PoĹÄ czenia do Buska Zdroju i PiĹczowa
Moderator: JacekM
Jeździły 2 pary EZT. Może kiedyś przywrócą, ale raczej możliwe jest to dopiero po utworzeniu spółki z samorządem. PR raczej likwiduje połączenia...Piotrek pisze:To niedawno. Szkoda. Może przywrócą kiedyś tam... Oby nie rozebrali tylko szyn
Pińczów- linia wąskotorowa została zawieszona w 2002 roku. Przedtem docierał tam pociąg z Umianowic, kursujący w niedziele (na osobne zamówienie).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Wcześniej nawet więcej (chyba 4). Oprócz tego pospieszny do Warszawy, a w weekendy pospieszny do Katowic przez Kielce, Włoszczowę, CMK, obsługiwany takim biało-czerwonym EN57. A jeszcze wcześniej był pociąg Kielce - Staszów - Połaniec, Kielce - Staszów - Tarnobrzeg. Oczywiście nie przez Busko, tylko skręcał we Włoszczowicach.Busmann pisze:Jeździły 2 pary EZT.
Jak widać, im wcześniej, tym więcej pociągów. niestety w ostatnim rozkładzie były tylko 2 pary i w razie ewentualnego przywrócenia ruchu pasażerskiego (raczej szynobusy) nie liczyłbym na więcej...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
A do Pińczowa to nie kursuje teraz z Jędrzejowa pociąg retro Oczywiście wąskotorowy.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
O właśnie, bodajże takie połączenie pamiętam.ctl83 pisze:Oprócz tego pospieszny do Warszawy,
Oby. PR -Busmann pisze:Jeździły 2 pary EZT. Może kiedyś przywrócą, ale raczej możliwe jest to dopiero po utworzeniu spółki z samorządem. PR raczej likwiduje połączenia...
Jeździ. Ale nie wiem czy do samego Pińczowa, bo te tory wąskotorowe to pamiętam,że na pewnych odcinkach już ich nie było.R-11 Kleszczowa pisze:A do Pińczowa to nie kursuje teraz z Jędrzejowa pociąg retro Oczywiście wąskotorowy.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
Pozdrawiam, Szafran.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
ZTCW to chyba nadal kursuje na trasie Pińczów- Jędrzejów, a torów nie ma do Wiślicy
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27392
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
ZTCW, 11.10.2004, plus minus tydzień.Busmann pisze:Do Buska zlikwidowali ruch pasażerski w III kwartale 2004 roku
Wedle kolej.one.pl 01.09.1987Busmann pisze:Pińczowa nie mogę znaleźć.
wyborka pisze: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,3684805.html
Prywatna spółka chce reaktywować zlikwidowaną linię kolejową
marc
2006-10-16, ostatnia aktualizacja 2006-10-15 15:48
Dolnośląskie Linie Autobusowe chcą reaktywować połączenia kolejowe na trasie
Kielce - Busko-Zdrój
Oferta wrocławskiej firmy trafiła do Świętokrzyskiego Urzędu
Marszałkowskiego. Spółka chce przystąpić do przetargu na obsługę zamkniętej
w 2004 r. linii kolejowej Kielce - Busko. Miałyby po niej jeździć szynobusy.
Są one tańsze w obsłudze od standardowych pociągów.
Połączenia zlikwidowano, bo korzystało z nich bardzo mało pasażerów. - Tak
naprawdę około 90 procent kosztów pokrywała dotacja, a nie wpływy za
bilety - przypomina Franciszek Wołodźko, marszałek województwa
świętokrzyskiego.
Jego zdaniem jest szansa na przywrócenie połączenia i organizację odrębnego
przetargu. - Na pewno warto się nad tym zastanowić. Wszystko zależy od
oferty. Właśnie ją analizujemy. Ważna jest cena, jaką samorząd miałby
zapłacić - mówi Wołodźko.
Marszałek ostrożnie podchodzi do wznowienia tych połączeń. Nie chce
szacować, ilu byłoby na nie chętnych. - To z pewnością kwestia promocji. Ale
kiedyś już wznowiono jedno z nierentownych połączeń w kierunku Tomaszowa, a
potem szybko z niego zrezygnowano. Po prostu nie było chętnych - informuje
Wołodźko.
Przyznaje, że oferta DLA to także dodatkowy argument w negocjacjach ze
Świętokrzyskim Zakładem Przewozów Regionalnych PKP. - Będzie łatwiej
rozmawiać o pieniądzach na kolejny rok. To pierwszy tak poważny sygnał, że
także na naszym rynku zapowiada się konkurencja. Przecież PKP to teraz
monopolista - mówi.
Przedstawiciele Dolnośląskich Linii Autobusowych nie chcą na razie rozmawiać
o szczegółach. - Jest za wcześnie, żeby o nich mówić. Rozmowy są na bardzo
wczesnym etapie, ale będą kontynuowane - zapowiada Wanda Zielińska,
pełnomocnik zarządu DLK.
Od komentarzy powstrzymuje się także Świętokrzyski Zakład Przewozów
Regionalnych PKP. - Nie zapadła przecież jeszcze żadna decyzja - mówi
Andrzej Jagielski, dyrektor zakładu.
Co to jest DLA
Dolnośląskie Linie Autobusowe to prywatna spółka, która obsługuje m.in.
kilkadziesiąt linii autobusowych we Wrocławiu oraz prowadzi komercyjne
połączenia autobusowe z podwrocławskimi miejscowościami. Stara się również o
obsługę kilkunastu połączeń kolejowych, m.in. na linii Bytom - Gliwice -
Bytom.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?