Modernizacje dworcĂłw kolejowych

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 17 kwie 2009, 12:49

Obrazek
Inwestycje dworcowe PKP do 2012 roku
2009-04-15 11:35:12

Publikujemy przeglądową informację PKP na temat stopnia zawansowania inwestycji prowadzonych przez PKP S.A. dla dworców kolejowych do 2012 roku.

Warszawa Centralna – dworzec przygotowywany jest do remontu, który zapewni nowoczesne standardy obsługi podróżnych (w tym lepsze dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych i wprowadzenie nowego systemu informacji) podczas rozgrywek Euro 2012. Rozpoczęcie prac w 2010 roku.

Warszawa Wschodnia - PKP S.A. rozpoczyna przygotowanie modernizacji dworca w oparciu o środki własne i budżetowe. PKP S.A. przewiduje gruntowną modernizację dworca i peronów, która zapewni lepsze bezpieczeństwo podróżnych i nowoczesne standardy obsługi pasażerów. Rozpoczęcie prac nastąpi na przełomie lat 2010 - 2011.

Warszawa Zachodnia - budowa nowego dworca przy Al. Jerozolimskich w modelu deweloperskim. Aktualnie na ukończeniu jest procedura wyłaniania inwestora zewnętrznego – trwają negocjacje warunków umowy inwestycyjnej. Planowane ich zakończenie nastąpi na przełomie czerwca i lipca br. Termin realizacji części dworca związanej z bezpośrednią obsługą pasażerów to 30 kwietnia 2012 r. Nowa część dworca zapewni pełne bezpieczeństwo i nowoczesne standardy obsługi podróżnych.

Warszawa Śródmieście – w okresie do Euro 2012 planowane jest przeprowadzenie modernizacji dworca zapewniającej lepsze bezpieczeństwo podróżnych i poprawę standardów obsługi, w tym montaż instalacji oddymiającej, wind dla niepełnosprawnych oraz systemu informacji. Modernizacja realizowana będzie ze środków własnych.

Warszawa Stadion – planowana jest gruntowna modernizacja dworca. Realizacja zakłada wykorzystanie środków własnych i budżetowych.

Warszawa Gdańska – w ramach przygotowań do rozgrywek Euro 2012 planowana jest modernizacja dworca ze środków własnych.

Warszawa Powiśle i Warszawa Ochota – zakończenie remontu tych dworców nastąpiło w 2009 roku.

Katowice Główne – kończy się negocjowanie umowy z wyłonioną w rokowaniach firmą Neinver Polska, z którą PKP S.A. wspólnie przebuduje dworzec. Nowy dworzec powstanie do 2012 roku.

Poznań Główny – trwają rokowania z inwestorami.

Wrocław Główny – trwa przygotowanie inwestycji – finansowanie ze środków UE, zakończenie w 2012 roku.
Kraków Główny - trwa przygotowanie inwestycji – finansowanie ze środków UE, zakończenie w 2012 roku.
Gdynia Główna - trwa przygotowanie inwestycji – finansowanie ze środków UE, zakończenie w 2012 roku.

Obrazek
(źródło: PKP S.A., 15 kwietnia 2009)
cyt. za Rynek Kolejowy
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 kwie 2009, 18:56

Jestem ciekaw, na czym będzie polegała modernizacja dworca PKP w Radomiu... Na pewno trzeba nawierzchnię i zadaszenie peronów wymienić całkowicie, układ torów też do wymiany. Można pomyśleć o przebudowie peronu 1 w dwukrawędziowy, bądź budowie 4 peronu (wiązałoby się to z likwidacją jednego toru towarowego, w zamian za który można zelektryfikować dawną bocznicę do składnicy złomu i włączyć ją w układ torowy od strony północnej). :-k

[ Dodano: Pią 24 Kwi, 2009 ]
Póki co, to mamy takie atrakcje:
Nowy Przemysł pisze:Było długie wyczekiwanie, później telefony, w końcu sprawa została przekazana do działu windykacji. Projektant remontu radomskiego dworca PKP zniknął jak kamfora.
Skutek - inwestycja opóźni się o rok - pisze "Gazeta Wyborcza".


Dokumentacja miała być przygotowana do końca września 2008 roku. Projektant z Warszawy, któremu powierzono jej wykonanie, został też upoważniony do uzyskania pozwolenia na budowę. Ale - jak opowiada Waldemar Grzyb, dyrektor oddziału Dworce Kolejowe PKP w Warszawie - po wykonawcy ani widu, ani słychu.
- Kiedy minęły terminy, zaczęliśmy dzwonić do niego, wysyłać pisma, ale nikt nie odpowiadał - żali się dyrektor. - I to nie tylko my się nie możemy z nim skontaktować. Podobno wyjechał z całą rodziną - dodaje.

Pieniędzy kolejarze nie stracili, bo płacić mieli po wykonaniu pracy, ale zmarnowano sporo czasu. - Projektant przyjeżdżał do nas praktycznie co tydzień, siedzieliśmy godzinę, półtorej nad mapami, robiliśmy różne uzgodnienia i wszystko na marne - mówi dyrektor.

Projektant miał już wizję. - Na wyższej kondygnacji będzie spora część gastronomiczna, na dole powierzchnie zajmie głównie PKP. Powstaną nowe pomieszczenia, np. dla spółki Intercity, takie jak na nowoczesnych dworcach. Pasażerowie nie będą musieli stać w kolejce, ale siądą sobie wygodnie w specjalnym pomieszczeniu. Dworzec będzie się dobrze prezentował zwłaszcza wieczorem, bo zostanie zainstalowana iluminacja. Dzięki temu budynek zyska nowy, ładny design - opowiadał nam wykonawca projektu.

Na zachwalany "nowy, ładny design" jeszcze długo zaczekamy. Inwestycja - jak informują kolejarze - może opóźnić się o rok. Bo całą procedurę trzeba rozpocząć od nowa. Jeszcze raz ogłoszony zostanie przetarg. - Zrobimy to, jak tylko zatwierdzony zostanie plan na rok 2009 - mówi Grzyb.

Sprawą zajął się dział windykacji. Kolejarze zamierzają dochodzić od projektanta zapłaty kar finansowych za niewykonanie umowy, choć - jak sami przyznają - szanse na uzyskanie odszkodowania są raczej niewielkie.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8617
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 25 sty 2011, 19:46

Wolfchen pisze:Jestem ciekaw, na czym będzie polegała modernizacja dworca PKP w Radomiu.
:arrow: Poniżej odpowiedź:
Gazeta Wyborcza Radom pisze:Dworzec PKP będzie jak nowy już za rok

Katarzyna Ludwińska, ostatnia aktualizacja 2011-01-25 17:28

Rewolucja na dworcu kolejowym w Radomiu. PKP ogłosiły przetarg na generalny remont budynku i placu wokół niego. Efekty zobaczymy już za rok.

Spółka PKP Dworce Kolejowe przetarg ogłosiła w miniony piątek. Budynek dworca wpisany jest do rejestru zabytków, a to oznacza, że nie można wprowadzać zmian w wyglądzie bryły. Mimo to zakres prac, które wyszczególniono w dokumencie, jest ogromny.

Firma, która przetarg wygra, będzie musiała: odnowić elewację (będzie ona utrzymana w jasnej tonacji: dominować będą kolory beżowy i écru), wymienić balustrady na balkonach, parapety, rynny i odpływy (mają być miedziane z systemem przeciwoblodzeniowym), szczegółowo odnowić girlandy przy herbie nad głównym wejściem oraz zegar. Cokół z płyt z piaskowca ma być oczyszczony za pomocą specjalnego ścierniwa. Od strony peronów renowację mają też przejść godło państwowe i pamiątkowe tablice. Wymienione będą wszystkie okna i drzwi. W wejściu głównym znikną stare drzwi wahadłowe. Zastąpią je sterowane elektronicznie drzwi rozsuwane.

Większe będą zmiany wewnątrz budynku. Do głównej hali od strony tunelu będziemy wchodzić również przez drzwi sterowane automatycznie i zaopatrzone w kurtyny powietrzne z nagrzewnicami. Przy schodach prowadzących do kas zamontowana będzie platforma dla osób niepełnosprawnych. Po prawej stronie będą ustawione skrytki bagażowe. Podróżni będą mieli do dyspozycji sześć kas, w tym jedną z obniżonym blatem, przeznaczoną do obsługi osób niepełnosprawnych, oraz dwa stanowiska informacji. Wszystkie będą wyposażone w pętle induktofoniczne, które ułatwią porozumiewanie się z kasjerkami osobom niedosłyszącym lub korzystającym z aparatów słuchowych. Na wprost nich staną bankomat i infokiosk. Za nimi znajdą się toalety, w tym jedna przystosowana dla potrzeb niepełnosprawnych. Będzie też winda, którą podróżni wjadą na pierwsze piętro, a z niego przejdą na perony. Pozostałe pomieszczenia na parterze przeznaczono na wynajem. Będą tam m.in. kioski z prasą, cukiernia i kwiaciarnia.

Pierwsze piętro zdominuje restauracja z poczekalnią. Na wynajem z przeznaczeniem na usługi będzie kilka pomieszczeń. Na każdym poziomie, po którym będą poruszać się podróżni, będą elektroniczne wyświetlacze informujące o najbliższych przyjazdach i odjazdach pociągów.

Poddasze zajmą pracownicy kolei. Będą tam pokój kierownika dworca i komendanta Służby Ochrony Kolei, pomieszczenie dla drużyn konduktorskich i pomieszczenia sanitarne.

Ogromne zmiany zaplanowano również na placu dworcowym. Przede wszystkim zmieniony będzie kształt wysepki (na wprost głównego wejścia), wzdłuż której rozmieszczone są miejsca parkingowe. To pozwoli na dobudowanie dodatkowej wysepki autobusowej. Pojazdy których linii będą się przy niej zatrzymywać, jeszcze nie wiadomo, ale być może dzięki niej uda się uporządkować wreszcie sieć przystanków komunikacji miejskiej. Teraz w okolicach dworca jest ich siedem. Na plac można by przenieść przystanek linii nr 18 (teraz zatrzymuje się obok poczty przy ul. Prażmowskiego) oraz dwa przystanki linii nr 2 i 8 oraz 9 i 10 z ul. Traugutta. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji rozważa też przeznaczenie nowego peronu dla busów.

Całości dopełnią utrzymane w jednym stylu kosze na śmieci, donice na kwiaty, ławki i słupki przystanków autobusowych - wszystko utrzymane w brązowej kolorystyce. Na placu będą też stojaki na rowery.

Zwycięzca przetargu będzie miał niewiele czasu na remont. Prace mają się zakończyć 31 stycznia 2012 roku. Przez kilka miesięcy podróżni będą korzystać z zastępczego dworca kontenerowego, który stanie przed wejściem do tunelu od strony śródmieścia.

Źródło: Gazeta Wyborcza Radom
I jeszcze dwa obrazki:

Obrazek
Wizualizacja dworca po remoncie.

Obrazek
Plan placu Dworcowego po remoncie.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 sty 2011, 19:53

A w tynelu i na peronach syf pozostanie bez zmian - czyli PKP na całego. :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 kwie 2011, 17:57

Obrazek
Za dziesięć miesięcy dworzec PKP będzie jak nowy

PKP i Mostostal podpisały umowę na remont radomskiego dworca PKP. Prace ruszą prawdopodobnie na początku maja i potrwają do końca stycznia przyszłego roku. Koszt inwestycji to 9,5 mln zł. Jak będzie wyglądała obsługa pasażerów podczas remontu, na razie jeszcze nie wiadomo


Do przetargu na wykonanie remontu dworca stanęło dziewięciu oferentów. Choć kryterium wyboru było jedno: cena, komisja przetargowa odrzuciła najtańszą ofertę, którą złożył Complex Bud z Warszawy. Firma ta chciała wyremontować radomski dworzec za 8,5 mln zł brutto, ale jak informuje Barbara Leszczyńska z biura prasowego PKP, komisja stwierdziła, że cena ta jest "rażąco niska". Przetarg nie został oprotestowany, dlatego w piątek można już było podpisać umowę z wykonawcą, którym ostatecznie wybrany został Mostostal spółka z o.o z Białegostoku. Firma wykona remont za nieco ponad 9,5 mln zł brutto.

Wykonawca wejdzie na teren budowy najprawdopodobniej na początku maja. Na uporanie się z robotami budowlańcy będą mieli czas do końca stycznia przyszłego roku.

Jak będzie wyglądała obsługa pasażerów podczas remontu, na razie jeszcze nie wiadomo. Jak usłyszeliśmy od Janusza Andrzeja Lewandowskiego, wiceprezesa Mostostalu, wszystko zostanie ustalone jak tylko spółka wejdzie na teren budowy. Nie wykluczone, że przez pewien czas przy radomskim dworcu staną kontenery, do których przeniesione zostaną np. kasy, czy inne służby dworcowe. Spodziewać można się także utrudnień w ruchu drogowym przed samym dworcem, bo planowana jest wymiana instalacji.

Mostostal odnowi elewacje, wymieni balustrady na balkonach, parapety, rynny i odpływy (mają być miedziane z systemem przeciwoblodzeniowym). Nowe będą także posadzki oraz instalacje sanitarne, elektryczne i teletechniczne.

Jak nowy będzie herb nad głównym wejściem oraz zegar. Elementy wykonane z piaskowca mają zostać oczyszczone za pomocą specjalnego ścierniwa. Wymienione zostaną wszystkie okna i drzwi. Zamiast drzwi wahadłowych do budynku prowadzić będą nowoczesne rozsuwane. Będzie sześć kas, w tym jedna dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, zainstalowana zostanie winda dla wózków inwalidzkich. Wreszcie przestaną straszyć dworcowe toalety. Poczekalnia będzie tak jak teraz na pierwszym piętrze, zostanie połączona z restauracją. Na pierwszy peron będzie można wjechać windą.

- Wszystkie prace będą się odbywały pod nadzorem konserwatora zabytków, bo dworzec jest obiektem zabytkowym - mówi Lewandowski.

Pieniądze na remont są z budżetu państwa i funduszy własnych PKP.

Obrazek


Trochę historii
Radomski dworzec kolejowy został oddany do użytku w 1895 r. Wybudowano go poza ówczesnymi granicami miasta. Zaprojektował go Adolf Schimmelpfenning, uczeń Henryka Marconiego. W 1915 r. budynek częściowo spłonął, wkrótce go jednak odbudowano. W latach 1989-1992 przeprowadzono remont budynku według projektu Jerzego Bortkiwicza, wystrój wnętrza zaprojektowali Kazimierz i Zbigniew Muszyńscy. W latach 90. ubiegłego wieku dobudowano piętrowy pawilon.


Źródło: Gazeta Wyborcza Radom
http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219,94 ... _nowy.html
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 kwie 2011, 0:57

Ktoś jest w stanie jasno przedstawić jaki jest problem z przetargiem na nowy dworzec w Łodzi?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 23 kwie 2011, 13:11

Wg tego: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35134,9486 ... rcem_.html
Wydawało się, że nic nie stanie na przeszkodzie rozpoczęciu inwestycji. Istniało, owszem, zagrożenie, że przedsiębiorstwa, które odpadną, będą się odwoływać. Jednak przedstawiciele kolei zapewniali, że na tym etapie z protestami szybko się uporają. - Najkorzystniejszą ofertę, czyli wykonawcę robót, poznamy jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi - zapowiadał po otwarciu kopert Mirosław Pol, przewodniczący komisji przetargowej. Najpóźniej w wakacje miała zostać podpisana umowa, a we wrześniu rozpocząć się prace. Niestety, zamiast zbliżyć się do przebudowy dworca, oddaliliśmy się od niego jak nigdy. Wszystko przez wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie, który nakazał wykluczyć z przetargu konsorcjum POL-AQUA (Piaseczno) i Dragados (Madryt) - faworytów przetargu, którzy złożyli najtańszą ofertę.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 kwie 2011, 14:20

Hmm no dobrze, ale skoro dana firma jest wykluczona, to czemu kolejna spełniająca warunki nie może być wybrana?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

px33
Posty: 1583
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 23 kwie 2011, 15:53

Chyba boją się protestów tej wykluczonej. W sumie to jeśli to jest przetarg typu projektuj i buduj to cena nie powinna być jedynym kryterium bo jeśli różnica między ofertami to ponad pół miliarda, to na pewno nie wynika to z oszczędności na pracownikach czy marży, ale po prostu najtańsza oferta będzie słaba.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 kwie 2011, 22:31

px33 pisze:Chyba boją się protestów tej wykluczonej.
ale jakich protestów, jeślio ona wyrokiem sądu jest wykluczona? :-k
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 kwie 2011, 23:58

Apelacji, kasacji...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 26 kwie 2011, 11:07

Może uporządkujmy:

1. Orzeczenie sądu okręgowego jest ostateczne i niezaskarżalne dla stron - jedynie prezesowi UZP przysługuje skarga kasacyjna na podstawie art.198g pzp (KIO jest traktowana w tym postępowaniu jako I instancja a SO jako II instancja).

2. To jest przetarg ograniczony. Ten wyrok nie dotyczy oferty złożonej w postępowaniu, a jego pierwszej fazy, tj. wstępnej kwalifikacji w wyniku której wyłonionych zostało pięciu oferentów. Wykonanie wyroku skutkowałoby dopuszczeniem do przetargu innego wykonawcy (Warbud) w miejsce Pol-Aquy. Czyli że Warbud składałby swoją ofertę znając wszystkie pozostałe. Taka sytuacja jest oczywiście niedopuszczalna i teraz nikt nie wie co z tym zrobić, a jedyną możliwością wydaje się unieważnienie tego przetargu i ogłoszenie kolejnego.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 kwie 2011, 14:40

Dzięki - o to chodziło :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 kwie 2011, 21:45

Dlatego TW przesuwały termin złożenia ofert cenowych w przetargu na 186 wagonów, w oczekiwaniu na przesądzenia co do kwalifikacji NEWAGu i CAF.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 891
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 30 kwie 2011, 12:35

Słuszne rozwiązanie, tylko trzeba uważać, żeby zmieścić się w perspektywie ;-)

ODPOWIEDZ