PodziaĹ kolei w Wielkiej Brytanii a sprawa polska
Moderator: JacekM
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
Cóż, wreszcie ktoś się zastanowił i stwierdził, że dzielenie wszystkiego na siłę na małe słabe jednostki, praktykowane po upadku komunizmu nie jest zawsze porządane. Tworzy słabe firmy i takie sytuacje że trasę obsługują PKS X i Y, każdy z innymi ulgami i innym taborem. A Polska ma niezwykły talent do dzielenia, chociażby ostatni podział PKP iście w brytyjskim stylu (a tam jak wiemy się nie sprawdziło), ciekawe czy to się uda, ale to OT w tym wątku.
Pzdr.
Pzdr.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Że co proszę? Jak to nie sprawdziło? Wręcz przeciwnie, sprawdziło się wyśmienicie - jedynie do inrfastruktury można mieć zastrzeżenia, natomiast przewoźnikom rośnie liczba pasażerów i ładunków, oraz hurtem wymieniają tabor.Mahony2109 pisze: chociażby ostatni podział PKP iście w brytyjskim stylu (a tam jak wiemy się nie sprawdziło),.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja pisałem o UK, bo o tym pisał Mahony
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
tak, a ceny biletów tam są dosyć wysokie, stan pociągów też średni... Natomiast w UK zastanawiają się nad tym, by infrastrukturę na nowo upaństwowić. Natomiast ideę PPP realizują w metrze w Londynie, gdzie linie zostały podzielone między trzy firmy, które inwestują w infrastrukturę, remont stacji itp. I generalnie remonty ruszyły, choć jedna firma notorycznie nocne i weekendowe zamknięcia przeciąga ponad plan...inż. Glonojad pisze:Że co proszę? Jak to nie sprawdziło? Wręcz przeciwnie, sprawdziło się wyśmienicie - jedynie do inrfastruktury można mieć zastrzeżenia, natomiast przewoźnikom rośnie liczba pasażerów i ładunków, oraz hurtem wymieniają tabor.Mahony2109 pisze: chociażby ostatni podział PKP iście w brytyjskim stylu (a tam jak wiemy się nie sprawdziło),.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No to co z tego, że są dość wysokie? Skoro się prywaciarzom opłaca, czyli ludzie jeżdżą, to niech wysokie będą. Jak państwo chce niższe, niech dopłaci.
A infra powinna być oczywiście pod zarządem państwowym, chociaz na poszczególne zadania remontowe powinny być organizowane przetargi (żadne "własnymi siłami" a 'la ZDM )
A infra powinna być oczywiście pod zarządem państwowym, chociaz na poszczególne zadania remontowe powinny być organizowane przetargi (żadne "własnymi siłami" a 'la ZDM )
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
- Wysokie ceny biletówinż. Glonojad pisze:Że co proszę? Jak to nie sprawdziło? Wręcz przeciwnie, sprawdziło się wyśmienicie - jedynie do inrfastruktury można mieć zastrzeżenia, natomiast przewoźnikom rośnie liczba pasażerów i ładunków, oraz hurtem wymieniają tabor.
- Kiepski tabor
- Czeste wykolejenia
- Notoryczne spóźnienia
- Opryskliwa obsługa
Tak wygląda "British Rail", a raczej jego pozostałości.
No i te ciągłe awarie przez "zły rodzaj śniegu"
I dlatego, np: na bardzo dochodowej trasie Londyn - Oksford, owszem rozwijają się błyskawicznie prywaciarze... autobusowi, jak Oxford Tube - co 10 minut w dzień i 30 w nocy.
Pzdr.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No to chyba o różnych British Railach czytaliśmy. Przy czym ja nie czerpię wiedzy z pisemek związkowych PKPu
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
ja czerpałem z praktykiinż. Glonojad pisze:No to chyba o różnych British Railach czytaliśmy. Przy czym ja nie czerpię wiedzy z pisemek związkowych PKPu
Natomiast nie zapominaj, że każdy artykuł ma jakiś cel i dobrane argumenty są temu ukierunkowane... a związkowe to by raczej były przeciwko podziałowi jak w BR akurat
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
no właśnie.MeWa pisze:a związkowe to by raczej były przeciwko podziałowi jak w BR akurat
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.