Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 mar 2007, 16:03

jasiu pisze: Kopaczów? Ale tam nie ma stacji...
Żelezna Ruda/Bayerish Eisenstein.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 10 mar 2007, 19:54

ale z tego co widzę na mapie, to to jest zwykła stacja graniczna...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 mar 2007, 20:41

Oprócz tego, że budynek stacyjny przecina granica i ma dwie nazwy, to najzwyklejsza na świecie :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 12 mar 2007, 11:44

aha :)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 02 kwie 2007, 21:23

Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce "wąskie gardła"

Celem projektu „Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce” jest przywrócenie sprawności technicznej zużytych i wyeksploatowanych elementów infrastruktury na wybranych liniach kolejowych. Oznacza to realizację robót w standardach technicznych i jakościowych wynikających z kategorii poszczególnych linii kolejowych i obowiązujących na nich prędkości rozkładowych. Wszystkie linie, na których znajdują się lokalizacje zakwalifikowane do projektu należą do ogólnoeuropejskiej sieci transportowej (TEN), część z nich objęta jest umowami AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych), AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego) lub stanowi polskie części paneuropejskich korytarzy transportowych.

Projekt obejmuje roboty budowlane na liniach kolejowych:

* nr 1 Warszawa Centralna – Katowice,
* nr 3 Warszawa Zachodnia – Kunowice (E 20),
* nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny Osobowy,
* nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka (E 30),
* nr 131 Chorzów Batory – Tczew (C-E 65),
* nr 139 Katowice – Zwardoń (E 65),
* nr 271 Wrocław Główny – Poznań (E 59),
* nr 273 Wrocław Główny – Szczecin (C-E 59),
* nr 353 Poznań Wschód – Skandawa.

W roku 2001 podpisane zostało Memorandum Finansowe, a w 2006 roku decyzją Komisji Europejskiej nastąpiła jego modyfikacja odnośnie zakresu rzeczowego i czasu realizacji.


W ramach projektu podpisano kontrakty:

1. Opracowanie dokumentacji projektowej i przetargowej

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-01 (usługi)
* data podpisania: 4 czerwca 2004 r.
* wartość: 3 205 000,00 euro
* wykonawca: JacobsGIBB (Polska) Sp. z o.o. (lider konsorcjum)

2. Nadzór budowlany

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-11 (usługi)
* data podpisania: 4 czerwca 2004 r.
* wartość: 4 407 322,00 euro
* wykonawca: Mott MacDonald Limited (lider konsorcjum)

3. Projektowanie i zabudowa 16 samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejazdach kolejowych

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-02
* data podpisania: 7 września 2005 r.
* wartość: 2 700 400,00 euro
* wykonawca: Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o.

4. Projektowanie i zabudowa 1 samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na przejeździe kolejowym

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-02/A
* data podpisania: 21 czerwca 2006 r.
* wartość: 163 680,00 euro
* wykonawca: Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o.

5. Przebudowa obiektów inżynieryjnych-linia nr 91 oraz zabezpieczenie osuwisk linie nr 8 i 91

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-03
* data podpisania: 17 sierpnia 2005 r.
* wartość: 2 739 960,00 euro
* wykonawca: Konsorcjum PRK - Kraków-PN i UIK Kraków

6. Przebudowa obiektów inżynieryjnych-linia nr 1 i 131 oraz zabezpieczenie osuwisk linie nr 131 i 139

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-04
* data podpisania: 17 sierpnia 2005 r.
* wartość: 5 139 603,96 euro
* wykonawca: SKANSKA S.A.

7. Całkowita odbudowa wadiuktu na linii kolejowej 271 na odcinku Wrocław Główny-Wrocław Grabiszyn

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-05
* data podpisania: 17 sierpnia 2004 r.
* wartość: 237 360,00 euro
* wykonawca: Poor Technobau und Umwelt AG

8. Przebudowa obiektów inżynieryjnych-linie 3, 273 i 353 oraz wymiana podtorza wraz z wymianą nawierzchni torowej-linia 273

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-06
* data podpisania: 20 marca 2006 r.
* wartość: 1 644 396,00 euro
* wykonawca: Konsorcjum ZNI Stargard Szczeciński Sp. z o.o./ ZNI Warszawa Sp. z o.o.

9. Wymiana nawierzchi torowej wraz z robotami towarzyszącymi-linia nr 8 oraz wymiana rozjazdów-linia 91

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-07
* data podpisania: 24 luty 2006 r.
* wartość: 8 953 913,65 euro
* wykonawca: Schweerbau GmbH & Co.KG

10. Wymiana rozjazdów i nawierzchni torowej wraz z robotami towarzyszącymi-linia nr 3

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-10 LOT A (roboty)
* data podpisania: 31 października 2006 r.
* wartość: 31 396 057,10 euro
* wykonawca: Zakład Napraw Infrastruktury Stargard Szczeciński (lider konsorcjum)

11. Wymiana nawierzchi torowej wraz z robotami towarzyszącymi-linia 273

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-10 LOT B (roboty)
* data podpisania: 31 października 2006 r.
* wartość: 8 957 417,80 euro
* wykonawca: Konsorcjum Firm "Konsorcjum 10B", PRK S.A. (lider konsorcjum)

12. Wymiana rozjazdów, nawierzchi torowej i szyn wraz z robotami towarzyszącymi oraz przebudowa sieci trakcyjnej-linia 353

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-12
* data podpisania: 26 czerwca 2006 r.
* wartość: 9 569 647,16 euro
* wykonawca: Torpol Sp. z o.o. (lider konsorcjum)

13. Wymiana nawierzchni torowej wraz z robotami towarzyszącymi na długości 52,982 km linii E 20 Warszawa-Zachodnia-Kunowice

* numer kontraktu: 2001/PL/16/P/PT/015-15
* data podpisania: 23 marca 2007 r.
* wartość: 18 759 338,02 euro
* wykonawca: Torpol Sp. z o.o. (lider konsorcjum)



Wartość robót jako koszty kwalifikowane - 111 mln €
(w przypadku akceptacji wniosku złożonego do Komisji Europejskiej wyniesie 151,5 mln €).

Termin realizacji: 2004 r.– 2009 r.

Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce-prezentacja
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 kwie 2007, 21:25

A Warszawa Centr. - Nasielsk?
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 02 kwie 2007, 21:26

Piotrek pisze:A Warszawa Centr. - Nasielsk?
Inny projekt ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 kwie 2007, 14:45

Rynek Kolejowy pisze:Kolej konkurencją dla "zakopianki"?

Nieco ponad trzy godziny zajmie turystom podróż z Warszawy do Zakopanego. Pod warunkiem że zamiast samochodu wybiorą się w trasę pociągiem.
Oprócz szybkości rzędu 200-160 km na godzinę oraz komfortu dodatkową atrakcją będzie pokonanie tunelu pod Turbaczem. Budowę dwóch nitek torów kolejowych, które stanowić będą realna konkurencje dla rozbudowanej "zakopianki", zapowiedział wczoraj w Zakopanem członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA, dyrektor ds. techniki Józef Jeżewicz.

- To dla Zakopanego szczególnie dobry dzień. Dzięki inicjatywie senatorów RP Stanisława Koguta i Franciszka Bachledy-Księdzularza odbyło się spotkanie, które unaoczniło ważność ponad stuletniej kolei dla Zakopanego. Proponowane przez Polskie Linie Kolejowe rozwiązanie komunikacyjne w najbliższych latach pozwoli turystom przyjeżdżać do nas w komfortowych warunkach, szybko i niekoniecznie samochodem - zaznaczył wczoraj burmistrz Janusz Majcher.

Senator Stanisław Kogut poinformował o kwocie 80 milionów euro do wykorzystania na sporządzenie dokumentacji rozbudowy kolei. - Do 15 marca kolej miała przedstawić różne koncepcje i warianty budowy trasy. Dwutorowa linia Nowy Targ - Zakopane powstanie w latach 2014-2020. Do Chabówki będzie zmierzać tunelem pod Turbaczem. Kraków - Zakopane pokonać będzie można w godzinę. Rozbudowa linii Podłeże - Piekiełko – Nowy Sącz - Zakopane będzie możliwa dzięki 400 milionom euro, jaka Unia przeznacza dla nas na pomoc techniczną - wyjaśnił Józef Jeżewicz. Dodał, że już w kwietniu przedstawiciele kolei konsultować będą przebieg linii z władzami gmin i mieszkańcami Podłeża, Tymbarku, Nowego Sacza, Muszyny i Zakopanego.

- Szaflary są za. Chcą dwóch nitek torów i jednej drogi ekspresowej dla aut. Przyspieszenie na centralnej magistrali kolejowej skróci czas podróży z Warszawy do Krakowa do 1,5 godziny. Do Zakopanego ze stolicy dojedziemy w przyszłości w 3 - 3,4 godziny, zamiast ponad siedmiu - stwierdzają w PKP.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 01 cze 2007, 11:45

To i owo z dnia 31.05.2007:
Załączniki
2.jpg
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 cze 2007, 12:07

Co to za tytuł? ](*,) W ogóle nieadekwatny do treści - czy teraz metrem będziemy nazywać każdą zmodernizowaną linię kolejową? ](*,)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 cze 2007, 13:20

MeWa pisze:Co to za tytuł? W ogóle nieadekwatny do treści - czy teraz metrem będziemy nazywać każdą zmodernizowaną linię kolejową?
To chyba po tym, jak chcieli ll linię "metra" władować na średnicę...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 01 cze 2007, 15:17

Rynek Kolejowy pisze:Kolej konkurencją dla "zakopianki"?

Nieco ponad trzy godziny zajmie turystom podróż z Warszawy do Zakopanego. Pod warunkiem że zamiast samochodu wybiorą się w trasę pociągiem.
Oprócz szybkości rzędu 200-160 km na godzinę oraz komfortu dodatkową atrakcją będzie pokonanie tunelu pod Turbaczem. Budowę dwóch nitek torów kolejowych, które stanowić będą realna konkurencje dla rozbudowanej "zakopianki", zapowiedział wczoraj w Zakopanem członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA, dyrektor ds. techniki Józef Jeżewicz.
Czy czasem nasze szanowne PLK nie mogłoby się wziąć do roboty i polikwidować utrudnienia kolejowe pozostałe po Cesarstwie Austro-Węgierskim? Gdyby zlikwidować szybko (a to jest wykonalne w ciągu maks. 3 lat) konieczność zawracania pociągów w Suchej i Chabówce już zyskano by min.10 minut.
Obawiam się, że taki projekt szybkiej kolei i tak pozostanie na papierze, jest dużo więcej potrzebnych inwestycji.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2703
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 01 cze 2007, 15:20

Busmann pisze:
MeWa pisze:Co to za tytuł? W ogóle nieadekwatny do treści - czy teraz metrem będziemy nazywać każdą zmodernizowaną linię kolejową?
To chyba po tym, jak chcieli ll linię "metra" władować na średnicę...
Tam to chociaż pod ziemią było, a tutaj 'metro' jest naprawdę z sufitu wzięte #-o

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 22 cze 2007, 17:37

Pytanie: Czym dokładnie (domyślam się, że modernizacją E20) było spowodowane zamknięcie linii 31 odc. Siedlce - Ujrzanów - Stok-Lacki w mijającym tygodniu? Jakoś szczegółów nie mogę znaleźć (oprócz organizacji ruchu), a to podobno pierwsze zamknięcie z serii tego odcinka...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

GrzegorzCzesnik
Posty: 25
Rejestracja: 27 sty 2007, 9:18
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzCzesnik » 22 cze 2007, 18:03

Tak, coś się działo. Dokładniej to przeszkadzał im wiadukt nad linią na Terespol. Ale nic więcej nie wiem, nawet tego czy ruch do Czeremchy na ww odcinku będzie się odbywał po jednym czy może dwóch torach.

A co planują jeszcze zamknąć i kiedy?

ODPOWIEDZ