O spółce Przewozy Regionalne

Moderatorzy: JacekM, person

Łukasz
Posty: 8646
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: O spółce Przewozy Regionalne

Post autor: Łukasz » 08 gru 2016, 23:46

osa pisze:Zacznijmy od tego, że ta spółka już dawno powinna zostać wchłonięta przez Koleje Mazowieckie, Śląskie, Wielkopolskie itp. A takie zmiany logo czy nazwy to zwykłe pudrowanie trupa utrzymywanego przy życiu dla kilku prezesowskich posadek.. Jak to na kolei.
Każde województwo ma już takie koleje tak btw?
ŁK

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 gru 2016, 23:49

Nie.

Łukasz
Posty: 8646
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 gru 2016, 0:03

No to jak oddać PRy województwom, skoro ich nie stać może na zarządzanie kawałkami?
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10174
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 gru 2016, 8:02

Które województwa? Bogatsze wycofały się z finansowania strukturalnie nierentownych przewozów lokalnych, tworząc własne spółki (Mazowieckie, Dolnośląskie itd.) i to w nich inwestując w tabor. Co zostało obecnie? Ściana wschodnia.
Pełzający zamach stanu trwa.
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 7042
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 gru 2016, 8:50

KwZ pisze:Bogatsze wycofały się z finansowania strukturalnie nierentownych przewozów lokalnych, tworząc własne spółki (Mazowieckie, Dolnośląskie itd.)
Przecież to jest kłamstwo! Powołanie własnej spółki:
- nie powoduje wycofania się z "finansowania strukturalnie nierentownych przewozów lokalnych (!!!); pierwszy przykład z brzegu: czy Koleje Dolnośląskie automatycznie wycofały się z obsługi Jeleniej Góry-Lwówka?
- nie powoduje automatycznego wycofania się ze współpracy z Przewozami Regionalnymi (wyjątek - Koleje Mazowieckie, choć nie do końca, bo przecież KM i PR współpracują na wschodnich rubieżach województwa);
- nie wszystkie bogatsze powołały własne spółki (Zachodniopomorskie, Kuj-Pom, w zasadzie również Pomorskie).
KwZ pisze:i to w nich inwestując w tabor. .
Przecież to kłamstwo! Nawet po powołaniu własnych spółek województwa "inwestują w tabor" i przekazują go PRom w użytkowanie! (pierwszy przykład z brzegu: łódzkie)
KwZ pisze:Co zostało obecnie? Ściana wschodnia.
Zachodniopomorskie, Lubuskie, Opolskie, Kujawsko-Pomorskie, Pomorskie... Tak, ściana wschodnia.

ashir
Posty: 26492
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 gru 2016, 9:17

Przy czym w Kujawsko-Pomorskim przewozy realizuje jeszcze Arriva, choć rzeczywiście na trochę innych zasadach. ;)

Łukasz
Posty: 8646
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 gru 2016, 9:20

I jest jeszcze choćby sprawa Małopolskich, od których PR przejmuje połączenia.
ŁK

Krzysztof_J
Posty: 183
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 14 lip 2019, 11:36

Przewozy Regionalne chcą zezłomować jedyny egzemplarz ED73: http://inforail.pl/koniec-ed73-001-traf ... 16112.html

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2751
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 12 sie 2019, 21:18

Zezłomowany już.
https://imgur.com/a/obC5RTR
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1775
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 13 sie 2019, 15:40

Mam nadzieję tylko, że wykonanie czynności po wpłynięciu wniosku do konserwatora, ale przed rozpatrzeniem są karane i PR-y dostaną solidną karę. Tak, żeby musieli sami odbudowywać ED73...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Autobus Czerwon
Posty: 2931
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 sie 2019, 22:52

zxcvbnm pisze:
13 sie 2019, 15:40
Mam nadzieję tylko, że wykonanie czynności po wpłynięciu wniosku do konserwatora, ale przed rozpatrzeniem są karane i PR-y dostaną solidną karę. Tak, żeby musieli sami odbudowywać ED73...
Czy w tej bajce były świstaki?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 1775
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 sie 2019, 17:31

Autobus Czerwon pisze:
13 sie 2019, 22:52
zxcvbnm pisze:
13 sie 2019, 15:40
Mam nadzieję tylko, że wykonanie czynności po wpłynięciu wniosku do konserwatora, ale przed rozpatrzeniem są karane i PR-y dostaną solidną karę. Tak, żeby musieli sami odbudowywać ED73...
Czy w tej bajce były świstaki?
Było coś jeszcze o dymisji zarządów PolRegio oraz PLK. Niestety, wtedy się obudziłem.
Dziwi taka determinacja PR w kasacji tego składu.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 16 sie 2019, 10:14

Podobno udało się zachować jeden z pulpitów maszynisty.

kajo
Posty: 2586
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 16 sie 2020, 19:25

Właśnie sobie wracam z małopolski i zaczynam twierdzić, że Polregio należy zaorać. Niby jechałem turbokiblem 3 razy. Niby wszystko o czasie i powinno być spoko.
Ale te pociągi wyglądają jakby miały 30 lat od modernizacji, podczas jazdy drzwi międzyprzedziałowe telepią, ściany nie były myte od modernizacji, na zewnątrz grafiti usuwało 3letnie dziecko, w środku tak samo. Do tego jakaś dostawka z dykty w przedziale konduktorskim, po co to?
Obsługa jakby się PRL nie skończył, łaske robi że pracuje. Wypisywanie biletu z przesiadką i rowerem trwało dosłownie 15 minut, wymagało osobno terminala, teczki z drukarką i dostawki do płatności kartą.
Jak tak to wszystko porównuje do KM to jestem szczęśliwy że mieszkam na mazowszu i że 15 lat temu wygnano PR z obsługi regionalnych.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ