Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

Moderator: JacekM

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 30 lis 2016, 11:00

Bastian pisze:
Rosa pisze: A dojście od tramwaju pewnie będzie dłuższe niz z Grochowskiej na Wschodni.
Jakim cudem? :-s
Z przystanku Lubelska do dworca jest jakieś 450 m, przy Zachodnim bedzie blizej?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 lis 2016, 11:01

Circa dziesięciokrotnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 lis 2016, 11:18

Rosa pisze:
Bastian pisze: Jakim cudem? :-s
Z przystanku Lubelska do dworca jest jakieś 450 m, przy Zachodnim bedzie blizej?
Linia tramwajowa będzie pod peronami.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 lis 2016, 11:46

Ale ma chyba też być pętla po drugiej stronie Alej?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4761
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 lis 2016, 12:20

O żadnych pętlach nie słyszałem. Zachodni ma być chyba czołowy na dwukierunki.
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 lis 2016, 12:29

MichalJ pisze:Ale ma chyba też być pętla po drugiej stronie Alej?
To chyba w wariancie, gdyby tunel pod torami kolejowymi nie był budowany jednocześnie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 lis 2016, 12:58

Dżizas, przecież nawet na Transporcie Publicznym było.

Pętla po drugiej stronie Alej poszła do piachu już dawno. Tunel ma być pod torami. Przystanki po południowej stronie torów (pod placem - z możliwością kończenia czołowo od południa) i północnej (między pętlą Tunelowa a peronem 8). Tunel pod dworcem będzie powstawał w ramach inwestycji PLK, którą też obowiązują terminy unijne.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 30 lis 2016, 13:27

Nie było tam zbyt dokładnie. Ja zrozumiałem, że planowane są dwie odnogi od Dworca Zachodniego jednocześnie - do Ordona i do Płockiej. A tymczasem w pierwszej kolejności ma powstać tylko tunel pod al. Prymasa Tysiąclecia do Ordona i Kasprzaka. I słusznie. Oby się udało chociaż to.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 lis 2016, 16:34

Chyba wątek odjechał zbyt mocno w kierunku Warszawy :>

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 30 lis 2016, 16:40

person pisze:Chyba wątek odjechał zbyt mocno w kierunku Warszawy :>
Przynajmniej był o czasie. BPNMSP.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 30 lis 2016, 18:52

A wracając do tematu, ETCS jest już odpalony na całej linii? Połączenia na EZT od grudnia będą mogły jechać z maksymalną prędkością czy zostaną ograniczone do 130km/h?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 30 lis 2016, 19:16

ETCS nie jest odpalony wcale. Jazdy powyżej 130 w podwójnej obsadzie. Dodatkowo Darty jeszcze nie mają papierów na jazdy w ETCS gdziekolwiek.

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 30 lis 2016, 21:25

A będzie w przewidywalnym czasie? Bo trochę kiepsko, że pociągi będą jechały poniżej możliwości (w podwójną obsadę nieszczególnie chce mi się wierzyć)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 lis 2016, 21:29

Na razie odpalenie ETCS na Starzyny-Kozłów spowodowało, że dziobaki z podwójną obsadą jadą 130 zamiast 160.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 01 gru 2016, 9:35

px33 pisze:A będzie w przewidywalnym czasie? Bo trochę kiepsko, że pociągi będą jechały poniżej możliwości (w podwójną obsadę nieszczególnie chce mi się wierzyć)
Zdaje się, że oficjalnie mówi się o końcu 2017, ale nieoficjalnie o połowie 2018, czyli pewnie rozkład 2018/19 realnie. Co do podwójnej obsady, to sprawdziłem, co jest w srj dla IC W-wa Wschodnia - Łódź Fabryczna (na przejeżdżające tranzytem przez Warszawę/Łódź już nie będę patrzył) i wszystkie sprawdzone: Wokulski, Prząśniczka, Tuwim, Rzecki, Telimena (na Dartach), Soplica (na Flircie) mają wpisaną prędkość 160 km/h, czyli Intercity chyba jednak zakłada obsadę podwójną.

Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
MichalJ pisze:Na razie odpalenie ETCS na Starzyny-Kozłów spowodowało, że dziobaki z podwójną obsadą jadą 130 zamiast 160.
Przy czym jest to wina nie tyle samego systemu, co rozwiązania zastosowanego przez PLK w kontekście przejazdów, które generalnie jest niby dobre, słuszne, bezpieczne i w ogóle, ale... no ja mam o nim swoje zdanie. Opisywać szczegóły techniczne?

ODPOWIEDZ