Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 03 sty 2022, 10:59

Jakby co - całość planu schematycznego: https://drive.google.com/file/d/1UCn5NG ... sp=sharing

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 sty 2022, 11:25

Uprzejme dzięki koledzy za wytłumaczenie tłumokowi kolejowemu tej zawiłości! :)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 03 sty 2022, 11:42

fik pisze:
03 sty 2022, 10:45
inne perwersje takie jak jazda na Aleje Jerozolimskie czy Włochy układem podmiejskim
Ja powiedziałbym, że przede wszystkim takie perwersje jak awaryjne omijanie średnicy podmiejskiej w kierunku zachodnim z możliwością wyjazdu na 447, a nie tak jak teraz, że dopiero na Włochach, a na Zachodniej trzeba ludzi z peronu 3 na 6 przeganiać...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 sty 2022, 11:47

No właśnie m.in. o tym piszę :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 05 sty 2022, 13:57

Czy KDP na tym schemacie to wylot na CPK, którego nie ma?

Fascynujące jest to, jak bardzo ktoś kiedyś skomplikował ten układ… I czy nie lepiej było teraz trochę tam naprostować tych skrzyżowań itd :)
ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 05 sty 2022, 16:26

Tak, wylot KDP to wylot na CPK. Co do skrzyżowań - jak się ma 4 dwutorowe linie z jednej strony i 6,5 z drugiej i chce się jeździć zewsząd wszędzie (i mieć jeszcze jakieś pole manewru w razie awarii), to takie są efekty - nie bardzo jest jak to uprościć...

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 18 lip 2023, 9:00

PLK planuje obniżyć prędkość pociągów na CMK do 160 km/h. Podobno na rok. Potem ma być 250 km/h. Jubileusz 20 lat dłubania na CMK wkrótce.
ZUS fundatorem emigracji

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 lip 2023, 9:09

Nie tyle obniżają prędkość, co wyłączają etcs coby go zastąpić nowszym, a obniżenie prędkości wymuszają przepisy. Gdyby pozwolili jeździć 200 km/h na 2 mechow bez kabinówki, to nawet by się wiele nie zmieniło w prędkości.
ŁK

ODPOWIEDZ