Z przystanku Lubelska do dworca jest jakieś 450 m, przy Zachodnim bedzie blizej?Bastian pisze:Jakim cudem?Rosa pisze: A dojście od tramwaju pewnie będzie dłuższe niz z Grochowskiej na Wschodni.
Modernizacja trasy Warszawa - Łódź
Moderator: JacekM
Linia tramwajowa będzie pod peronami.Rosa pisze:Z przystanku Lubelska do dworca jest jakieś 450 m, przy Zachodnim bedzie blizej?Bastian pisze: Jakim cudem?
Ale ma chyba też być pętla po drugiej stronie Alej?
O żadnych pętlach nie słyszałem. Zachodni ma być chyba czołowy na dwukierunki.
To chyba w wariancie, gdyby tunel pod torami kolejowymi nie był budowany jednocześnie.MichalJ pisze:Ale ma chyba też być pętla po drugiej stronie Alej?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36588
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Dżizas, przecież nawet na Transporcie Publicznym było.
Pętla po drugiej stronie Alej poszła do piachu już dawno. Tunel ma być pod torami. Przystanki po południowej stronie torów (pod placem - z możliwością kończenia czołowo od południa) i północnej (między pętlą Tunelowa a peronem 8). Tunel pod dworcem będzie powstawał w ramach inwestycji PLK, którą też obowiązują terminy unijne.
Pętla po drugiej stronie Alej poszła do piachu już dawno. Tunel ma być pod torami. Przystanki po południowej stronie torów (pod placem - z możliwością kończenia czołowo od południa) i północnej (między pętlą Tunelowa a peronem 8). Tunel pod dworcem będzie powstawał w ramach inwestycji PLK, którą też obowiązują terminy unijne.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Nie było tam zbyt dokładnie. Ja zrozumiałem, że planowane są dwie odnogi od Dworca Zachodniego jednocześnie - do Ordona i do Płockiej. A tymczasem w pierwszej kolejności ma powstać tylko tunel pod al. Prymasa Tysiąclecia do Ordona i Kasprzaka. I słusznie. Oby się udało chociaż to.
Chyba wątek odjechał zbyt mocno w kierunku Warszawy
Przynajmniej był o czasie. BPNMSP.person pisze:Chyba wątek odjechał zbyt mocno w kierunku Warszawy
A wracając do tematu, ETCS jest już odpalony na całej linii? Połączenia na EZT od grudnia będą mogły jechać z maksymalną prędkością czy zostaną ograniczone do 130km/h?
ETCS nie jest odpalony wcale. Jazdy powyżej 130 w podwójnej obsadzie. Dodatkowo Darty jeszcze nie mają papierów na jazdy w ETCS gdziekolwiek.
A będzie w przewidywalnym czasie? Bo trochę kiepsko, że pociągi będą jechały poniżej możliwości (w podwójną obsadę nieszczególnie chce mi się wierzyć)
Na razie odpalenie ETCS na Starzyny-Kozłów spowodowało, że dziobaki z podwójną obsadą jadą 130 zamiast 160.
Zdaje się, że oficjalnie mówi się o końcu 2017, ale nieoficjalnie o połowie 2018, czyli pewnie rozkład 2018/19 realnie. Co do podwójnej obsady, to sprawdziłem, co jest w srj dla IC W-wa Wschodnia - Łódź Fabryczna (na przejeżdżające tranzytem przez Warszawę/Łódź już nie będę patrzył) i wszystkie sprawdzone: Wokulski, Prząśniczka, Tuwim, Rzecki, Telimena (na Dartach), Soplica (na Flircie) mają wpisaną prędkość 160 km/h, czyli Intercity chyba jednak zakłada obsadę podwójną.px33 pisze:A będzie w przewidywalnym czasie? Bo trochę kiepsko, że pociągi będą jechały poniżej możliwości (w podwójną obsadę nieszczególnie chce mi się wierzyć)
Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
Przy czym jest to wina nie tyle samego systemu, co rozwiązania zastosowanego przez PLK w kontekście przejazdów, które generalnie jest niby dobre, słuszne, bezpieczne i w ogóle, ale... no ja mam o nim swoje zdanie. Opisywać szczegóły techniczne?MichalJ pisze:Na razie odpalenie ETCS na Starzyny-Kozłów spowodowało, że dziobaki z podwójną obsadą jadą 130 zamiast 160.