Kolejki wąskotorowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 06 sty 2009, 16:52

Wchodzę sobie do tematu żeby poczytać o Express Piaseczno a czytam o torach do Tarczyna. Ludzie co to ma do tematu ](*,)

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 06 sty 2009, 16:54

Santos pisze:
span pisze: Gdzie tory idą to ja wiem. Napisałem tylko nazwę stacji do której dojeżdża pociąg w obecnej chwili.
Nie wiem dokładnie jak to ostatnio wygląda, ale chyba jeszcze z dwa lata temu kolejka dojeżdżała do końca, czyli do Nowego Miasta #-o
1 styczeń 1988- zamknięcie ruchu osobowego na trasie Grójec - Nowe Miasto.
Natomiast odcinek Tarczyn/Ruda - Grójec jest nieprzejezdny....ale podobno ma być :-k
Obecnie stacja Grójec (zdjęcie z kolej.one.pl stan na 2006 r.) wygląda mniej więcej tak:
Załączniki
Grójec.jpg
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu

Awatar użytkownika
stront
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2005, 15:45
Lokalizacja: Górce
Kontakt:

Post autor: stront » 06 sty 2009, 17:55

Szczerze wątpię, by przed dwoma laty kolejka mogła dojechać do Nowego Miasta. Z tego, co się orientuję, to brakuje części torowiska. Obecnie kolejka dojeżdża do Tarczyna, ale trwają prace, nad wznowieniem kursów do Grójca. Raczej mało prawdopodobne, by kiedykolwiek kolejka pojechała dalej.

interflug
(gemba)
Posty: 511
Rejestracja: 31 paź 2007, 23:31

Post autor: interflug » 06 sty 2009, 18:21

stront pisze:Szczerze wątpię, by przed dwoma laty kolejka mogła dojechać do Nowego Miasta. Z tego, co się orientuję, to brakuje części torowiska. Obecnie kolejka dojeżdża do Tarczyna, ale trwają prace, nad wznowieniem kursów do Grójca. Raczej mało prawdopodobne, by kiedykolwiek kolejka pojechała dalej.
Dokładnie. Bywam w rejonach Mogielnicy i NM n. Pilicą kilka tygodni w roku od jakichś 12lat... w tym okresie ŻADEN pociąg po tych torach nie jeździł. Tory od dekady systematycznie zarastają, gdzieniegdzie po środku rosną spore brzózki, a na przejazdach podczas remontów dróg tory są niejednokrotnie zalewane asfaltem.
blam blam blam

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7760
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 06 sty 2009, 19:59

Gdzieś za Tarczynem brakuje mostu nad jakimś strumykiem, stąd brak kursowania za Tarczyn, spowodowało to również rozbieranie przez miejscowych dalszych fragmentów linii...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 19 sty 2009, 0:24

gemba pisze:
stront pisze:Szczerze wątpię, by przed dwoma laty kolejka mogła dojechać do Nowego Miasta. Z tego, co się orientuję, to brakuje części torowiska. Obecnie kolejka dojeżdża do Tarczyna, ale trwają prace, nad wznowieniem kursów do Grójca. Raczej mało prawdopodobne, by kiedykolwiek kolejka pojechała dalej.
Dokładnie. Bywam w rejonach Mogielnicy i NM n. Pilicą kilka tygodni w roku od jakichś 12lat... w tym okresie ŻADEN pociąg po tych torach nie jeździł. Tory od dekady systematycznie zarastają, gdzieniegdzie po środku rosną spore brzózki, a na przejazdach podczas remontów dróg tory są niejednokrotnie zalewane asfaltem.
Polemizowałbym.
W sierpniu 2002 r. przeszedłem odcinek od dawnej stacji w Kozietułach do wsi Wodziczna. Szlak był wtedy świeżo oczyszczony: wycięte krzaki i ślady kół na szynach. Zaskoczyło mnie to i ucieszyło zarazem - miałem nadzieję, iż to oznacza rychłe przywrócenie ruchu pociągów na tym odcinku.
Niestety, podczas remontu w 2007 r. drogi gminnej we wsi Jastrzębia, zaasfaltowano przejazd. Mało tego, w miejscu przecięcia szlaku kolejowego, droga została "podniesiona" o kilkanaście cm :(

Jacenty
Posty: 77
Rejestracja: 03 lis 2006, 0:45
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Jacenty » 19 sty 2009, 18:39

ŁUKASZ_1 pisze: W sierpniu 2002 r. przeszedłem odcinek od dawnej stacji w Kozietułach do wsi Wodziczna. Szlak był wtedy świeżo oczyszczony: wycięte krzaki i ślady kół na szynach.
W 2002 roku pracowałem na grójeckiej.
Musiałeś iść zaraz po tym jak urządziliśmy przejazd techniczny do Mogilenicy i spowrotem.
Z jazdą to miało mało wspólnego-więcej było odkopywania przejazdów i wycinania buszu.
Od tamtej pory raczej nic dalej nie pojechało niż do Grójca.

W 2002 roku miałem jeszcze okazję uczestniczyć w "modernizacji" przejazdu w Janówku.
Dzięki drogowcom trzeba było za pomocą dźwigu wyrwać szyny na przejeździe i zaasfaltować go.
Czy został odbudowany?Tego już nie wiem,ale mam informację że podobno tak.
A tak wyglądała stacja w Grójcu i przejazd w Janówku w marcu 2007.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sty 2009, 18:57

Marzyłoby mi się zobaczyć tam kiedyś wąskotorowe Combino Duo...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 19 sty 2009, 20:06

Obrazek

Skansen małych pociągów

Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie będzie za kilka lat największym tego typu obiektem na świecie. Placówka przejęła sąsiedni plac wraz z budynkiem.

Dzięki temu do Sochaczewa będzie można ściągnąć niszczejące eksponaty i tabor wąskotorowy z całej Polski. – Część prac remontowych w budynku dawnego przedszkola już za nami – mówi Janusz Sankowski, dyrektor Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, któremu podlega placówka.

Ekspozycja wewnątrz budynku składać się będzie głównie ze zminiaturyzowanych modeli wagonów i lokomotyw. – Takie modele to przyszłość muzealnictwa – uważa Sankowski.– Żadna placówka na świecie nie jest w stanie zgromadzić tylu oryginalnych eksponatów.

Jednak nawet najbardziej pieczołowicie odwzorowane modele mają tę wadę, że nie można do nich wsiąść. Dlatego w muzeum nie może zabraknąć miejsca dla oryginalnych, zabytkowych składów. Pierwsze eksponaty stanęły już na nowej działce, którą muzeum otrzymało od starosty powiatu sochaczewskiego pół roku temu. Łącznie ma być 250 starych wagonów i parowozów.

– Eksponaty odpowiednio się podświetli od dołu, wszystko będzie wyglądało naprawdę efektownie – zapewnia Sankowski. – W ten sposób stworzymy Muzeum Kolei Wąskotorowej z prawdziwego zdarzenia.

Sankowski liczy, że miano największego na świecie Muzeum Kolei Wąskotorowej ściągnie do Sochaczewa ludzi z całego świata. Latem z Sochaczewa kursować będzie pociąg retro do Puszczy Kampinoskiej.Ile będzie kosztować rozbudowa placówki? – Koszt sięgnie 750 tys. zł. To oznacza 250 tys. zł rocznie, bo rozbudowa potrwa trzy lata – mówi Joanna Czechowicz-Bieniek z mazowieckiego urzędu marszałkowskiego, któremu podlega muzeum kolejnictwa.

Obrazek
http://www.zw.com.pl/artykul/2,326415_S ... iagow.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 20 sty 2009, 11:59

Glonojad pisze:Marzyłoby mi się zobaczyć tam kiedyś wąskotorowe Combino Duo...
tramwaj do Piaseczna v.2.0? ;>

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2009, 8:11

jasiu pisze:
Glonojad pisze:Marzyłoby mi się zobaczyć tam kiedyś wąskotorowe Combino Duo...
tramwaj do Piaseczna v.2.0? ;>
Poniekąd, ale z drugiej strony :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 21 sty 2009, 13:01

było takie coś kiedykolwiek poważnie rozważane? (nie mam tu na myśli pomysłów p. Fularza i jemu podobnych wizjonerów)

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 21 sty 2009, 13:47

Gwarancją sukcesu na powrót przewozów pasażerskich na trasie wąskotorówki Piaseczno-Grójec jest wprowadzenie przejazdu na podstawie biletów ZTM - ciuchcia koleją aglomeracyjną =D>
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 21 sty 2009, 14:03

a także tabor, modernizacja do v=50 km/h budową mijanek...

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 21 sty 2009, 14:10

Przed wojną było lepiej..... tak mówili baaardzo starzy ludzie - patrz mój post w tym temacie z 6 stycznia br.
ZUS fundatorem emigracji

ODPOWIEDZ