Nie Ty jeden. Jak daleko można posunąć modernizacje EN57?inż. Glonojad pisze:A ja, skoro już o preferencjach mowa, wolałbym nowe jednostki z PESY
Modernizacje EN57
Moderator: JacekM
Skoro nawiązujemy do porównan samochodowych, zacytuje coś, co słyszałem o różnych odmianach samochodów Warszawa: "stara ku*wa z nową dupą"
15/12/2005-12/7/2019
Mam pytanie. Czy ktoś orientuje się ile kosztuje modernizacja takiego składu i co dokładnie wchodzi w zakres modernizacji. Jeżeli zostało zmodernizowane tylko pudło wraz z nową kabiną maszynisty to nie rozumiem zarzutów wobec pociągów SKM. Tam zarzucono, że zrobiono modernizację tylko części dla pasażerów pozostawiając bez zmian napęd. Zarzucano, że modernizowane składy nie nadają się do warunków miejskich z powodu małego przyśpieszenia.Tutaj prawdopodobnie zrobiono to samo, ale żadnych głosów krytyki raczej nie słychać, a pociągi będą miały te same parametry jak pociągi SKM
Tylko ZTCP ta modernizacja kosztowała niecałe 2 mln/szt. Pozatym tu nie zmieniano pudła. Dokładnego zakresu nei znam...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na szczęście Newag kupił OIDP pamiętam tylko 8 tych spalonych kibli, więc nie mają już zbyt dużo "papierów", o częściach nie wspominająć . Co nie zmienia faktu, że to pachnie jak drechol kupujący wrak samochodu, żeby zdobyć legalną rejestrację i numery na silnikuTLG pisze:To się dowiedzą, jak zobaczą małopolski, kuriewny wynalazek typu 14WE.Flash8222 pisze:Tego to chyba nawet najstarsi górale nie wiedzą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Od strony technicznej (elektrycznej) ta modernizacja kibla i 14WE nie różni się praktycznie niczym (bo wstawienie kamer zamiast lusterek bocznych i takich tam bajerów, to nic ciekawego).boh. pisze:Tylko ZTCP ta modernizacja kosztowała niecałe 2 mln/szt. Pozatym tu nie zmieniano pudła. Dokładnego zakresu nei znam...
To, co ma 14WE, a nie ma ta moderna dla PKP PR (z droższych rzeczy), to
1. Całkowicie nowe pudło
2. Klima
Reszta jest taka sama jak w EN57-1920 (w większości, bo pulpit też nowy dali, ale co to jest dodanie nowego nastawnika...).
Z lepszych rzeczy, ta modernizacja ma nowy całkowicie wał kułakowy, nie wiemy o jego zmianie w przypadku 14WE< wiemy o jego elektronicznym sterowaniu - cokolwiek to oznacza.
14WE kostowały 9mln, ta moderna 2mln.
Czy warto było do tego stopnia upiększać EN57, żeby zrobić z nich 14WE - wg mnie - niezbyt.
Jak widać, wystarczyło zmienić czoło i wnętrze (całkowicie) żeby kibel przybrał nowoczesny wygląd. Dodanie klimy kosztowałoby już stosunkowo niewiele.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26816
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
14WE kosztowały 7 milionów OIDP. Nie porównujmy cen netto z cenami brutto
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.