[Bdg][GW] PESA wyprodukuje pociągi dla Włochów

Moderator: JacekM

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 14 cze 2006, 21:52

Gazeta Wyborcza pisze: Obrazek
PESA wyprodukuje pociągi dla Włochów

ObrazekKrzysztof Aładowicz 12-06-2006 , ostatnia aktualizacja 13-06-2006 19:34

13 pociągów spalinowych wyprodukuje bydgoska PESA dla włoskich kolei. Żeby na dobre rozkręcić produkcję, planowany jest nabór do pracy.


W poniedziałek prezes PESY Tomasz Zaboklicki podpisał największy w historii firmy kontrakt o wartości 170 mln zł. Tyle kosztują pociągi, które trafią do regionalnej kolei w Bari. W tym mieście, leżącym w południowo-wschodnich Włoszech nad samym Adriatykiem, ma pojawić się 13 bydgoskich pociągów złożonych z trzech wagonów. Włosi nie chcieli kupować kota w worku. - To były długie rozmowy. Trwały aż półtora roku. W tym czasie partnerzy z Italii odwiedzali nas nader często. Sprawdzali, czy poradzimy sobie z kontraktem - mówi Zaboklicki.

Firma musiała przekonać kontrahentów, że jest w stanie wyprodukować zupełnie nowe pociągi spalinowe, które poradzą sobie we włoskich, innych od polskich, warunkach technicznych. Wcześniej bydgoskie zakłady specjalizowały się w produkcji szynobusów elektrycznych. - Nie ukrywam, że to dla nas duże wyzwanie. To, że otrzymaliśmy ten kontrakt, to dowód uznania ze strony Włochów dla naszej firmy. Efekty będzie widać już za rok - mówi prezes PESY.

Właśnie wtedy wyprodukowany zostanie pierwszy pociąg, kolejne będą opuszczać bydgoski zakład co dwa, trzy kolejne miesiące. Szefowie firmy mają nadzieję, że dzięki tak dużemu, pierwszemu w historii kontraktowi z zachodnią koleją, uda się otworzyć furtkę do podpisywania kolejnych z przedstawicielami tych rynków. To już następna wielka umowa, którą podpisała ostatnio PESA. Firma wyprodukuje dla spółki PKP Przewozy Regionalne 11 nowoczesnych pociągów elektrycznych, które będą kursować pomiędzy Warszawą a Łodzią. Od samorządu warszawskiego dostała również zamówienie na 15 pięcioczłonowych, niskopodłogowych tramwajów. W związku z takim rozwojem w najbliższych miesiącach zatrudnienie w zakładzie znajdzie aż 100 osób. - Szukamy m.in. elektryków, stolarzy, lakierników. Trudno dzisiaj o specjalistów w tej dziedzinie, jednak mam nadzieję, że uda nam się zatrudnić osoby znające się na tym fachu - mówi Zaboklicki.
pesa.pl pisze: Obrazek
Spalinowe zespoły trakcyjne dla Bari, Włochy


W dniu 12 czerwca 2006 roku, w siedzibie i w obecności Prezydenta Miasta Bydgoszczy – Konstantego Dombrowicza, Zarząd PESA Bydgoszcz SA podpisał z Włoskimi kolejami regionalnymi – Ferrovie del Sud Est, kontrakt na dostawę 13 sztuk 3-członowych spalinowych zespołów trakcyjnych.

Wartość kontraktu opiewa na kwotę blisko 45 mln euro (niecałe 180 mln złotych). Pierwszy pojazd pojedzie do Bari w południowo-wschodnich Włoszech, siedziby Ferrovie del Sud Est, już za rok. Realizacja kontraktu zostanie zakończona w drugiej połowie 2009 roku.

Podpisanie kontraktu wieńczy wielomiesięczne rozmowy z partnerami z Włoch. W tym czasie przedstawiciele kolei regionalnych odwiedzali zakłady PESA Bydgoszcz SA wielokrotnie.
Jest to również pierwszy tak duży kontrakt w historii bydgoskiej firmy podpisany z zachodnią koleją.
Pewnie to długo zapowiadana trójczłonowa wersja Partnera. Szkoda tylko, że PESA tak zazdrośnie strzeże swoich wizualizacji, nawet tych najbardziej uproszczonych. Mimo to gratuluje PESIE tego sukcecu i życze następnych.
15/12/2005-12/7/2019

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 cze 2006, 23:05

Widzę że PESA staje się odpowiednikiem Solarisa :) I bardzo dobrze =D> Widać jednak coś jest w tym że "dobre bo Polskie" :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 cze 2006, 9:54

Czad! Super! Byle tak dalej :).
Ciekawe, czy rzeczywiście będzie to trzyczłonowy Partner, czy wersja Acatusa z dieslowskimi powerpackami (o ile da się je na nim umieścić...). Chociaż z moich mglistych wspomnień południowych włoch, raczej ich o zbyt wysokie perony nie posądzam, a do tego lepszy Partner ;).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 15 cze 2006, 16:35

Ja myślę, ze raczej Partner. Na FSE dominują niskie perony. Tak wyglądają jednostki spalinowe eksploatowane przez FSE. Im by wystarczyły nawet pojedyńcze Partnery.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 15 cze 2006, 17:01

Faktycznie niziutkie tam mają perony :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 15 cze 2006, 17:07

Moge się pokusić o zrobienie wizualizacji, chociaż-jak znam producentów-pojazd dostanie całkiem nową stylistyke ściany czołowej.
15/12/2005-12/7/2019

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 28 sie 2006, 16:21

A tak wg. PESY ma wyglądać DMU dla włoskiego odbiorcy:
Obrazek
Jak widać będzie oparty na konstrukcji PARTNERA i jest to zespół trójczłonowy.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sie 2006, 20:15

E, myślałem że coś nowego, a to mam na pulpicie w pracy już trzeci miesiac ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 29 sie 2006, 11:25

To mogłeś pokazać wcześniej. Mnie najbardziej podobała ściana czołowa pierwszych PARTNERÓW. To wydaje się nieco tandetne. No i te fatalne trzy różne poziomy małych okienek. W konstrukcjach takich, jak alstomowskiej CORRADIA LINT, GTW 2/6 Stadlera czy DESIRO Siemensa jednak obeszło się bez tego i górna krawędź okien jest na tym samym poziomie. Jedynie TALENT ma dwa poziomy, ale wygląda to lekko i estetycznie. To wygląda jak pojazd opancerzony, przez co dużo traci na atrakcyjności.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sie 2006, 11:46

Nie pokazałem, bo myślałem, że wszyscy chętni stronę PESY odwiedzają, a to tam znalazłem ;).

Do uwag z linią okien zgadzam się. w całej rozciągłości.

Ciekawe, jak by wyglądała ta jednostka w malowaniu KMów? :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 29 sie 2006, 12:47

inż. Glonojad pisze:Ciekawe, jak by wyglądała ta jednostka w malowaniu KMów?
Co ma być? Symulacja komputerowa czy rysunek? Ja sądze, ze i tak nie ma co, bo KM i tak-jeśli będzie kupować takie jednostki-to będą to jednostki Stadlera GTW 2/6 lub 2/8. W Polsce chyba nie ma jeszcze zapotrzebowania na tak duże jednostki jak taki PARTNER.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 29 sie 2006, 12:57

TLG pisze:Symulacja komputerowa czy rysunek?
:arrow: Znając Twoje hobby wiem, że pewnie i tak zaraz wykonasz jakąś grafikę ;).

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 29 sie 2006, 15:55

Żeby mi pomysł ktoś podpieprzył? ;-)
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sie 2006, 16:20

Wystarczy nawet przeróbka wizualizacji z PESY ;).

A PESA - cóż, będą nowe wybory, może nowy marszałek będzie miał inną wizję zakupu taboru?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 wrz 2012, 22:00

Kontrakt stulecia PESY - szynobusy dla Niemców?

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,125 ... ld_zl.html
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ