Bezpieczny przejazd - "Zatrzymaj się i żyj!"

Moderator: JacekM

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 gru 2011, 12:58

Ja też uważam, że oryginalne zdjęcia z wypadków były by lepsze- takie, jak na szkoleniu "za punkty".
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 gru 2011, 13:05

Stary Pingwin pisze:Ja też uważam, że oryginalne zdjęcia z wypadków były by lepsze- takie, jak na szkoleniu "za punkty".
co roku jest inny plakat, w jednym był bardziej drastyczny.
Ale badania specjalistyczne pokazują, że szokujące zdjęcia osiągają efekt przeciwny - ludzie starają się to wyprzeć z pamięci. Wpierw trzeba oswoić odbiorców z tematem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 21 gru 2011, 14:49

BJ pisze:Większość kampanii społecznych w Polsce jest robiona tak infantylnie, że bardziej mi się chce śmiać widząc niektóre reklamówki niż pochylić się nad problemem przedstawionym w reklamie...
Ciekawe, bo wiele z tych kampanii jest chwalonych przez branżystów za granicą. Cudze chwalicie...?
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 21 gru 2011, 18:03

chester pisze:Cudze chwalicie...?
Zagranicznych kampanii nie widziałem. Piszę tylko o swoich odczuciach.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 gru 2011, 19:26

A może porozmawiamy o jakichś konkretach? A nie "wiele kampanii..."...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 21 gru 2011, 20:19

A ja nie bardzo pojmuje sens takich kampanii. Pokazanie jakiegos zdjęcia nie powoduje nagle w moim mózgu zapalenia sie zółtej czy czerwonej lampki, nie zaczynam bardziej uwazac czy jechac nagle wolniej. Wywoluje raczej uśmiech politowania nad tym jak marnowane sa publiczne pieniądze.
Zresztą jeśli uznamy że ta niby gierka z początkowego linka naprawde moze jakos wplynąć na zachowanie kierowców to musimy także uznać ze wpływ tez ma takie Need For Speed czy coś w tym rodzaju. Wplyw oczywiście całkiem innego rodzaju ;)

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 21 gru 2011, 21:35

MeWa pisze:A może porozmawiamy o jakichś konkretach? A nie "wiele kampanii..."...
Jest taka stronka: http://www.kampaniespoleczne.pl. Tam sobie poczytaj, które kampanie społecznie zdobyły uznanie poza granicami kraju.
Z tych bardziej znanych to "Dziecko w sieci" (przeróbki zagraniczne), "Prowadzę - jestem trzeźwy".
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 gru 2011, 23:25

chester pisze:
MeWa pisze:A może porozmawiamy o jakichś konkretach? A nie "wiele kampanii..."...
Jest taka stronka: http://www.kampaniespoleczne.pl. Tam sobie poczytaj, które kampanie społecznie zdobyły uznanie poza granicami kraju.
Z tych bardziej znanych to "Dziecko w sieci" (przeróbki zagraniczne), "Prowadzę - jestem trzeźwy".
Ale akurat to nie był głos skierowany do Ciebie ;) Chodziło mi raczej o skonkretyzowanie dyskusji "polskie kampanie są beznadziejne" i odniesienie tego do Bezpiecznego Przejazdu.
Rosa pisze:A ja nie bardzo pojmuje sens takich kampanii. Pokazanie jakiegos zdjęcia nie powoduje nagle w moim mózgu zapalenia sie zółtej czy czerwonej lampki, nie zaczynam bardziej uwazac czy jechac nagle wolniej.
Ależ oczywiście - nie mniej jednak trzeba wziąć pod uwagę, że dobra kampania społeczna nie ogranicza się do jednego roku i do jednego zdjęcia. To są działania rozłożone na lata. Dopiero w takiej perspektywie można ocenić, jakie skutki niesie dana kampania.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ