Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2016, 20:25

reserved pisze:Przez rok nas katowali remontami, żeby teraz prawie nic się nie zmieniło? To powinni chyba właśnie obniżyć cenę w ramach rekompensaty...
To chyba cenę powinien obniżyć "katujący remontami" (który cały czas dziarsko utrzymywał, że należą się opłaty jak za magistralę), a nie przewoźnik?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 kwie 2016, 20:33

fik pisze:
reserved pisze:Przez rok nas katowali remontami, żeby teraz prawie nic się nie zmieniło? To powinni chyba właśnie obniżyć cenę w ramach rekompensaty...
To chyba cenę powinien obniżyć "katujący remontami" (który cały czas dziarsko utrzymywał, że należą się opłaty jak za magistralę), a nie przewoźnik?
A co to pasażerów obchodzi jaka była stawka dostępu do infrastruktury? :)

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 11 kwie 2016, 20:41

reserved pisze:Przez rok nas katowali remontami...
Tylko rok? Modernizacja trwa od 2007 chyba :P

reserved
Posty: 14586
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 kwie 2016, 20:50

No to od 2007.
fik pisze:
reserved pisze:Przez rok nas katowali remontami, żeby teraz prawie nic się nie zmieniło? To powinni chyba właśnie obniżyć cenę w ramach rekompensaty...
To chyba cenę powinien obniżyć "katujący remontami" (który cały czas dziarsko utrzymywał, że należą się opłaty jak za magistralę), a nie przewoźnik?
Tylko pytanie, co ja - jako pasażer - mam do tego? Mówię o sobie. Przez rok jeździłem do Łodzi z utrudnieniami, wszędzie widziałem tablice, że proszeni jesteśmy o cierpliwość, bo po remoncie będzie za to o połowę szybciej. Skończył się remont i co widzę? Czas przejazdu jak był, tak i jest długi. Tylko że jest podwyżka, bo niby szybciej. :shock:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2016, 21:00

ashir pisze:
fik pisze:To chyba cenę powinien obniżyć "katujący remontami" (który cały czas dziarsko utrzymywał, że należą się opłaty jak za magistralę), a nie przewoźnik?
A co to pasażerów obchodzi jaka była stawka dostępu do infrastruktury? :)
Tu dyskutujemy na nieco wyższym poziomie, takie pytania proponuję kierować na onecie.
reserved pisze:Tylko pytanie, co ja - jako pasażer - mam do tego? Mówię o sobie. Przez rok jeździłem do Łodzi z utrudnieniami, wszędzie widziałem tablice, że proszeni jesteśmy o cierpliwość, bo po remoncie będzie za to o połowę szybciej. Skończył się remont i co widzę? Czas przejazdu jak był, tak i jest długi. Tylko że jest podwyżka, bo niby szybciej. :shock:
Zacznijmy od tego, że od bardzo dawna ceny biletów (w szczególności miesięcznych) na tej trasie są znacznie niższe, niż regularne, właśnie dlatego, że był ciężki remont. Ta zmiana ceny to zmiana z "prawie darmo" na "półdarmo".
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 11 kwie 2016, 21:09

Ciężki remont to był, gdy czasy przejazdu sięgały 3h. Polecam zresztą się przebić przez ten temat i posty sprzed paru lat.

Ja bym się czepiał innych rzeczy przy tej podwyżce: następuje nagle, niemal z dnia na dzień; argumentuje się, że są darty - no super, że są, szkoda tylko, że z 15-20 minut postoju po drodze na kolejnych stacjach w gratisie. Poza tym, czemu akurat teraz? Przecież nie otwarto jeszcze Fabrycznej...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

reserved
Posty: 14586
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 kwie 2016, 21:23

fik pisze: Zacznijmy od tego, że od bardzo dawna ceny biletów (w szczególności miesięcznych) na tej trasie są znacznie niższe, niż regularne, właśnie dlatego, że był ciężki remont. Ta zmiana ceny to zmiana z "prawie darmo" na "półdarmo".
Aha, rozumiem. Jeżdżę od roku, więc wybacz.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 kwie 2016, 21:25

Bo przyspieszyć pociąg w czasie rozkładu niedasie. Ale zmienić mu relację to już dasie.

reserved
Posty: 14586
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 kwie 2016, 21:33

Tylko ja się cały czas zastanawiam, po co był ten remont, skoro teraz większość kursów została bez zmian? Pytam jako laik, bo nie do końca to rozumiem...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2016, 21:55

MichalJ pisze:Bo przyspieszyć pociąg w czasie rozkładu niedasie. Ale zmienić mu relację to już dasie.
Widziałeś kiedyś wykres ruchu?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 kwie 2016, 22:25

Widziałem. Co wygrywam?

Nawiasem mówiąc, Ondraszek miał już 8 wariantów rozkładu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2016, 22:27

Nic nie wygrywasz, skoro nie pomogło ci to zrozumieć jednoznacznych konsekwencji przyspieszenia w postaci odwołań/znaczących zmian rozkładu innych pociągów, na które w każdym przypadku, o ile zmiana wynika z inicjatywy przewoźnika, muszą wyrazić zgodę odpowiedni przewoźnicy. Kłania się ustawa o transporcie kolejowym i regulamin PLK.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 11 kwie 2016, 22:37

Tak w ogóle, problem z czasami przejazdu nie dotyczy tylko Dartów - wieczorna Deyna notorycznie przyjeżdża do Skierniewic na -5/-7, potem do Żyrardowa -3. O tej porze przyspieszenie aka urealnienie czasu przejazdu też spowodowałoby lawinę odwołań/znaczących zmian rozkładów innych pociągów?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 kwie 2016, 22:50

Nie wiem, nie mam wykresu przed oczami, ale zwracam uwagę, że czasy jazdy podaje zarządca infrastruktury.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8300
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 kwie 2016, 9:15

fik pisze:Tak, parę by się znalazło.
To ciekawe.

ODPOWIEDZ