Strona 21 z 27

: 13 sty 2013, 22:25
autor: MALIN
przewoz pisze:Ja tam dalej za wiele miejsca nie widzę na tą akcję.
A te tory boczne dla sprzętu technicznego koło "grzybka" ? Tam jest moim zdaniem jest wystarczająco dużo miejsca na wykonanie takiego łuku,który umożliwiałby wjazd w kierunku Dw.Centralnego

: 13 sty 2013, 22:30
autor: Wolfchen
Ale to do niczego, pociagi będą i tak musiały przekosić cały ruch dalekobieżny na wschodniej głowicy... 8-(

: 13 sty 2013, 22:33
autor: MALIN
No właśnie teraz nasuwa się myśl - jaka linia mogłaby tak ewentualnie jeździć ( skąd - dokąd )... :-k

: 13 sty 2013, 22:42
autor: MeWa
Ta dyskusja powinna być na MiK-u...

: 13 sty 2013, 22:51
autor: MALIN
MeWa pisze:Ta dyskusja powinna być na MiK-u...
Wybacz - za dużo się rozpędzam...

: 07 lut 2013, 19:23
autor: Wolfchen
Obrazek
Koleją z Opoczna do Warszawy w godzinę

Porozumienie zawarte przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i władze samorządowe w Opocznie pozwoli na budowę peronu przy torach Centralnej Magistrali Kolejowej na stacji kolejowej Opoczno Południe. Umożliwi to szybką i wygodną podróż koleją, między innymi do Warszawy, Krakowa i Katowic.


Budowa peronu na stacji Opoczno Południe, przygotowanie projektu oraz przebudowa niezbędnej infrastruktury technicznej stacji zostaną zrealizowane w latach 2013 – 2014. Zakres zaplanowanych na 2014 rok robót obejmie między innymi budowę peronu o długości 300 m i wysokości 76 cm, który będzie dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Peron będzie wyposażony w wiaty, ławki, monitoring, urządzenia informacji podróżnych, oświetlenie i tablice na rozkłady jazdy. Prace obejmą również dojścia dla pieszych od strony południowej, monitoring, przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przedłużenie tzw. toru odstawczego umożliwiającego postój składów pociągów rozpoczynających i kończących bieg na stacji Opoczno Południe z kierunku Tomaszowa Mazowieckiego a w przyszłości i z Łodzi. W ramach robót zaplanowano również przystosowanie pobliskiego wiaduktu do funkcji przejścia podziemnego. Zakończenie prac projektowych wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych zaplanowane jest na grudzień 2013 roku.
Wykonanie powyższych prac pozwoli na stworzenie regionalnego węzła przesiadkowego, który zapewni lepszy dostęp do transportu kolejowego nie tylko mieszkańcom Opoczna, ale także pasażerom z pobliskich miejscowości.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują najważniejszą część inwestycji związaną z przebudową infrastruktury kolejowej. Samorząd Opoczna, który przygotował dokumentację techniczną, zajmie się budową dodatkowej infrastruktury, jak dojścia do przystanku, droga dojazdowa czy parking samochodowy.
Uruchomienie połączeń ze stacji Opoczno Południe planowane jest w rozkładzie jazdy na lata 2014/15. Czas przejazdu z Opoczna do Warszawy wyniesie około 1 godziny, a do Katowic czy Krakowa – około 1 godziny i 30 minut.
Szacowany koszt realizacji zadania zaplanowanego do wykonania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyniesie ok. 3 000 000 PLN.

Źródło: PKP PLK S.A.
Czyli wygląda na to, że pociągi jadące od strony Tomaszowa Mazowieckiego nie będą kończyły biegu na stacji Opoczno, tylko Opoczno Południowe. Gdyby jeszcze skoordynować je z pośpiechami jadącymi po CMK, to Tomaszów miałby świetny dojazd koleją do Warszawy.
A w dalsze perspektywie można wyczytać między wierszami o elektryfikacji odcinka Tomaszów - Opoczno (skoro mowa o pociągach z Łodzi - w sumie daleko nie ma, to i ŁKA mogłaby jeździć). :-k

: 07 lut 2013, 19:33
autor: fik
Wolfchen pisze: Czyli wygląda na to, że pociągi jadące od strony Tomaszowa Mazowieckiego nie będą kończyły biegu na stacji Opoczno, tylko Opoczno Południowe. Gdyby jeszcze skoordynować je z pośpiechami jadącymi po CMK, to Tomaszów miałby świetny dojazd koleją do Warszawy.
A w dalsze perspektywie można wyczytać między wierszami o elektryfikacji odcinka Tomaszów - Opoczno (skoro mowa o pociągach z Łodzi - w sumie daleko nie ma, to i ŁKA mogłaby jeździć).
Nie będzie żadnej elektryfikacji i budowy łącznicy, tylko pociągi pojadą (jeśli pojadą) przez Idzikowice.

: 07 lut 2013, 19:40
autor: Wolfchen
Dobre i to. BTW, w Idzikowicach by było gdzie peron wcisnąć (choćby i na łącznicy)?

: 07 lut 2013, 20:51
autor: Vilén
Wolfchen pisze:Czyli wygląda na to, że pociągi jadące od strony Tomaszowa Mazowieckiego nie będą kończyły biegu na stacji Opoczno, tylko Opoczno Południowe.
Czysty absurd, wywalanie pociągów z Opoczna w kierunku Łodzi ze stacji znajdującej się blisko centrum miasta na stację w środku lasu tylko po to, żeby…

Hm, no właśnie - po co? Żeby Tomaszów Mazowiecki mógł się przesiąść na te dwie paru Pendolino do Warszawy, które tam (zapewne nawet nie) staną, i do których nie sądzę, żeby ktoś wsiadł? To da się lepiej załatwić komunikując porządnie pociągi z Tomaszowa do Koluszek z pociągami Łódź-Warszawa. Po to, żeby Łódź mogła przesiąść się na (to samo) Pendolino dla pociągów w stronę Katowic, Krakowa, Gdańska? Już to widzę, jak się będzie tam przesiadała, w stronę Katowic szybciej będzie przesiąść się w Koluszkach do TLK Warszawa-Katowice, w stronę Krakowa będzie podobno to całe „Pendolino II” po CMK, a w stronę Gdańska też chyba wyjdzie szybciej pociąg do Warszawy, i tam przesiadka.

: 07 lut 2013, 20:59
autor: Wolfchen
Na CMK będzie nie tylko Pendolino. Moim zdaniem skomunikowania powinny być przede wszystkim na TLK, względnie ekspresy.

Zresztą, nawiązując do wypowiedzi Fika, to może być tak, że EZT ze strony Koluszek będzie jechał na Opoczno Południowe, zaś SA dalej będzie krążył pomiędzy Opocznem a Tomaszowem... :-k

: 08 lut 2013, 0:30
autor: Aligator
Na CMK będzie nie tylko Pendolino. Moim zdaniem skomunikowania powinny być przede wszystkim na TLK, względnie ekspresy.
Czekaj, czekaj.
Znaczy się że chcą po prostu dobudować peron do linii CMK? ](*,)
Gdyby dobudowali odcinek torów tak żeby zatrzymujące się pociągi nie spowalniały ruchu i nie blokowały slotów to jeszcze rozumiem ale sytuacja gdy taka "stacyjka" miałaby zmniejszać przepustowość magistrali to moim zdaniem jakieś nieporozumienie jest (jeśli się mylę to mnie poprawcie).
Co z tego że będą Pendolino z v max. xxx skoro będą się wlokły po magistrali za "podmiejskimi"?

: 08 lut 2013, 0:31
autor: fik
Mylisz się. Zobacz, jak rozwiązana jest Włoszczowa Płn.

: 08 lut 2013, 9:16
autor: grzegorz
fik pisze:Mylisz się. Zobacz, jak rozwiązana jest Włoszczowa Płn.
...i i tak jest wrzodem na CMK, bo bez grubszej przebudowy 200 km/h tam nie będzie. A może się mylę?

: 08 lut 2013, 10:51
autor: R-9 Chełmska
Najlepiej usunąć wszystkie stacje w Polsce, bo przeszkadzają w realizacji mocarstwowego planu szybkich kolei.

: 08 lut 2013, 10:52
autor: jasiu
Przecież tam i tak była stacja. Jedyne, co zmieniono, to dobudowano peron.