Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderator: JacekM

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 04 sty 2013, 21:48

Chodziło mi o coś takiego:

http://maps.google.pl/maps?q=D%C5%BAwig ... 33.03,,0,0

Chyba zajmuje stosunkowo mało miejsca. ;-)
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 05 sty 2013, 19:13

Wolfchen pisze:O rok za późno, jeśli chcą tamtędy objazd prowadzić już w tym roku.
Niby dlaczego? To ma być remont a nie modernizacja. Sam szlak też jest strasznie długi, remont powinien całkiem sprawnie pójść.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 sty 2013, 19:16

rufio198 pisze:Niby dlaczego?
Kwestia tego, ile zajmie cała procedura przetargowa (wiadomo, jak z tym jest w przypadku odwołań), potem projektować jeszcze trzeba. Paradoksalni, z robotami może pójść najszybciej.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 sty 2013, 21:55

Przecież jest napisane: "PKP Polskie Linie Kolejowe oczekują wykonania wszystkich prac w ciągu 12 miesięcy do momentu podpisania umowy". Czyli linia przez Radzymin będzie gotowa do przyjęcia objazdu najwcześniej na wiosnę 2014.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 06 sty 2013, 21:48

sajbeer pisze:Chodziło mi o coś takiego:

http://maps.google.pl/maps?q=D%C5%BAwig ... 33.03,,0,0

Chyba zajmuje stosunkowo mało miejsca. ;-)
Jeszcze raz: tor musi zostać na tym samym poziomie co jest. Manewry z drogą utrudnia bliskość skrzyżowania z ul. Szatkowników - jak sobie wyobrażasz zmianę poziomu drogi o co najmniej ok. 6 m na długości ok 30 m? A po drodze jeszcze jest bocznica wojskowa, której raczej też nie dadzą zaorać... No chyba, żeby wjazd w Szatkowników zrobić jakoś niezależnie - czyli powiedzmy: zaczynamy zagłębiać tunel gdzieś na wysokości ul. Posłańców, a obok na pasie zieleni budujemy drugą jezdnię. Wtedy gdzieś w połowie pętli jesteśmy na dobrym poziomie ze spadkiem 6,7% (dla 60km/h dopuszcza się chyba 8%). Ale to wszystko fantastyka.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 sty 2013, 22:52

rufio198 pisze:
Wolfchen pisze:O rok za późno, jeśli chcą tamtędy objazd prowadzić już w tym roku.
Niby dlaczego? To ma być remont a nie modernizacja. Sam szlak też jest strasznie długi, remont powinien całkiem sprawnie pójść.
Tak jak z objazdem w Łodzi trasy objazdowej do Kaliskiej? Też się PLK-a nie wyrobiła i w efekcie przepustowość objazdu była znacznie ograniczona w momencie, gdy Fabryczna była już zamknięta.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 sty 2013, 22:36

Tor, który mógłby przeszkadzać w budowie tunelu pod torem z Białegostoku, wygląda tak:
http://goo.gl/maps/WodGI

Jeśli jest potrzebny strategicznie :), to można go odgałęzić po drugiej stronie szosy.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 09 sty 2013, 11:02

MichalJ pisze:Tor, który mógłby przeszkadzać w budowie tunelu pod torem z Białegostoku, wygląda tak:
http://goo.gl/maps/WodGI

Jeśli jest potrzebny strategicznie :), to można go odgałęzić po drugiej stronie szosy.
Ale tak czy owak odległość skrzyżowania z ul. Szatkowników od toru z Białegostoku jest raczej zbyt mała na jakieś dwupoziomowe manewry.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 sty 2013, 11:21

Co mnie obchodzi Szatkowników? Jezdnię do tunelu odgałęziam zaraz za skrzyżowaniem z Markietanki, na trawnik (z nieczynną bocznicą) między torami a obecną ulicą, ponad 200 przed przecięciem toru. Dla samochodów do zjazdu na poziom -1 wystarczy 100m. Albo odwrotnie, tunel na wprost, a jezdnię lokalną dam na północ od obecnej ulicy, tam miejsce jest (częściowo zajęte przez pętlę), wtedy i pod bocznicą przejdę bez problemu.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 09 sty 2013, 11:59

MichalJ pisze:Co mnie obchodzi Szatkowników? Jezdnię do tunelu odgałęziam zaraz za skrzyżowaniem z Markietanki, na trawnik (z nieczynną bocznicą) między torami a obecną ulicą, ponad 200 przed przecięciem toru. Dla samochodów do zjazdu na poziom -1 wystarczy 100m. Albo odwrotnie, tunel na wprost, a jezdnię lokalną dam na północ od obecnej ulicy, tam miejsce jest (częściowo zajęte przez pętlę), wtedy i pod bocznicą przejdę bez problemu.
Tak, zgadzam się, sam to pisałem wcześniej...

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 13 sty 2013, 19:51

Tak z samej ciekawości - czy odcinek Warszawa Zachodnia (Peron 8) - Warszawa Gdańska jest przewidziany do modernizacji. Ostatnio kilka razy korzystałem z tego odcinka i frekwencja może nie była powalająca (ale też nie była żenująca) za to prędkość była dramatyczna.

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 13 sty 2013, 20:29

Lukasz436 pisze:za to prędkość była dramatyczna
Szczególnie w okolicy Kasprzaka...
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 sty 2013, 20:56

Tak, wieczna modernizacja WWK... i na razie to tyle. SBL założyli i więcej na razie nie widać. Tam powinien się jakiś pociąg wykoleić i zaorać te tory (a przy 10km/h przy Woli wykolejenie w miarę bezpieczne), może PLK by w końcu coś zrobiła.

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 13 sty 2013, 21:03

A czy przypadkiem w sprawie nowego projektu rozbudowy Dw.Zachodniego nie było żadnej wzmianki,by od strony Woli pociągi mogły wjechać na tory w kierunku Dw.Centralnego ? 8-( już bez manewrowania
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 sty 2013, 22:02

Dworzec - dworcem. Układ torowy - inna kwestia.
Ja tam dalej za wiele miejsca nie widzę na tą akcję.

ODPOWIEDZ