Nazewnictwo stacji kolejowych

Moderator: JacekM

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 02 sty 2023, 22:32

Paweł D. pisze:
02 sty 2023, 22:23
Chyba czas najwyższy zmienić Warszawę Główną na Warszawa Towarowa ;) Tylko czy nie pogryzie się wtedy z Warszawa Główna Towarowa....
Główną i Ochotę należy połączyć pod jedną nazwę Warszawa Plac Zawiszy.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 02 sty 2023, 22:37

Świetną okazją będzie remont wiaduktu nad średnicą. A nie, czekaj… XD

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 02 sty 2023, 22:50

Emyl pisze:
02 sty 2023, 22:37
Świetną okazją będzie remont wiaduktu nad średnicą. A nie, czekaj… XD
Raczej odbudowa, bo on wygląda, jakby miał za chwilę się rozpaść :evil:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 sty 2023, 22:50

primoż pisze:
02 sty 2023, 22:32
Główną i Ochotę należy połączyć pod jedną nazwę Warszawa Plac Zawiszy.
Oczywiście to żart? Boje się, że systemy PLK tego nie ogarną.... Wróć, uda się... Główna to będzie Warszawa Plac Zawiszy, zaś dawna Ochota - Warszawa Plac Zawiszy peron 3 🤣 Wzorem Zachodniej.
Połączenie zapewnią linie WTP 22 i 24. Z przystanku pl. Zawiszy do przystanku pl. Zawiszy. Nie, zaraz. Nazwę zespołu też się dostosuje ;)

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 02 sty 2023, 23:32

Paweł D. pisze:
02 sty 2023, 22:50
Oczywiście to żart?
Bynajmniej. Uważam, że dwie stacje kolejowe w położone w bezpośrednim sąsiedztwie i przedzielone tylko jedną arterią drogową (Towarowa) powinny nosić tę samą nazwę. Nie upieram się przy W-wa Plac Zawiszy, aczkolwiek nazwa od znanego punktu miasta, będącym punktem orientacyjnym na jego terenie, jak też punktem przesiadkowym byłaby najlepsza. Ewentualnie rozszerzyć Ochotę, ale obecne jej położenie nie nawiązuje w pełni do jej położenia (granica dwóch dzielnic), niemniej jest silnie utrwalona w świadomości mieszkańców i pasażerów. Obecna sytuacja z rozdzieleniem nazw jest kuriozalna; to tak, jakby ZP Plac Zawiszy był podzielony na kilka ZP, np.: przystanki w po wschodniej stronie placu w Al. Jerozolimskich nazwać PKP Ochota, te na Towarowej jako Dworzec Główny, a te na Raszyńskiej jeszcze dla dodatkowego zamieszania jako Tarczyńska.
A już Warszawa Główna powoduje dodatkowy mętlik ludziom, powodując, iż stacja ta może mylić się z Dworcem Centralnym.
Paweł D. pisze:Boje się, że systemy PLK tego nie ogarną.... Wróć, uda się...
To trzeba w takim razie system PLK na tyle ucywilizować (a być może i samo PLK też :term:), żeby nie było problemu ogarnąć rozwiązań dobrych i przyjaznych pasażerom. Wolałbym, żeby patologię zastępować normą, zamiast w dalszym ciągu normę zastępować patologią.
Paweł D. pisze:Główna to będzie Warszawa Plac Zawiszy, zaś dawna Ochota - Warszawa Plac Zawiszy peron 3 🤣 Wzorem Zachodniej.
To trzeba też zrobić sensowne dojście między tymi peronami (pamięta ktoś jeszcze zamknięte od stu lat przejście pod wiaduktem na Towarowej; nawet schody się jeszcze zachowały? :) ) podczas remontu/odbudowy wiaduktów na średnicą, jak też zamieścić sensowną informację dla użytkowników. Niedasizm i tumiwisizm spółek kolejowych nie może być wymówką dla zastosowania rozwiązań sensownych, dobrych i przyjaznych dla pasażerów.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 sty 2023, 23:45

Tylko wytłumacz komuś, ktoś nie zna miasta o który peron chodzi? Na górze czy na dole? Schody od Towarowej to rozebrano wieki temu. Pewnie technicznie da się te perony połączyć bez chodzenia po placu, ale patrząc od ilu (dziesiątek) lat buduje się łącznik do metra Centrum, to zejdźmy na ziemię. Gdyby dolny peron był bardziej pod wiaduktem, to co innego.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 02 sty 2023, 23:58

Paweł D. pisze:
02 sty 2023, 23:45
Tylko wytłumacz komuś, ktoś nie zna miasta o który peron chodzi?
To wytłumacz komuś, kto nie zna miasta, że Warszawa Głowna, pomimo odjazdów kilku pociągów ponadregionalnych, nie pełni takiej samej funkcji jak Warszawa Centralna, a w innych miastach (np.: Poznań Główny, Wrocław Główny) już tak.
Paweł D. pisze:Na górze czy na dole?
To trzeba w takim razie zrobić tak bardzo wyczerpującą informację, z planszami, strzałkami etc, żeby takich pytań było jak najmniej. Jakoś teraz podczas przebudowy Zachodniego dało się :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 sty 2023, 0:11

Generalnie masz rację, ale jednak Zachodnia P9 nie wymaga przejścia ruchliwego skrzyżowania z tramwajami i znalezienia schodów ukrytych między budami. I nie pomylenia ich z tymi do WKD. Gdyby zdobiono odpowiednie zejścia w czasie remontu, to co innego. Ale pewnie PLK problemu nie widzi.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sty 2023, 9:54

Skoro obok jest ulica Kolejowa, to musi być Główna :p

Skoro Warszawa Główna nie myli się z Warszawą Główną Towarową, to może i Warszawa Towarowa by się nie myliła.

Choć w sumie do Warszawy-Towarowej to bym się bał chyba kupić bilet.
ŁK

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 03 sty 2023, 15:15

Łukasz pisze:
03 sty 2023, 9:54
Skoro Warszawa Główna nie myli się z Warszawą Główną Towarową, to może i Warszawa Towarowa by się nie myliła.

Choć w sumie do Warszawy-Towarowej to bym się bał chyba kupić bilet.
Ewentualne przemianowanie Głównej na Towarową to kombinowanie jak koń pod górę. Należy zadać pytanie, która z tych nazw (Główna, Ochota, Plac Zawiszy, Towarowa) najadekwatniej odnosiłaby się do miejsca obok którego się znajduje i informuje pasażerów o danym miejscu oraz funkcji.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 03 sty 2023, 19:13

Skoro mamy Dw. Gdański czy Dw. Wileński to może jakaś nazwa odkierunkowa: Dw. Łódzki, Dw. Radomski... :twisted:

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sty 2023, 19:22

Może Ukraiński?
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 sty 2023, 19:56

Łukasz pisze:
03 sty 2023, 19:22
Może Ukraiński?
Ta nazwa z pewnością bardziej pasowałaby do Zachodniego.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 03 sty 2023, 20:24

Tylko kierunek nie ten....
Ale dokładnie też o tym myślałem... Warszawa Skierniewicka? Sochaczewska?
Tylko, żeby nie było jak w Krakowie, gdzie na przystanku Teatr Słowackiego nie ma żadnych informacji o istnieniu dworca głównego. To u nas w metrze nawet mówią o przesiadkach na pociąg w Centrum.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2023, 20:32

Piotrek_2274 pisze:
03 sty 2023, 19:13
Skoro mamy Dw. Gdański czy Dw. Wileński to może jakaś nazwa odkierunkowa: Dw. Łódzki, Dw. Radomski... :twisted:
Nie mów głośno, bo zaraz ktoś zauważy, że przecież ani do Gdańska ani do Wilna już się ze wskazanych dworców nie jeździ i trzeba będzie przemianować :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ