Modernizacje linii kolejowych w Polsce

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 13 sty 2013, 22:25

przewoz pisze:Ja tam dalej za wiele miejsca nie widzę na tą akcję.
A te tory boczne dla sprzętu technicznego koło "grzybka" ? Tam jest moim zdaniem jest wystarczająco dużo miejsca na wykonanie takiego łuku,który umożliwiałby wjazd w kierunku Dw.Centralnego
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14550
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 sty 2013, 22:30

Ale to do niczego, pociagi będą i tak musiały przekosić cały ruch dalekobieżny na wschodniej głowicy... 8-(
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 13 sty 2013, 22:33

No właśnie teraz nasuwa się myśl - jaka linia mogłaby tak ewentualnie jeździć ( skąd - dokąd )... :-k
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Kontakt:

Post autor: MeWa » 13 sty 2013, 22:42

Ta dyskusja powinna być na MiK-u...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 13 sty 2013, 22:51

MeWa pisze:Ta dyskusja powinna być na MiK-u...
Wybacz - za dużo się rozpędzam...
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14550
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lut 2013, 19:23

Obrazek
Koleją z Opoczna do Warszawy w godzinę

Porozumienie zawarte przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i władze samorządowe w Opocznie pozwoli na budowę peronu przy torach Centralnej Magistrali Kolejowej na stacji kolejowej Opoczno Południe. Umożliwi to szybką i wygodną podróż koleją, między innymi do Warszawy, Krakowa i Katowic.


Budowa peronu na stacji Opoczno Południe, przygotowanie projektu oraz przebudowa niezbędnej infrastruktury technicznej stacji zostaną zrealizowane w latach 2013 – 2014. Zakres zaplanowanych na 2014 rok robót obejmie między innymi budowę peronu o długości 300 m i wysokości 76 cm, który będzie dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, monitoring, urządzenia informacji podróżnych, oświetlenie i tablice na rozkłady jazdy. Prace obejmą również dojścia dla pieszych od strony południowej, monitoring, przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przedłużenie tzw. toru odstawczego umożliwiającego postój składów pociągów rozpoczynających i kończących bieg na stacji Opoczno Południe z kierunku Tomaszowa Mazowieckiego a w przyszłości i z Łodzi. W ramach robót zaplanowano również przystosowanie pobliskiego wiaduktu do funkcji przejścia podziemnego. Zakończenie prac projektowych wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych zaplanowane jest na grudzień 2013 roku.
Wykonanie powyższych prac pozwoli na stworzenie regionalnego węzła przesiadkowego, który zapewni lepszy dostęp do transportu kolejowego nie tylko mieszkańcom Opoczna, ale także pasażerom z pobliskich miejscowości.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują najważniejszą część inwestycji związaną z przebudową infrastruktury kolejowej. Samorząd Opoczna, który przygotował dokumentację techniczną, zajmie się budową dodatkowej infrastruktury, jak dojścia do przystanku, droga dojazdowa czy parking samochodowy.
Uruchomienie połączeń ze stacji Opoczno Południe planowane jest w rozkładzie jazdy na lata 2014/15. Czas przejazdu z Opoczna do Warszawy wyniesie około 1 godziny, a do Katowic czy Krakowa – około 1 godziny i 30 minut.
Szacowany koszt realizacji zadania zaplanowanego do wykonania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyniesie ok. 3 000 000 PLN.

Źródło: PKP PLK S.A.
Czyli wygląda na to, że pociągi jadące od strony Tomaszowa Mazowieckiego nie będą kończyły biegu na stacji Opoczno, tylko Opoczno Południowe. Gdyby jeszcze skoordynować je z pośpiechami jadącymi po CMK, to Tomaszów miałby świetny dojazd koleją do Warszawy.
A w dalsze perspektywie można wyczytać między wierszami o elektryfikacji odcinka Tomaszów - Opoczno (skoro mowa o pociągach z Łodzi - w sumie daleko nie ma, to i ŁKA mogłaby jeździć). :-k
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25012
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 07 lut 2013, 19:33

Wolfchen pisze: Czyli wygląda na to, że pociągi jadące od strony Tomaszowa Mazowieckiego nie będą kończyły biegu na stacji Opoczno, tylko Opoczno Południowe. Gdyby jeszcze skoordynować je z pośpiechami jadącymi po CMK, to Tomaszów miałby świetny dojazd koleją do Warszawy.
A w dalsze perspektywie można wyczytać między wierszami o elektryfikacji odcinka Tomaszów - Opoczno (skoro mowa o pociągach z Łodzi - w sumie daleko nie ma, to i ŁKA mogłaby jeździć).
Nie będzie żadnej elektryfikacji i budowy łącznicy, tylko pociągi pojadą (jeśli pojadą) przez Idzikowice.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14550
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lut 2013, 19:40

Dobre i to. BTW, w Idzikowicach by było gdzie peron wcisnąć (choćby i na łącznicy)?
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 774
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 07 lut 2013, 20:51

Wolfchen pisze:Czyli wygląda na to, że pociągi jadące od strony Tomaszowa Mazowieckiego nie będą kończyły biegu na stacji Opoczno, tylko Opoczno Południowe.
Czysty absurd, wywalanie pociągów z Opoczna w kierunku Łodzi ze stacji znajdującej się blisko centrum miasta na stację w środku lasu tylko po to, żeby…

Hm, no właśnie - po co? Żeby Tomaszów Mazowiecki mógł się przesiąść na te dwie paru Pendolino do Warszawy, które tam (zapewne nawet nie) staną, i do których nie sądzę, żeby ktoś wsiadł? To da się lepiej załatwić komunikując porządnie pociągi z Tomaszowa do Koluszek z pociągami Łódź-Warszawa. Po to, żeby Łódź mogła przesiąść się na (to samo) Pendolino dla pociągów w stronę Katowic, Krakowa, Gdańska? Już to widzę, jak się będzie tam przesiadała, w stronę Katowic szybciej będzie przesiąść się w Koluszkach do TLK Warszawa-Katowice, w stronę Krakowa będzie podobno to całe „Pendolino II” po CMK, a w stronę Gdańska też chyba wyjdzie szybciej pociąg do Warszawy, i tam przesiadka.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14550
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 lut 2013, 20:59

Na CMK będzie nie tylko Pendolino. Moim zdaniem skomunikowania powinny być przede wszystkim na TLK, względnie ekspresy.

Zresztą, nawiązując do wypowiedzi Fika, to może być tak, że EZT ze strony Koluszek będzie jechał na Opoczno Południowe, zaś SA dalej będzie krążył pomiędzy Opocznem a Tomaszowem... :-k
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Aligator
Posty: 926
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 08 lut 2013, 0:30

Na CMK będzie nie tylko Pendolino. Moim zdaniem skomunikowania powinny być przede wszystkim na TLK, względnie ekspresy.
Czekaj, czekaj.
Znaczy się że chcą po prostu dobudować peron do linii CMK? ](*,)
Gdyby dobudowali odcinek torów tak żeby zatrzymujące się pociągi nie spowalniały ruchu i nie blokowały slotów to jeszcze rozumiem ale sytuacja gdy taka "stacyjka" miałaby zmniejszać przepustowość magistrali to moim zdaniem jakieś nieporozumienie jest (jeśli się mylę to mnie poprawcie).
Co z tego że będą Pendolino z v max. xxx skoro będą się wlokły po magistrali za "podmiejskimi"?
"Spóźniony pociąg przyspieszony relacji xyz, przyjedzie z opóźnieniem ok. 25 minut. Opóźnienie może ulec powiększe... zmianie"

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25012
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 08 lut 2013, 0:31

Mylisz się. Zobacz, jak rozwiązana jest Włoszczowa Płn.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

grzegorz
Posty: 1353
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 08 lut 2013, 9:16

fik pisze:Mylisz się. Zobacz, jak rozwiązana jest Włoszczowa Płn.
...i i tak jest wrzodem na CMK, bo bez grubszej przebudowy 200 km/h tam nie będzie. A może się mylę?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7714
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 08 lut 2013, 10:51

Najlepiej usunąć wszystkie stacje w Polsce, bo przeszkadzają w realizacji mocarstwowego planu szybkich kolei.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 1, 17, 18, 20, 28, 33, 41, 136, 141, 172, 500, 504, 509, N01, N32
.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia
Kontakt:

Post autor: jasiu » 08 lut 2013, 10:52

Przecież tam i tak była stacja. Jedyne, co zmieniono, to dobudowano peron.

ODPOWIEDZ