Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)

Moderatorzy: JacekM, person

kajo
Posty: 2591
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Re: Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)

Post autor: kajo » 12 cze 2021, 1:16

Warszawskin węzeł jest zapchany i to widać. Wszystkie linie muszą być rozbudowane do 4 torów conajmniej do pierwszej stacji węzłowej. Z linii do Sochaczewa pociągi do Bydgoszczy i Torunia nie znikną przecież. No i w perspektywie może więcej pociągów do Płocka?
Ale ja tego CPK i tak nie widzę, oby choć Y zbudowali.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Paweł D.
Posty: 4244
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 cze 2021, 7:51

Przebudowa Ożarowa pozwoli na krzyżowania (mam nadzieję) ale przepustowości diametralnie nie zmieni. Dalej będą dwa tory.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26239
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 12 cze 2021, 9:56

Paweł D. pisze:
11 cze 2021, 20:56
Z Błonia do CPK to spokojnie można PKS puścić :)
W tej chwili na LK 3 KM się ledwo mieszczą, ma dojść SKM do Ożarowa....
No ale mają odejść pociągi dalekobieżne w dużej mierze, przez które KM się nie mieszczą.
KwZ pisze:
11 cze 2021, 22:43
Czy moglibyśmy liczyć na to, że pociągi dalekobieżne mogłyby zostać zrzucone na Y-ka, jak w pierwotnych założeniach?
W założeniach wszystkie pociągi dalekobieżne na zachód powinny wyjeżdżać KDPem przez CPK, ale wydaje mi się to niewykonalne ze względu na szereg czynników, wśród których najważniejsza jest przepustowość samego odcinka Warszawa Zachodnia - CPK przy różnicach w prędkościach od 160 do 250 km/h. Uważam za bardzo prawdopodobne, że wolniejsze pociągi dalekobieżne będą musiały wyjeżdżać z Warszawy liniami konwencjonalnymi i wjeżdżać na KDP dopiero za CPK, gdy z odcinka KDP znikną pociągi na CMK/szprychę rzeszowską/CMK-N. Po to też są te sięgacze do Błonia i Grodziska.

No chyba, że ktoś jednak podejmie decyzję o budowie odcinka Zachodnia - CPK jako czterotorowego, ale kandydata na tak odważną personę nie widzę.
kajo pisze:
12 cze 2021, 1:16
Z linii do Sochaczewa pociągi do Bydgoszczy i Torunia nie znikną przecież. No i w perspektywie może więcej pociągów do Płocka?
Pociągi do Bydgoszczy i Torunia będą jeździć przez CPK i CMK-N do Włocławka. Co miałyby robić w Sochaczewie? :shock:
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Paweł D.
Posty: 4244
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 cze 2021, 11:35

Jak to co? Wozić ludzi z Sochaczewa do CPK (jak te z Błonia).
Biorąc pod uwagę plany budowy wiaduktów w Ożarowie, Błoniu czy Teresinie, to LK3 będzie rozgrzebana przez długie lata.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26019
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 cze 2021, 14:34

W zasadzie jaka będzię różnica w czasie przejazdu Zachodni CPK na 160 i na 250? Bo jaj mam podejrzenie, że skończy się na wszystkich jadących 160...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26239
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 12 cze 2021, 16:15

Paweł D. pisze:
12 cze 2021, 11:35
Jak to co? Wozić ludzi z Sochaczewa do CPK (jak te z Błonia).
Wozić ludzi z Sochaczewa do CPK należy pociągami wojewódzkimi, a nie KDP.
Glonojad pisze:
12 cze 2021, 14:34
W zasadzie jaka będzię różnica w czasie przejazdu Zachodni CPK na 160 i na 250?
A to zależy od tego, gdzie będzie lotnisko :kekeke:

Nie pamiętam liczb, ale wystarczająco duża, aby robiło to już istotne problemy z przepustowością. Przy czym bez 250 nie ma szans na obiecane wszem i wobec 15 minut.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26019
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 cze 2021, 19:30

Jesteś pewien? Byle darciszcze robi w 20 min Żyrardów, a nie ma 160 po całości, bezkolizyjnego wyjścia na Odolany, musi się przebić przez starą głowcę Zachodniego etc.

Poza tym, jazda na Rzeszów przez CPK...

https://www.cpk.pl/uploads/media/5d133e ... 032019.jpg
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10174
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 cze 2021, 13:32

Ładny obrazek, to go przytoczę w całości:

Dlaczego 9. szprycha to całe drzewo? Inne też, ale łączenie Pragi ze Szczecinem jako jednego kierunku to hm...

Czy są gdzieś wyszczególnione odcinki, na jakie to ma być prędkości budowane / modernizowane?
Na ile realne są te plany?

No i można mieć mnóstwo pytań i wątpliwości co do co do szczegółów, tylko nie wiem, czy są zasadne.
Załączniki
Y - mapka szprych zmniejszona.jpg
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26239
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 13 cze 2021, 14:27

Glonojad pisze:
12 cze 2021, 19:30
Jesteś pewien? Byle darciszcze robi w 20 min Żyrardów, a nie ma 160 po całości, bezkolizyjnego wyjścia na Odolany, musi się przebić przez starą głowcę Zachodniego etc.
Najszybsze pociągi obecnie Centralny - Żyrardów robią w 25 minut. I tak, jestem mocno pewien.
Poza tym, jazda na Rzeszów przez CPK...
Co ja mogę :)
KwZ pisze:
13 cze 2021, 13:32
Dlaczego 9. szprycha to całe drzewo?
Jeden wylot z Warszawy/CPK - jedna szprycha.
KwZ pisze:
13 cze 2021, 13:32
Czy są gdzieś wyszczególnione odcinki, na jakie to ma być prędkości budowane / modernizowane?
To powinna wykazać analiza wielokryterialna w ramach studiów wykonalności:)
SSL mówi: "Jednym ze środków osiągnięcia założonych w Koncepcji… czasów dojazdu do poszczególnych ośrodków było przyjęcie dla nowo budowanych linii zasadniczo prędkości maksymalnej 250 km/h. Na najbardziej obciążonych ciągach założono ukształtowanie korytarzy dopuszczające trasowanie linii, umożliwiające potencjalnie podniesienie prędkości do 350 km/h celem dalszego zwiększenia konkurencyjności transportu kolejowego. W przypadku natomiast odcinków o niewielkiej długości lub położonych w terenie o złożonym ukształtowaniu bądź zagospodarowaniu rozpatrywano prędkości maksymalne rzędu 200 km/h lub niższe.".

Osobiście uważam, że fakt, że w oficjalnych dokumentach w tenkraju pojawia się linia na 200 km/h do (sprawdza notatki) Giżycka i Bełżca jest dość zabawny, ale co ja tam się znam.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10174
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 cze 2021, 16:16

A ja się dziwię, czemu wpisano 250 km/h a nie od razu 300 km/h. Tzn. masz rację, że takie rzeczy powinny zostać wielowariantowo w studium.

Czyli obrazek ładny, ale tak naprawdę ani nie ma ważnego studium ekonomicznego, ani wykupionych gruntów, ani DŚU, ani przebiegu w terenie, ani nic, i wszystko to tylko ładna flamastermapa podpisana 2027?
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26239
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 13 cze 2021, 16:25

Od flamastermapy się wszystko zawsze zaczyna:) osobiście termin 2027 uważam za absolutnie niedotrzymywalny.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10174
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 cze 2021, 16:47

A kiedy zaczynało się mówić o CPL? W 2005, jak pierwszy post w tym wątku? Żałuję, że wtedy o takiej nie narysowano.
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26239
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 13 cze 2021, 16:55

W latach 70.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10174
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 cze 2021, 19:01

Buahaha. To jak o metrze na Tarchomin.
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26019
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2021, 9:43

fik pisze:
13 cze 2021, 14:27
Glonojad pisze:
12 cze 2021, 19:30
Jesteś pewien? Byle darciszcze robi w 20 min Żyrardów, a nie ma 160 po całości, bezkolizyjnego wyjścia na Odolany, musi się przebić przez starą głowcę Zachodniego etc.
Najszybsze pociągi obecnie Centralny - Żyrardów robią w 25 minut. I tak, jestem mocno pewien.
W Centralny - Baranów w kwadrans nie wierzę z kolei wcale niezależnie od szlakowej (chyba, że móiwmy o maglevie).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ