Podział kolei w Wielkiej Brytanii a sprawa polska

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Mahony2109
Posty: 327
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
Lokalizacja: Piaseczno City

Post autor: Mahony2109 » 14 cze 2006, 8:59

Cóż, wreszcie ktoś się zastanowił i stwierdził, że dzielenie wszystkiego na siłę na małe słabe jednostki, praktykowane po upadku komunizmu nie jest zawsze porządane. Tworzy słabe firmy i takie sytuacje że trasę obsługują PKS X i Y, każdy z innymi ulgami i innym taborem. A Polska ma niezwykły talent do dzielenia, chociażby ostatni podział PKP iście w brytyjskim stylu (a tam jak wiemy się nie sprawdziło), ciekawe czy to się uda, ale to OT w tym wątku.

Pzdr.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2006, 11:00

Mahony2109 pisze: chociażby ostatni podział PKP iście w brytyjskim stylu (a tam jak wiemy się nie sprawdziło),.
Że co proszę? Jak to nie sprawdziło? Wręcz przeciwnie, sprawdziło się wyśmienicie - jedynie do inrfastruktury można mieć zastrzeżenia, natomiast przewoźnikom rośnie liczba pasażerów i ładunków, oraz hurtem wymieniają tabor.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2006, 20:41

Ja pisałem o UK, bo o tym pisał Mahony ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 cze 2006, 21:43

inż. Glonojad pisze:
Mahony2109 pisze: chociażby ostatni podział PKP iście w brytyjskim stylu (a tam jak wiemy się nie sprawdziło),.
Że co proszę? Jak to nie sprawdziło? Wręcz przeciwnie, sprawdziło się wyśmienicie - jedynie do inrfastruktury można mieć zastrzeżenia, natomiast przewoźnikom rośnie liczba pasażerów i ładunków, oraz hurtem wymieniają tabor.
tak, a ceny biletów tam są dosyć wysokie, stan pociągów też średni... Natomiast w UK zastanawiają się nad tym, by infrastrukturę na nowo upaństwowić. Natomiast ideę PPP realizują w metrze w Londynie, gdzie linie zostały podzielone między trzy firmy, które inwestują w infrastrukturę, remont stacji itp. I generalnie remonty ruszyły, choć jedna firma notorycznie nocne i weekendowe zamknięcia przeciąga ponad plan...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 cze 2006, 22:16

No to co z tego, że są dość wysokie? Skoro się prywaciarzom opłaca, czyli ludzie jeżdżą, to niech wysokie będą. Jak państwo chce niższe, niech dopłaci.
A infra powinna być oczywiście pod zarządem państwowym, chociaz na poszczególne zadania remontowe powinny być organizowane przetargi (żadne "własnymi siłami" a 'la ZDM [-X )
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 cze 2006, 22:22

Jeżdżą ludzie, ale wielu nie stać - polityka taryfowa nie jest na tyle zachęcająca jak np. w Londynie
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Mahony2109
Posty: 327
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
Lokalizacja: Piaseczno City

Post autor: Mahony2109 » 16 cze 2006, 23:33

inż. Glonojad pisze:Że co proszę? Jak to nie sprawdziło? Wręcz przeciwnie, sprawdziło się wyśmienicie - jedynie do inrfastruktury można mieć zastrzeżenia, natomiast przewoźnikom rośnie liczba pasażerów i ładunków, oraz hurtem wymieniają tabor.
- Wysokie ceny biletów
- Kiepski tabor
- Czeste wykolejenia
- Notoryczne spóźnienia
- Opryskliwa obsługa

Tak wygląda "British Rail", a raczej jego pozostałości.

No i te ciągłe awarie przez "zły rodzaj śniegu" :-D

I dlatego, np: na bardzo dochodowej trasie Londyn - Oksford, owszem rozwijają się błyskawicznie prywaciarze... autobusowi, jak Oxford Tube - co 10 minut w dzień i 30 w nocy.

Pzdr.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 cze 2006, 23:35

Mahony pisze:"zły rodzaj śniegu"
ojj... weź nic nie mów - w Londynie zamykają stacje metra z powodu oblodzenia peronów :mrgreen:
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 cze 2006, 0:12

No to chyba o różnych British Railach czytaliśmy. Przy czym ja nie czerpię wiedzy z pisemek związkowych PKPu :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 cze 2006, 0:15

inż. Glonojad pisze:No to chyba o różnych British Railach czytaliśmy. Przy czym ja nie czerpię wiedzy z pisemek związkowych PKPu :p
ja czerpałem z praktyki :D

Natomiast nie zapominaj, że każdy artykuł ma jakiś cel i dobrane argumenty są temu ukierunkowane... a związkowe to by raczej były przeciwko podziałowi jak w BR akurat ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 cze 2006, 9:13

MeWa pisze:a związkowe to by raczej były przeciwko podziałowi jak w BR akurat ;)
no właśnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ