Koleje Dużych Prędkości (tzw. Ygrek)
Moderator: JacekM
Bastian to jest jeszcze "ciekawsze" (jak już wklejamy to po całości).
"W 2004 roku na zlecenie RFF (zarząd infrastruktury) i SNCF został dokonany audyt infrastruktury kolejowej we Francji, który wykazał szokujące efekty budowy KDP w tym kraju. Raport choć tajny, to jednak ujrzał światło dzienne wstrząsając społeczeństwem. W raporcie można było przeczytać, że w wyniku skupienia działalności na nowych liniach KDP pozostała sieć kolejowa jest w katastrofalnym stanie, gdzie 60 % należałoby zamknąć z przyczyn technicznych. "
http://inforail.pl/text.php?id=44992
"W 2004 roku na zlecenie RFF (zarząd infrastruktury) i SNCF został dokonany audyt infrastruktury kolejowej we Francji, który wykazał szokujące efekty budowy KDP w tym kraju. Raport choć tajny, to jednak ujrzał światło dzienne wstrząsając społeczeństwem. W raporcie można było przeczytać, że w wyniku skupienia działalności na nowych liniach KDP pozostała sieć kolejowa jest w katastrofalnym stanie, gdzie 60 % należałoby zamknąć z przyczyn technicznych. "
http://inforail.pl/text.php?id=44992
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Tam ogólnie przeinwestowali.Wiliam pisze:Ale w Hiszpanii to tak po całości jadą. Z autostradami jest podobno to samo.
Jedną nową sieć tramwajową zamknęli nawet jakiś czas po otwarciu, bo nie było pieniędzy na utrzymanie...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
No tutaj się nie zgodzę.Póki co, budujemy to co naprawdę jest potrzebne. Może z wyjątkiem tych wszystkich lotnisk. Do tego miejsca co Hiszpania raczej nie dojdziemy.
U nas już dawno mamy wyższe podatki... a jeśli uwzględnić taką Navarrę czy Kraj Basków gdzie rząd krajowy każdego roku negocjuje z władzami wspólnot lokalnych kwotę podatku pobranego do kasy centralnej to odpadamy w przedbiegach.
Z drugiej strony Hiszpania się wali regionami, Katalończycy coraz bardziej dążą do separacji a jak do tego dojdzie to jakieś 25% PKB szlag trafi, z Krajem Basków i Navarrą pewnie ze 40%.
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
Taak? A na budowę autostrad nas stać.jasiu pisze:IMHO przynajmniej na kolei jest postęp w myśleniu - zrezygnowaliśmy z KDP, turbo-modernizacji w stylu Warszawa-Gdynia raczej też już nie będzie. Teraz większy nacisk jest jednak na poprawianie, dosztukowywanie mniejszymi inwestycjami, rewitalizacje. Miś na miarę naszych możliwości...
Ja nie wiem czy to można nazwać postępem.IMHO przynajmniej na kolei jest postęp w myśleniu - zrezygnowaliśmy z KDP, turbo-modernizacji w stylu Warszawa-Gdynia raczej też już nie będzie.
Akurat połączenie szybką koleją N-S miałoby sens (zamiast ekspresów).
O ile na trasie Kraków-Gdańsk pociąg nadal byłby wolny to na trasie Kraków-Warszawa, Warszawa-Gdańsk byłyby sensownym rozwiązaniem (to nie jest tak że trasy KDP nie bywają rentowne).
Problem polegał raczej na tym że we Francji czy Hiszpanii była gorączka kolejowa zamiast rozsądnych inwestycji (np. linia Barcelona-Walencja jest niegłupia, z kolei budowa Madryt-A Coruña to poroniony pomysł).
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"
Haha, głęboka ta wykopka będzie.
Premier Morawiecki: "Ten wielki plac budowy, [...]" - no hej, dopiero STEŚ zaczną robić. DŚU jest wcześniej czy później? Chyba później, bo STEŚ ma wybrać przebieg (dopiero!).
Kierownik projektu CPK Horała: "Inwestycje kolejowe to rdzeń programu CPK. "
A ja myślałem, że rdzeniem portu komunikacyjnego będzie ów port komunikacyjny lotniczy.
Megalotnisko chcą zrobić do 2027. Buahaha. I linię kolejową do niego z Łodzi i Warszawy też w tym terminie. Buahaha^2.
Artykuł zawiera sporo propagandy. Popatrzmy:Rynek Lotniczy pisze:Podpisano umowę w sprawie linii dużych prędkości Warszawa – CPK – Łódź
Premier Morawiecki: "Ten wielki plac budowy, [...]" - no hej, dopiero STEŚ zaczną robić. DŚU jest wcześniej czy później? Chyba później, bo STEŚ ma wybrać przebieg (dopiero!).
Kierownik projektu CPK Horała: "Inwestycje kolejowe to rdzeń programu CPK. "
A ja myślałem, że rdzeniem portu komunikacyjnego będzie ów port komunikacyjny lotniczy.
Megalotnisko chcą zrobić do 2027. Buahaha. I linię kolejową do niego z Łodzi i Warszawy też w tym terminie. Buahaha^2.
Co?? Chcą tą koleją opleść lotnisko jak obwodnicą? Przecież tam powinna być prosta stacja przelotowa plus łącznica na CMK. Coś jeszcze?ok. 200 km w ramach węzła kolejowego w rejonie Portu Solidarność
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No jakby masz trochę linii kolejowych w okolicy, do których powinieneś raczej to lotnisko podłączyć. CMK, CMK-N, LK3 w dwóch kierunkach, LK1 w dwóch kierunkach, wszystko bezkolizyjnie, z separacją ruchu lokalnego i na v160 minimum. Za czasów mojej krótkiej przygody z tym projektem kształt węzła był jednym z głównych punktów zapalnych, ale nawet najbardziej zagorzali zwolennicy wersji minimum nie ograniczali się do tak niefunkcjonalnych pomysłów, jak Twój.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
LK3 na wschód można by odpuścić, bo będzie osobne podłączenie do Warszawy. Błonie i Ożarów chyba nie są kluczowe dla powodzenia frekwencyjnego CPK.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27393
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jakoś pociągi regionalne na lotnisko będą musiały dojechać, przy czym jednak głupio z Błonia do CPK jechać przez Warszawę lub Sochaczew.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Z Błonia do CPK to spokojnie można PKS puścić
W tej chwili na LK 3 KM się ledwo mieszczą, ma dojść SKM do Ożarowa....
W tej chwili na LK 3 KM się ledwo mieszczą, ma dojść SKM do Ożarowa....
Czy tam nie ma przypadkiem jakieś przebudowy toru i dlatego się nie mieszczą? Czy i bez tego też jest problem? Są na tej linii jakieś pociągi do Łodzi?
Czy moglibyśmy liczyć na to, że pociągi dalekobieżne mogłyby zostać zrzucone na Y-ka, jak w pierwotnych założeniach?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!