Koleje ĹlÄ skie
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Czy logistycznie i ekonomicznie im by się w ogóle opłacało robić transport tylko na kilka dni?przewoz pisze:Z jednej strony brzydkie zagranie, ja bym na ich miejscu po prostu odpowiednio sobie za tą usługę policzył.
Z drugiej strony... im na tym nie zależy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Przecież widać, że PR-y grają na to, by dobitnie wszystkim innym marszałkom ich koleje regionalne z głowy wybić. Co było choćby słychać w wywiadzie pani prezes w Polsat News.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- vernalisadonis
- Posty: 3074
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
A ja się tu z Tobą nie zgodzę stanowczo i zdecydowanie.MichalJ pisze:PR-y zachowują się tak bezczelnie, jak gdyby to one były właścicielem województw, a nie odwrotnie. Mam nadzieję, że się na tym ostatecznie wyłożą.
Całkowicie popieram decyzję pani Kuczewskiej, że bez umowy "jej" pociągi nie wrócą na Śląsk. To w końcu marszałek doprowadził do sytuacji, że PR ze Śląska zostały przegnane, kilkaset osób z dnia na dzień straciło pracę i niechaj teraz on wypije piwo, które nawarzył.
Powrót PR na Śląsk "z podkulonym ogonem" byłoby jak naplucie w twarz tym ludziom, którzy decyzją marszałka stracili pracę.
Ten tabor jest nieużytkowany OD TRZECH DNI. Już go zdążyli zapuścić w krzakach???grzegorz pisze:To ma sens, niestety. Tabor nieużytkowany stoi zapewne zapuszczony w krzakach. I mimo tej przebiegłej strategii biznesowej znalazło się 8 sztuk w jakim-takim stanie.MichalJ pisze:Potrzebujemy mniej taboru na własne potrzeby, ale MIMO TO znaleźliśmy u siebie wolny tabor żeby pożyczyć komuś innemu.
Ja rozumiem, że na forach dominują zagorzali wyznawcy PR-ów, ale są pewne granice...
Ja mam do tego jeszcze inne podejście. Wydaje mi się, że ta umowa rzeczywiście może być potrzebna ze względów technicznych:
a) wszelkich planów budżetowych;
b) planowania taboru, remontów itp.;
c) odpowiedzi na pytanie, ilu i których ludzi trzeba zatrudnić (jeszcze? z powrotem?);
d) zaplecza, PLK, itp. itd.
Nie widzę żadnego powodu, dla którego PR miałyby wrócić na Śląsk po starych stawkach, które tamtejszy marszałek uważał za za wysokie. Teraz PR są podmiotem, stroną negocjacji -- i patrząc na to, co się dzieje, pozycję mają bardzo mocną.
a) wszelkich planów budżetowych;
b) planowania taboru, remontów itp.;
c) odpowiedzi na pytanie, ilu i których ludzi trzeba zatrudnić (jeszcze? z powrotem?);
d) zaplecza, PLK, itp. itd.
Nie widzę żadnego powodu, dla którego PR miałyby wrócić na Śląsk po starych stawkach, które tamtejszy marszałek uważał za za wysokie. Teraz PR są podmiotem, stroną negocjacji -- i patrząc na to, co się dzieje, pozycję mają bardzo mocną.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Czemu bezczelnie? Bo nie chcą wrócić na zasadach województwa, tylko na swoich? Mają do tego jak najbardziej prawo, a same na tym nie tracą absolutnie nic, bo cierpi jedynie wizerunek KŚ i Marszałka, który próbował zrealizować swoje dziecięce plany w trzy miesiące, a dziś w końcu musiał odwołać prezesa KŚ.MichalJ pisze:PR-y zachowują się tak bezczelnie, jak gdyby to one były właścicielem województw, a nie odwrotnie. Mam nadzieję, że się na tym ostatecznie wyłożą.
Stanisław Biega (od rozkładów) oraz spec taborowy KŚ również polecieli.
Wczoraj ostatecznie 85 pociągów w SMSach, a dziś mam już 49 SMSów
Wiceprezes Kolei Śląskich też ma sprawę karną i złoży rezygnację
Kuriozalny przebieg konferencji prasowej marszałka województwa śląskiego Adama Matusiewicza. Przepytywany przez dziennikarzy wiceprezes Kolei Śląskich przyznał, że podobnie jak Marek Worach ma wytoczony przeciw sobie proces karny. Obiecał podać się do dymisji.
http://www.rynek-kolejowy.pl/37976/Wice ... gnacje.htm
Na zbity pysk, a nie dymisje.
Ale ja odniosłem się do cytatuMichalJ pisze: Ja rozumiem, że na forach dominują zagorzali wyznawcy PR-ów, ale są pewne granice...
Chyba PR mniej uruchamia, bo nie KŚ?!od 9 grudnia utrzymujemy w ruchu mniej taboru niż w poprzednim rozkładzie jazdy. Mimo to wydzierżawiliśmy już 8 EZT.
I tak, wierzę w zdolności PR-ów (i nie tylko) do zapuszczenia czegokolwiek. Naprawy, kontrole taboru powinny być wykonywane b. często, więc nietrudno, żeby odstawiony „na chwilkę” pociąg stracił gotowości do pracy, zwłaszcza jak go zaczną okoliczni żule „modernizować”. Dobra, może 3 dni to faktycznie za mało na „zapuszczenie w krzakach”.
Proszę uprzejmie, w końcu zmiękła rura:
Przynajmniej na stykach będzie normalnie.
Ale nie na wszystkich, zabrakło Sławkowa chyba:
http://www.rynek-kolejowy.pl/37978/Matu ... alnymi.htmMatusiewicz podpiszę umowę roczną z Przewozami Regionalnymi
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego podpisze z Przewozami Regionalnymi roczną umowę na obsługę przewozów na 5 liniach prowadzących do sąsiednich województw. Szczegóły umowy nie są jeszcze znane.
Przynajmniej na stykach będzie normalnie.
Ale nie na wszystkich, zabrakło Sławkowa chyba:
Częstochowa – Piotrków Trybunalski, Częstochowa – Kielce, Kędzierzyn-Koźle – Gliwice, Strzelce Opolskie – Gliwice, Kędzierzyn Koźle – Racibórz