wagonach (głównie EP08, więc z minimalnym wpływem na realizację).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

px33
Posty: 1580
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 24 kwie 2016, 23:24

160 km/h (czy nawet 190, limit "wolnej" kolei) to taka zawrotna prędkość, że potrzeba 2 osób w kabinie albo systemu za miliardy? Jak sprawa wygląda w innych krajach europejskich?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 kwie 2016, 23:43

W Polsce ten limit to bodajże 130 km/h, od którego potrzeba dwóch osób. System za miliardy (ETCS) ma chyba dopiero być zabudowywany na linii do Łodzi.
Obrazek

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 25 kwie 2016, 1:32

Mało który europejski kraj jest tak zacofany, że poza "systemem za miliardy" (ERTMS) ma tylko SHP, które swoją technologią i funkcjonalnością tkwi w latach 20 XX wieku, więc trudno porównywać.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 kwie 2016, 22:38

Przejechałem się pierwszy raz tym wynalazkiem ŁKA na trasie Warszawa-Łódź wczoraj. Jestem pozytywnie zaskoczony całym przejazdem. :) Jak dla mnie to ŁKA mogłyby w całości przejąć tę trasę i jeździć co godzinę. :P

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 25 kwie 2016, 22:44

Bywalcy linii raczej by Cię zlinczowali za taką propozycję :p
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 kwie 2016, 22:56

Czemu?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 25 kwie 2016, 23:05

Bo we flirtach ŁKA nie da się zgasić światła i spać. Trudno też zająć sobie przedział ;)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 kwie 2016, 23:08

Ja do tej pory doświadczenie podróży TLK mam takie, że siedzę w przedziale z 7 innymi osobami ściśnięty niczym sardynka w puszce. Wczoraj miałem całe dwa siedzenia i dużo miejsca wokół siebie. No i prawie nie słychać, że to jedzie. Inna sprawa, że to jedzie tak szybko, że nawet nie ma co spać. :P

Wracałem z kolei wczoraj wieczorem "Deyną". Swoją drogą zastanawiam się jak to jest, że już tydzień przed nie było miejsc siedzących i musiałem wykupić bilet bez gwarancji do siedzenia, a było mnóstwo miejsc wolnych. Ludzie rezerwują i rezygnują czy jak?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 26 kwie 2016, 0:55

W łódzkich TLK nie ma miejscówek, tylko nikt nie umie tego napisać w systemie eIC, więc zawsze wyskakuje informacja o braku wolnych miejsc...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 kwie 2016, 9:57

reserved pisze: Jak dla mnie to ŁKA mogłyby w całości przejąć tę trasę i jeździć co godzinę. :P
Tak, szczególnie w szczytach.
Przed moimi oczami mignął potrójny flirt w miejsce 11-wagonowego składu...

ODPOWIEDZ