Nazewnictwo stacji kolejowych

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26219
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 01 cze 2006, 23:55

Legionowo Centralne, jak to wielkomiejsko brzmi 8-)
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 01 cze 2006, 23:57

A mi sie bardzie podobała stara nazwa - Jabłonna...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 02 cze 2006, 0:00

Jablonna Nowa AFAIK?

a wczesniej Gucin... ;)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 02 cze 2006, 0:06

Nie wiem, nie znam się... http://kolej.one.pl/index.php?dzial=sta ... o=historia twierdzi, ze po prostu Jabłonna ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 cze 2006, 0:07

mnie zastanawia, czemu nazwy stacji kolejowych często nie mają nic wspólnego (albo mało wspólnego) z okolicą...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26219
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 02 cze 2006, 0:08

Podaj jakiś konkretny przykład ;)
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 02 cze 2006, 0:11

Fikander pisze:Podaj jakiś konkretny przykład ;)
Fronołów
Siemiatycze


:D
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 cze 2006, 0:11

nie mam obecnie mapy pod ręką, ale jak będę miał - to podam ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26219
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 02 cze 2006, 0:15

boh. pisze: Fronołów
Siemiatycze
Te przykłady znam :P Nie neguję istnienia takich przypadków, wiem, że są (moim ulubionym są Kwiatki :D) - ale aby odpowiedzieć na pytanie MeWy, musiałbym wiedzieć, o który konkretnie pyta

PS. I tak nic nie przebije Józefowa Roztoczańskiego :D
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 02 cze 2006, 0:41

Fikander pisze:Podaj jakiś konkretny przykład ;)
Rejowiec. 3 km od wsi. Miasto Rejowiec Fabryczny to całkiem inna bajka-była kolej więc zbudowali cementownię a przy niej osiedle robotnicze.

Włodawa. Powojenny cyrk, kilka razy zastanawiano się nad włączeniem/odłączeniem Orchówka od Włodawy. A przedwojenna stacja Włodawa była za Bugiem w Tomaszewce i ponoć do dzisiaj nazywa się Włodawa :-k
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8556
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 02 cze 2006, 10:33

Fikander pisze:Podaj jakiś konkretny przykład.
:arrow: Mogę podać choćby kilka przykładów ze swoich okolic, bo tu jest tego sporo:
- Pionki Miasto (na obrzeżach) i Pionki Zachodnie (w centrum miasta)
- Szydłowiec (5 kilometrów od centrum miasta i 4 km od jego granicy)
- Wolanów (we wsi Rogowa, prawie 4 km od Wolanowa)
- Jedlnia Kościelna (we wsi Sokoły, ponad 4 km od Wolanowa)
- Radom Południowy (poza granicami miasta, koło wsi Pelagów)

Awatar użytkownika
khangoor
Posty: 134
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:34
Lokalizacja: otwock/wawa
Kontakt:

Post autor: khangoor » 02 cze 2006, 10:39

kiedyś było tak z Otwockiem. gdy budowano linię nadwiślańską to jedynym Otwockiem w okolicy był Otwock Wielki koło wisły (od stacji to jest kawał drogi i jeszcze Karczew po drodze).
www.otwock.pl pisze:Czynnikiem kształtującym Otwock jako osadę, była zbudowana w 1887 r. Kolej Nadwiślańska, która biegła przez: Mławę, Ciechanów, Nasielsk, Modlin, Warszawę, Otwock, Lublin i Chełm. Przy stacji kolejowej powstała osada letniskowa zwana wtedy Otwockiem Kolejowym z czasem Otwockiem uzdrowiskowym.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 26219
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 02 cze 2006, 13:01

MZ pisze: - Pionki Miasto (na obrzeżach) i Pionki Zachodnie (w centrum miasta)
Tu akurat są Pionki i Pionki Zachodnie.


Raz jeszcze powtarzam, że wiem o takich przypadkach, ja tylko chciałbym wiedzieć, o których konkretnie MeWa mówi, żeby móc mu udzielić odpowiedzi (o ile ją znam) na pytanie o przyczyny ;]
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8556
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 02 cze 2006, 13:37

Fikander pisze:Tu akurat są Pionki i Pionki Zachodnie.
:arrow: A to zależy, gdzie jest tak napisane, bo w różnych źródłach jest właśnie stacja Pionki Miasto. No ale nie będę się spierał, jeśli w nomenklaturze kolejowej są same Pionki.

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 02 cze 2006, 18:09

MeWa pisze:mnie zastanawia, czemu nazwy stacji kolejowych często nie mają nic wspólnego (albo mało wspólnego) z okolicą...
Hmm...generalnie chodziło o to, że miejscowość chciała kolej, ale w pewnym oddaleniu do domów z prostej przyczyny. Parowozy to smród, dym i hałas :grin: przy całym sentymencie do tych maszyn. Nikt nie chciał tego pod domem, dopiero później, jak wkroczyły spalinówki i składy elektryczne zaczęto budować przystanki w centrum (np. Chełm Miasto, w 1877 roku w miejscu przystanku miała powstać stacja ale miastu nie pasowało więc przystanek powstał dopiero w 1960)
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

ODPOWIEDZ