Strona 22 z 27

: 08 lut 2013, 12:19
autor: grzegorz
Chodzi mi o to, żeby Opoczno Południowe zbudowano tak, by nie spowalniało jak Włoszczowa Płn. Sprawa samych peronów, to insza inszość.

: 08 lut 2013, 12:44
autor: marcin3001
Ale przecież Opoczno Południowe już jest zbudowane. Brakuje tylko samego peronu.

: 08 lut 2013, 14:33
autor: przewoz
grzegorz pisze:Chodzi mi o to, żeby Opoczno Południowe zbudowano tak
Istnieje lat kilkadziesiąt :)
Zjazdy na bok na 60km/h, więc szybciej niż we Włoszczowie, choć sygnalizacja akurat do zjazdu na tor nr 4 pozwala na 40km/h, ale to nie jest nie do zrobienia.

: 08 lut 2013, 20:26
autor: Aligator
Mylisz się. Zobacz, jak rozwiązana jest Włoszczowa Płn.
To zmienia postać rzeczy.

: 09 lut 2013, 0:04
autor: grzegorz
Dzięki. Mam nadzieję, że na wprost w Opocznie da się 200 - 230 jak będzie trzeba.

: 09 lut 2013, 0:50
autor: Wolfchen
Kwestia rozjazdów, więc nie powinno być kłopotów.

: 09 kwie 2013, 12:02
autor: jasiu

: 26 maja 2013, 11:04
autor: rhemek
Z dobrego źródła wiem , że przebudowa linii Warszawa- Gdańsk na odcinku iława-Malbork stanęła , bo kolej nie płaci podwykonawcom, dzięki czemu większość firm budująca przepusty/tunele/wiadukty po prostu się zwinęła.

: 27 maja 2013, 20:35
autor: przewoz
Na SSC piszą, że nie tyle kolej, co Budimex nie płaci. Ale gdzie prawda? Kolej ma zagwarantowaną kasę na finansowanie. Musiały by być jakieś zgrzyty na szczeblu finansów publicznych, żeby zaistniała sytuacja, więc szybciej faktycznie podejrzewam Budimex, tak samo było z wykonawcą na trasie Kraków - Katowice i Wrocław - Żmigród... Tylko jak to jest, że wygrywają oferenci, którzy nie mają potem w połowie inwestycji żadnych pieniędzy? Co się dzieje z tymi milionami? W kieszenie i zwiać?

Bo jeżeli chodzi o finanse publiczne, to na szczeblu samorządowym lokalnie jest słabo.
W moim rejonie w pewnej gminie nauczyciele pensję z 1 maja (30 kwietnia) dostali po długim weekendzie... Z podobnymi upóźnieniami wyplaca się wszystko. Super :)

: 27 maja 2013, 21:12
autor: kajo
przewoz pisze:Na SSC piszą, że nie tyle kolej, co Budimex nie płaci. Ale gdzie prawda? Kolej ma zagwarantowaną kasę na finansowanie. Musiały by być jakieś zgrzyty na szczeblu finansów publicznych, żeby zaistniała sytuacja, więc szybciej faktycznie podejrzewam Budimex, tak samo było z wykonawcą na trasie Kraków - Katowice i Wrocław - Żmigród... Tylko jak to jest, że wygrywają oferenci, którzy nie mają potem w połowie inwestycji żadnych pieniędzy? Co się dzieje z tymi milionami? W kieszenie i zwiać?
Kiedyś w Polityce czytałem, że ministerstwo powołuje jakiś niezależnych specy, którym płaci, którzy oceniają zaawansowanie prac i z reguł zaniżają wartość wykonanych robót, by płacić jak najpóźniej, dlatego w trakcie prac są takie problemy. No i dodatkowo długie terminy zapłat za faktury i nikt się nie zlituje i nie zapłaci ani dnia wcześniej, a czasami bywa i później.

Modernizacje linii kolejowych w Polsce

: 01 sie 2019, 20:53
autor: zxcvbnm
Nie wiem, czy to dobry wątek i też jeśli post jest niewłaściwy to go usunę.
Jak wygląda tempo modernizacji linii kolejowych na tle innych krajów? Jak je oceniacie i co można by było zmienić?
Nie mówię tu o Chińczykach - tam do pracy bierze się setki tysięcy pracowników i potężne ilości sprzętu, po za tym - tam nie ma problemów z własnością gruntów, bo jeden człowiek nic nie znaczy, a wszystko opiera się na wyzysku.
Zaciekawił mnie system szybkich modernizacji w Anglii. W Niemczech znowu są robione maksymalnie długo, ale o małej uciążliwości. Co jest najlepsze? Czy istnieje złoty środek? Czy Polacy mają tendencję do narzekania, czy PKP PLK pracuje niewydolnie? Dlaczego w Polsce modernizacje są przeprowadzane na zasadzie "kilku robotników i ze trzy koparki" przez co powstają potężne opóźnienia, nawet gdy nie ma takich problemów jak z Astaldi?

Modernizacje linii kolejowych w Polsce

: 02 sie 2019, 11:52
autor: Delwin
Jest kiepsko. PLK nie radzi sobie z zarządzaniem procesem - wystarczy porównać z GDDKiA...

Modernizacje linii kolejowych w Polsce

: 05 sie 2019, 21:13
autor: Glonojad
Z GDDKiA? Tym, co Austriaków wywalało z budowy mostu, żeby ich wziąć z powrotem za większe pieniądze? Czy tym, które wybudowało trasę S-8 w przekroju 2x3 na DŚU na 2x2? Czy może ta, która trzeci raz powtarza przetarg na dokumentację PRZEDprojektową (https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 68014.html )?
A może tym, które decyzji środowiskowej na WOW nie uzyskało od czasu poprzedniej kadencji "prof." Szyszki? :D
Ja bym chciał tylko przypomnieć, że drógówka ma od ponad 10 lat "tymczasową" specustawę, dzięki której w ogóle cokolwiek powstaje. Kolejowa jest dużo krótsza i dużo, dużo skromniejsza.

Modernizacje linii kolejowych w Polsce

: 05 sie 2019, 23:02
autor: KwZ
Czy można upraszczająco twierdzić, że większy % wykorzystania środków przez Gdakę w porównaniu do PKP PLK to wynik istnienia specustawy?

Modernizacje linii kolejowych w Polsce

: 06 sie 2019, 4:08
autor: pawcio
Glonojad pisze:
05 sie 2019, 21:13
Z GDDKiA? Tym, co Austriaków wywalało z budowy mostu, żeby ich wziąć z powrotem za większe pieniądze? Czy tym, które wybudowało trasę S-8 w przekroju 2x3 na DŚU na 2x2?
Coś mi się obija po głowie że tych Austriaków to im kazał sąd przywrócić, bo oni to ich jednak wykluczył.
Ps. Gdzie to S8?