Awarie i wypadki kolejowe na świecie

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35849
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Awarie i wypadki kolejowe na świecie

Post autor: Bastian » 23 sty 2006, 21:56

Obrazek
Czarnogóra: pasażerski pociąg spadł w przepaść

PAP, pi 23-01-2006, ostatnia aktualizacja 23-01-2006 20:00

Co najmniej 10 osób zginęło, a kilkadziesiąt zostało rannych w katastrofie pociągu pasażerskiego, który wykoleił się w poniedziałek w pobliżu Podgoricy, stolicy Czarnogóry, i spadł do zalesionego kanionu rzeki Moraca. Pociąg jechał z miejscowości Bijelo Polje na północy Czarnogóry do portu Bar.

Do wypadku doszło w odległości 15 km od Podgoricy, chwilę po godzinie 16 (15 czasu warszawskiego).

Policja zablokowała drogę w pobliżu linii kolejowej niedaleko rzeki, aby umożliwić ratownikom dostęp do czterech wykolejonych wagonów, które stoczyły się po skarpie prawie 100 m w dół.

Ofiar byłoby więcej gdyby nie to, że drzewa wyhamowały impet i wagony zatrzymały się w odległości 40 m od wody.

Kilkanaście ambulansów przetransportowało rannych do szpitali w Podgoricy. Akcję ratunkową utrudniał zapadający zmierzch i gęsto zalesiony teren, w którym nie mogły lądować śmigłowce ratownicze.


[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-05-16, 20:58 ]
Zmiana tytułu. MeWa

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-05-17, 23:55 ]
Zmiana tytułu. MeWa
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 23 sty 2006, 22:07

W Polsce na szczęscie tragicznych wypadków jest mało... Katastrofy zdażają się co kilka lat... Choć ostatnio w taką pogode jak teraz straszą mnie Miały... :roll: :-?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 lip 2006, 15:02

Obrazek
Wykoleiło się metro w Walencji, ok. 30 zabitych
PAP - dodane 12 minut temu (aktualizowane 5 minut temu)

Kilkadziesiąd osób mogło ponieść śmierć w wypadku, do którego doszło w metrze w Walencji - poinformowała hiszpańska straż pożarna. Ewakuowano 150 ludzi.

Hiszpańskie radio Cadena Ser informuje, że w wypadku zginęło ok. 30 osób.

Według strażaków, wykoleiły się dwa wagony kolei podziemnej.

(sm)


[ Dodano: 2006-07-03, 15:19 ]
Rzeczpospolita:

Zawalenie się stropu przyczyną wykolejenia się metraPrzyczyną wykolejenia się metra w Walencji było prawdopodobnie zawalenie się stropu tunelu. Wśród ofiar nie ma Polaków. W wagonikach nadal są uwięzieni ludzie. Akcja ratunkowa trwa. (nat, PAP)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 lip 2006, 15:22

Obrazek
Ponad 30 zabitych w wypadku metra w Walencji

Obrazek
Plan metra w Walencji

PAP 03-07-2006, ostatnia aktualizacja 03-07-2006 15:14

Ponad 30 osób zginęło w wypadku metra w Walencji na wschodzie Hiszpanii - podały regionalne władze. Ewakuowano 150 ludzi - podało hiszpańskie radio Cadena Ser.

Jak podaje serwis internetowy "El Pais" o godz. 13 pociąg linii nr 1 wykoleił się na zakręcie między stacjami Jesus i Plaza de Espanya. Agencja AP podaje, że wagony przewróciły się na dach.

Przyczyną wypadku w metrze w Walencji, w którym śmierć poniosło co najmniej 30 osób, prawdopodobnie było oberwanie się części sklepienia tunelu - wynika ze wstępnej oceny podawanej przez źródła w autonomicznych władzach regionu.

W wagonach metra jest uwięzionych wielu pasażerów. Wypadek nastąpił koło stacji Jesus, położonej w samym centrum miasta. Ze stacji ewakuowano około 150 ludzi.

Przy wyjściu ze stacji metra stoi mnóstwo karetek. Zorganizowano tam też prowizoryczny punkt pomocy medycznej.

Do Walencji zaczynają właśnie przyjeżdżać tysiące pielgrzymów, którzy w weekend wezmą udział w spotkaniu w papieżem Benedyktem XVI.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
RiZoNe
Posty: 129
Rejestracja: 23 gru 2005, 9:54
Lokalizacja: Gocław

Post autor: RiZoNe » 05 lip 2006, 1:02

viewtopic.php?t=768&start=0

po co kolejny taki sam temat ? #-o
W życiu bywa różnie.. kwadratowo i podłużnie...

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8556
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 05 lip 2006, 8:36

:arrow: A Życie Warszawy niepotrzebnie usiłuje zasiać panikę :-? :
ŻW pisze:Wożą nas wagony metra takie jak w Walencji

Pasażerów warszawskiego metra wożą wagony pochodzące m.in. od tego samego producenta, który wykonywał składy dla metra w Walencji.

To właśnie tam w poniedziałek doszło do katastrofy, w której zginęło ponad 40 osób. Jako przyczynę wypadku kolejki podaje się m.in. pęknięcie koła.
Wagony wyprodukowała firma Alstom. W Warszawie jeżdżą od kilku lat. Dwa lata temu zaczęły się pierwsze problemy z kołami. Pod naciskiem wagonu stawały się jajowate. Wtedy zaczęto je naprawiać.

– W tej chwili wymieniamy koła na twardsze, podobne do tych, jakie mamy w rosyjskich składach. Pasażerowie nie powinni mieć powodów do obaw. Nic im nie grozi – mówi Grzegorz Żurawski, rzecznik warszawskiego metra.Pracownicy metra zapewniają, że wagony codziennie są sprawdzane.

2006-07-05; MACIEJ CZERSKI

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 lip 2006, 23:15

ŻW to chyba na prawdę nie ma o czym pisać.
Może się okazać, że ich komputery są od tego samego producenta, co komputery pokładowe tego Metra, albo komputery zarządzania ruchem. I co wtedy?

Co do tych kół, to temat już chyba zupełnie wyszedł z obiegu, bo proces wymiany trwa już od jakiegoś czasu, więc problemów być już nie powinno.

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5104
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 07 lip 2006, 22:40

Byłem akurat w Hiszpanii - telewizja podała że przyczyną wykolejenia się była prędkość oraz zły stan torów - przy 80 km / h na zakręcie przed stacją pociąg wypadł z szyn, początkowe wagony się przewróciły na bok i tak wpadły na peron stacji.
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Mahony2109
Posty: 327
Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
Lokalizacja: Piaseczno City

Post autor: Mahony2109 » 09 lip 2006, 18:34

MZ pisze::arrow: A Życie Warszawy niepotrzebnie usiłuje zasiać panikę :-?
Nie mówiąc już o tym, że ŻW po prostu kłamie. Walencja ma coś wspólnego z Alstomem, więc nie wiem, może tam nasze wagony były produkowane czy cuś, ale żadne Metropolisy ani nim podobne nie jezdżą po Walencji. Ich naziemno/podziemne metro ma zupełnie inne typy wagnów. Powiem szczerze - ciężko o bardziej inne, przynajmniej optycznie. Coraz większy brukowiec z tego ŻW.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 lip 2006, 22:52

Mahony2109 pisze:
MZ pisze::arrow: A Życie Warszawy niepotrzebnie usiłuje zasiać panikę :-?
Nie mówiąc już o tym, że ŻW po prostu kłamie. Walencja ma coś wspólnego z Alstomem, więc nie wiem, może tam nasze wagony były produkowane czy cuś, ale żadne Metropolisy ani nim podobne nie jezdżą po Walencji. Ich naziemno/podziemne metro ma zupełnie inne typy wagnów. Powiem szczerze - ciężko o bardziej inne, przynajmniej optycznie. Coraz większy brukowiec z tego ŻW.
nie kłamie, napisali, że od tego samego producenta, a Alstom wyprodukował pociągi dla Walencji... Oczywiście nei były to Metropolisy, ale o nich nie ma mowy w artykule.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 lip 2006, 22:53

RiZoNe pisze:viewtopic.php?t=768&start=0

po co kolejny taki sam temat ? #-o
jaki kolejny temat? Tamten dotyczy katastrof nie tylko w Polsce...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35849
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 lip 2006, 0:43

Na TVP1 właśnie zaczyna się film fabularny "Dzień róż" (cz. 1 z 2), opowiadający o największej katastrofie kolejowej w dziejach Australii w roku 1977.


EDIT Tak po prawdzie, to to było na "trójce", a nie na "jedynce"... ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35849
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 wrz 2006, 19:15

Obrazek
Niemcy: 15 osób zginęło w katastrofie kolei

PAP, 2006-09-22, ostatnia aktualizacja 2006-09-22 18:06

Co najmniej 15 osób zginęło w wypadku pociągu poruszającego się na poduszce magnetycznej (Transrapid), który pędząc z prędkością ok. 200 kilometrów na godzinę uderzył w wagon serwisowy. Do wypadku doszło na testowej trasie w zachodnich Niemczech


Obrazek
Wrak pociągu poduszkowego, który uderzył w wagon serwisowy na trasie w zachodnich Niemczech

Wcześniejsze doniesienia mówiły jedynie o ponad 20 rannych. W chwili wypadku w pociągu znajdowało się 29 osób.

Na miejscu trwa akcja ratunkowa. Transrapid zwisa z torowiska, znajdującego się na wysokości czterech metrów.

Na trasie testowej długości 31,5 kilometra, znajdującej się w Dolnej Saksonii, Transrapid, zbudowany przez konsorcjum Siemens- ThyssenKrupp, porusza się z prędkością do 450 kilometrów na godzinę.

Na wiadomość o wypadku minister transportu Wolfgang Tiefensee postanowił przerwać wizytę w Chinach i jak najszybciej wracać do kraju. Tiefensee prowadził rozmowy z chińskim ministrem kolei Liu Zhijunem.

Jedyna na świecie komercyjna linia pociągu Transrapid znajduje się w Szanghaju. Ma 30 kilometrów długości i łączy miasto z nowym międzynarodowym portem lotniczym. 11 sierpnia jeden z wagonów zapalił się tam na dworcu, ale pasażerowie bezpiecznie opuścili pociąg.

Rozważane jest połączenie Transrapid między Monachium, a tamtejszym portem lotniczym.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17634
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 22 wrz 2006, 19:59

Tak się zastanawiam. Czy oni nie wiedzieli o tym pociągu technicznym, czy wiedzieli tylko go nie widzieli :-k

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4871
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 wrz 2006, 20:02

I czy tak nowoczesny pociąg nie ma żadnych systemów ostrzegających za wczasu przed innym pojazdem na torze? Bardzo to dziwne.

ODPOWIEDZ