Koleje na świecie
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Mam pytania dot. bałkańskich kolei.
Kiedy powstały główne linie łączące wybrzeże z centrum dawnej Jugosławii? Chodzi mi trasy do Baru, Ploce, Splitu itp. Czy to wszystko inwestycje z czasów Tity?
W ogóle ktoś może spotkał się z jakimś zestawieniem, które ukazywałoby rozwój kolei w Jugosławii?
Kiedy powstały główne linie łączące wybrzeże z centrum dawnej Jugosławii? Chodzi mi trasy do Baru, Ploce, Splitu itp. Czy to wszystko inwestycje z czasów Tity?
W ogóle ktoś może spotkał się z jakimś zestawieniem, które ukazywałoby rozwój kolei w Jugosławii?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Na wiki sporo piszą o linii Belgrad - Bar - http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstreck ... 2%80%93Bar http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1% ... 0%B0%D1%80
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- a/p TALENT
- Posty: 1710
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Austriacki Federalny Sąd Administracyjny odrzucił skargi na realizację tzw. tunelu Semmering. Tym samym prawie zapaliło się zielone światło dla realizacji inwestycji, która pozwoli na skrócenie o 2 godz. czasu podróży z Wiednia do Grazu. Przewidywany koszt inwestycji 3,3 mld. euro. Budowa tunelu stanowić będzie fragment tzw. korytarza kolejowego Bałtyk - Adriatyk. Zabytkowa linia kolejowa tzw. Semmeringbahn będzie zachowana "pod ruchem".
ZUS fundatorem emigracji
A mnie się wydawało, że z Wiednia do Grazu się jedzie 2.5 godziny i że to jest circa about 200 km.
- a/p TALENT
- Posty: 1710
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Więc chodzi o skrócenie o te pół godziny, czy o przepustowość starej linii?
12mld złotych, to trochę jest kasy...
12mld złotych, to trochę jest kasy...
- a/p TALENT
- Posty: 1710
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Prosty powód, jest to jazda po zabytku "światowego dziedzictwa kultury". Utrzymanie kosztuje krocie przy tym natężeniu ruchu. Co jakiś czas, jak to na linii górskiej, mają miejsce różne zdarzenia typu lawina, obsunięcie zbocza, itp. No i ten niepowtarzalny dźwięk szlifowanych kołami szyn na licznych zakrętach. Kiedyś opisałem na wawkomie swoje wrażenia z jazdy po semmmeringbahn.
ZUS fundatorem emigracji
- a/p TALENT
- Posty: 1710
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Podróżowałem ostatnio "osławionym" Amtrakiem na trasie Chicago - Detroit i z powrotem. Za wyjątkiem zakupu biletu w internecie - witajcie w czasach Marylin Monroe i Franka Sinatry. Dla ciekawych, bilet w obydwie strony tzw. roundtrip kosztował 255 dolarów dla 3 osób / syn miał zniżkę ISIC / - odległość kolejowa to ok. 450 km.
ZUS fundatorem emigracji
Ciekawostka ze Szwecji - od nowego rozkładu, czyli od paru dni, w ruchu liniowym używany jest tunel pod Hallandsåsen, część tzw. Västkustbanan - Kolei Zachodniego Wybrzeża. Niby nic specjalnego, ale inwestycja została oddana z 18-letnim opóźnieniem i za 9 razy więcej - 10,8 miliarda koron (~4,9 mld zł). Dzięki otwarciu tunelu można zaoszczędzić 10 minut - złośliwie wyliczono, że ponad miliard koron za minutę.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
- a/p TALENT
- Posty: 1710
- Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
- Lokalizacja: Flughafen Bemowo
Pojawiła się odnowiona strona internetowa kolei austriackich.
ZUS fundatorem emigracji
Z pogranicza kolejnictwa i polityki - ciekawy głos Owena Jonesa o prywatyzacji brytyjskiej kolei (dla anglojęzycznych).
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Ciekawostka o Su 45 w Libanie : https://tech.wp.pl/niezwykle-znalezisko ... 192300161a , Informacja za Wp.pl
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus
Ikarus
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36586
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tu piszą, że przejazd inauguracyjny był w grudniu 2015:JacekM pisze: ↑15 gru 2015, 17:45Ciekawostka ze Szwecji - od nowego rozkładu, czyli od paru dni, w ruchu liniowym używany jest tunel pod Hallandsåsen, część tzw. Västkustbanan - Kolei Zachodniego Wybrzeża. Niby nic specjalnego, ale inwestycja została oddana z 18-letnim opóźnieniem i za 9 razy więcej - 10,8 miliarda koron (~4,9 mld zł). Dzięki otwarciu tunelu można zaoszczędzić 10 minut - złośliwie wyliczono, że ponad miliard koron za minutę.
http://www.railjournal.com/index.php/eu ... hannel=537
Co działo się przez kolejne dwa lata?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow