Modernizacje EN57

Moderator: JacekM

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 27 kwie 2006, 17:03

Skoro nawiązujemy do porównan samochodowych, zacytuje coś, co słyszałem o różnych odmianach samochodów Warszawa: "stara ku*wa z nową dupą" :mrgreen:
inż. Glonojad pisze:A ja, skoro już o preferencjach mowa, wolałbym nowe jednostki z PESY
Nie Ty jeden. Jak daleko można posunąć modernizacje EN57?
15/12/2005-12/7/2019

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 27 kwie 2006, 17:05

TLG pisze: Jak daleko można posunąć modernizacje EN57?
Tego to chyba nawet najstarsi górale nie wiedzą.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 27 kwie 2006, 17:15

Flash8222 pisze:Tego to chyba nawet najstarsi górale nie wiedzą.
To się dowiedzą, jak zobaczą małopolski, kuriewny wynalazek typu 14WE.
15/12/2005-12/7/2019

metron

Post autor: metron » 28 kwie 2006, 17:51

Mam pytanie. Czy ktoś orientuje się ile kosztuje modernizacja takiego składu i co dokładnie wchodzi w zakres modernizacji. Jeżeli zostało zmodernizowane tylko pudło wraz z nową kabiną maszynisty to nie rozumiem zarzutów wobec pociągów SKM. Tam zarzucono, że zrobiono modernizację tylko części dla pasażerów pozostawiając bez zmian napęd. Zarzucano, że modernizowane składy nie nadają się do warunków miejskich z powodu małego przyśpieszenia.Tutaj prawdopodobnie zrobiono to samo, ale żadnych głosów krytyki raczej nie słychać, a pociągi będą miały te same parametry jak pociągi SKM

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 28 kwie 2006, 18:24

Tylko ZTCP ta modernizacja kosztowała niecałe 2 mln/szt. Pozatym tu nie zmieniano pudła. Dokładnego zakresu nei znam...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 kwie 2006, 21:19

TLG pisze:
Flash8222 pisze:Tego to chyba nawet najstarsi górale nie wiedzą.
To się dowiedzą, jak zobaczą małopolski, kuriewny wynalazek typu 14WE.
Na szczęście Newag kupił OIDP pamiętam tylko 8 tych spalonych kibli, więc nie mają już zbyt dużo "papierów", o częściach nie wspominająć :p. Co nie zmienia faktu, że to pachnie jak drechol kupujący wrak samochodu, żeby zdobyć legalną rejestrację i numery na silniku :/
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 kwie 2006, 22:01

boh. pisze:Tylko ZTCP ta modernizacja kosztowała niecałe 2 mln/szt. Pozatym tu nie zmieniano pudła. Dokładnego zakresu nei znam...
Od strony technicznej (elektrycznej) ta modernizacja kibla i 14WE nie różni się praktycznie niczym (bo wstawienie kamer zamiast lusterek bocznych i takich tam bajerów, to nic ciekawego).
To, co ma 14WE, a nie ma ta moderna dla PKP PR (z droższych rzeczy), to
1. Całkowicie nowe pudło
2. Klima

Reszta jest taka sama jak w EN57-1920 (w większości, bo pulpit też nowy dali, ale co to jest dodanie nowego nastawnika...).
Z lepszych rzeczy, ta modernizacja ma nowy całkowicie wał kułakowy, nie wiemy o jego zmianie w przypadku 14WE< wiemy o jego elektronicznym sterowaniu - cokolwiek to oznacza.
14WE kostowały 9mln, ta moderna 2mln.
Czy warto było do tego stopnia upiększać EN57, żeby zrobić z nich 14WE - wg mnie - niezbyt.
Jak widać, wystarczyło zmienić czoło i wnętrze (całkowicie) żeby kibel przybrał nowoczesny wygląd. Dodanie klimy kosztowałoby już stosunkowo niewiele.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 kwie 2006, 9:35

14WE kosztowały 7 milionów OIDP. Nie porównujmy cen netto z cenami brutto =;
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ