: 01 cze 2006, 23:55
Legionowo Centralne, jak to wielkomiejsko brzmi
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
FronołówFikander pisze:Podaj jakiś konkretny przykład
Te przykłady znam Nie neguję istnienia takich przypadków, wiem, że są (moim ulubionym są Kwiatki ) - ale aby odpowiedzieć na pytanie MeWy, musiałbym wiedzieć, o który konkretnie pytaboh. pisze: Fronołów
Siemiatycze
Rejowiec. 3 km od wsi. Miasto Rejowiec Fabryczny to całkiem inna bajka-była kolej więc zbudowali cementownię a przy niej osiedle robotnicze.Fikander pisze:Podaj jakiś konkretny przykład
Mogę podać choćby kilka przykładów ze swoich okolic, bo tu jest tego sporo:Fikander pisze:Podaj jakiś konkretny przykład.
www.otwock.pl pisze:Czynnikiem kształtującym Otwock jako osadę, była zbudowana w 1887 r. Kolej Nadwiślańska, która biegła przez: Mławę, Ciechanów, Nasielsk, Modlin, Warszawę, Otwock, Lublin i Chełm. Przy stacji kolejowej powstała osada letniskowa zwana wtedy Otwockiem Kolejowym z czasem Otwockiem uzdrowiskowym.
Tu akurat są Pionki i Pionki Zachodnie.MZ pisze: - Pionki Miasto (na obrzeżach) i Pionki Zachodnie (w centrum miasta)
A to zależy, gdzie jest tak napisane, bo w różnych źródłach jest właśnie stacja Pionki Miasto. No ale nie będę się spierał, jeśli w nomenklaturze kolejowej są same Pionki.Fikander pisze:Tu akurat są Pionki i Pionki Zachodnie.
Hmm...generalnie chodziło o to, że miejscowość chciała kolej, ale w pewnym oddaleniu do domów z prostej przyczyny. Parowozy to smród, dym i hałas przy całym sentymencie do tych maszyn. Nikt nie chciał tego pod domem, dopiero później, jak wkroczyły spalinówki i składy elektryczne zaczęto budować przystanki w centrum (np. Chełm Miasto, w 1877 roku w miejscu przystanku miała powstać stacja ale miastu nie pasowało więc przystanek powstał dopiero w 1960)MeWa pisze:mnie zastanawia, czemu nazwy stacji kolejowych często nie mają nic wspólnego (albo mało wspólnego) z okolicą...