Koleje Śląskie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 gru 2012, 14:32

Już sobie czytam: http://www.rynek-kolejowy.pl/37919/PR_K ... ciagow.htm
Tabor poszedł w odstawkę(!).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 gru 2012, 14:51

To jest świetne:
od 9 grudnia utrzymujemy w ruchu mniej taboru niż w poprzednim rozkładzie jazdy. Mimo to wydzierżawiliśmy już 8 EZT

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 12 gru 2012, 15:31

Świetne, w sensie?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 gru 2012, 16:26

Potrzebujemy mniej taboru na własne potrzeby, ale MIMO TO znaleźliśmy u siebie wolny tabor żeby pożyczyć komuś innemu.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 gru 2012, 1:10

przewoz pisze:Z jednej strony brzydkie zagranie, ja bym na ich miejscu po prostu odpowiednio sobie za tą usługę policzył.

Z drugiej strony... im na tym nie zależy.
Czy logistycznie i ekonomicznie im by się w ogóle opłacało robić transport tylko na kilka dni?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25322
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 gru 2012, 7:11

Przecież widać, że PR-y grają na to, by dobitnie wszystkim innym marszałkom ich koleje regionalne z głowy wybić. Co było choćby słychać w wywiadzie pani prezes w Polsat News.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3074
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 13 gru 2012, 7:49

Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2012, 7:55

PR-y zachowują się tak bezczelnie, jak gdyby to one były właścicielem województw, a nie odwrotnie. Mam nadzieję, że się na tym ostatecznie wyłożą.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 13 gru 2012, 8:38

MichalJ pisze:Potrzebujemy mniej taboru na własne potrzeby, ale MIMO TO znaleźliśmy u siebie wolny tabor żeby pożyczyć komuś innemu.
To ma sens, niestety. Tabor nieużytkowany stoi zapewne zapuszczony w krzakach. I mimo tej przebiegłej strategii biznesowej znalazło się 8 sztuk w jakim-takim stanie.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 13 gru 2012, 8:58

MichalJ pisze:PR-y zachowują się tak bezczelnie, jak gdyby to one były właścicielem województw, a nie odwrotnie. Mam nadzieję, że się na tym ostatecznie wyłożą.
A ja się tu z Tobą nie zgodzę stanowczo i zdecydowanie.

Całkowicie popieram decyzję pani Kuczewskiej, że bez umowy "jej" pociągi nie wrócą na Śląsk. To w końcu marszałek doprowadził do sytuacji, że PR ze Śląska zostały przegnane, kilkaset osób z dnia na dzień straciło pracę i niechaj teraz on wypije piwo, które nawarzył.

Powrót PR na Śląsk "z podkulonym ogonem" byłoby jak naplucie w twarz tym ludziom, którzy decyzją marszałka stracili pracę.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2012, 9:30

grzegorz pisze:
MichalJ pisze:Potrzebujemy mniej taboru na własne potrzeby, ale MIMO TO znaleźliśmy u siebie wolny tabor żeby pożyczyć komuś innemu.
To ma sens, niestety. Tabor nieużytkowany stoi zapewne zapuszczony w krzakach. I mimo tej przebiegłej strategii biznesowej znalazło się 8 sztuk w jakim-takim stanie.
Ten tabor jest nieużytkowany OD TRZECH DNI. Już go zdążyli zapuścić w krzakach???

Ja rozumiem, że na forach dominują zagorzali wyznawcy PR-ów, ale są pewne granice...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 gru 2012, 9:35

Ja mam do tego jeszcze inne podejście. Wydaje mi się, że ta umowa rzeczywiście może być potrzebna ze względów technicznych:
a) wszelkich planów budżetowych;
b) planowania taboru, remontów itp.;
c) odpowiedzi na pytanie, ilu i których ludzi trzeba zatrudnić (jeszcze? z powrotem?);
d) zaplecza, PLK, itp. itd.

Nie widzę żadnego powodu, dla którego PR miałyby wrócić na Śląsk po starych stawkach, które tamtejszy marszałek uważał za za wysokie. Teraz PR są podmiotem, stroną negocjacji -- i patrząc na to, co się dzieje, pozycję mają bardzo mocną.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 gru 2012, 11:20

MichalJ pisze:PR-y zachowują się tak bezczelnie, jak gdyby to one były właścicielem województw, a nie odwrotnie. Mam nadzieję, że się na tym ostatecznie wyłożą.
Czemu bezczelnie? Bo nie chcą wrócić na zasadach województwa, tylko na swoich? Mają do tego jak najbardziej prawo, a same na tym nie tracą absolutnie nic, bo cierpi jedynie wizerunek KŚ i Marszałka, który próbował zrealizować swoje dziecięce plany w trzy miesiące, a dziś w końcu musiał odwołać prezesa KŚ.
Stanisław Biega (od rozkładów) oraz spec taborowy KŚ również polecieli.

Wczoraj ostatecznie 85 pociągów w SMSach, a dziś mam już 49 SMSów ;)
Wiceprezes Kolei Śląskich też ma sprawę karną i złoży rezygnację

Kuriozalny przebieg konferencji prasowej marszałka województwa śląskiego Adama Matusiewicza. Przepytywany przez dziennikarzy wiceprezes Kolei Śląskich przyznał, że podobnie jak Marek Worach ma wytoczony przeciw sobie proces karny. Obiecał podać się do dymisji.

http://www.rynek-kolejowy.pl/37976/Wice ... gnacje.htm

=D> =D> =D>
Na zbity pysk, a nie dymisje.

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 13 gru 2012, 11:43

MichalJ pisze: Ja rozumiem, że na forach dominują zagorzali wyznawcy PR-ów, ale są pewne granice...
Ale ja odniosłem się do cytatu
od 9 grudnia utrzymujemy w ruchu mniej taboru niż w poprzednim rozkładzie jazdy. Mimo to wydzierżawiliśmy już 8 EZT.
Chyba PR mniej uruchamia, bo nie KŚ?!
I tak, wierzę w zdolności PR-ów (i nie tylko) do zapuszczenia czegokolwiek. Naprawy, kontrole taboru powinny być wykonywane b. często, więc nietrudno, żeby odstawiony „na chwilkę” pociąg stracił gotowości do pracy, zwłaszcza jak go zaczną okoliczni żule „modernizować”. Dobra, może 3 dni to faktycznie za mało na „zapuszczenie w krzakach”. ;-)

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 gru 2012, 11:54

Proszę uprzejmie, w końcu zmiękła rura:
Matusiewicz podpiszę umowę roczną z Przewozami Regionalnymi

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego podpisze z Przewozami Regionalnymi roczną umowę na obsługę przewozów na 5 liniach prowadzących do sąsiednich województw. Szczegóły umowy nie są jeszcze znane.
http://www.rynek-kolejowy.pl/37978/Matu ... alnymi.htm

Przynajmniej na stykach będzie normalnie.

Ale nie na wszystkich, zabrakło Sławkowa chyba:
Częstochowa – Piotrków Trybunalski, Częstochowa – Kielce, Kędzierzyn-Koźle – Gliwice, Strzelce Opolskie – Gliwice, Kędzierzyn Koźle – Racibórz

ODPOWIEDZ