Koleje Śląskie

Moderator: JacekM

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 13 gru 2012, 12:55

przewoz pisze: Przynajmniej na stykach będzie normalnie.
:lol: No chyba, że mu zaśpiewają 50 zł/pockm. Wtedy może normalnie, bez szantażu cały rok wyjeżdżą.

[ Dodano: |13 Gru 2012|, 2012 13:03 ]
Rynek Kolejowy pisze: Umowa będzie marszałka drogo kosztować. Do końca tego roku PR będą prowadzić przewozy na podstawie obowiązującej jeszcze pięcioletniej umowy ramowej. Za przewozy przez cały rok przewozy żądają pokrycia deficytu samych przewozów (plus rozsądny zysk), oraz pokrycia przez marszałka dodatkowych kosztów rekonstrukcji rozkładu jazdy.
Wytoczą parę gratów zawalających bocznice - taka wielka „rekonstrukcja”, i
przewoz pisze:będzie normalnie
czyli Śląskie znów będzie dojone.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 13 gru 2012, 13:25

grzegorz pisze:
... oraz pokrycia przez marszałka dodatkowych kosztów rekonstrukcji rozkładu jazdy.
Wytoczą parę gratów zawalających bocznice - taka wielka „rekonstrukcja”,
Popełniasz ten sam błąd co zarząd KŚ - nie doceniasz wagi, jaką gra w organizacji przewozów kolejowych rozkład jazdy.
Żeby pociąg mógł rano pojechać z miasta A do miasta B, to wieczorem poprzedniego dnia musi się znaleźć w mieście A. I wcale nie jest konieczne, żeby jechał tam z miasta B, równie dobrze może tam dotrzeć z C przez D. Kluczową sprawa jest to, żebyśmy wieczorem we wszystkich punktach sieci mieli odpowiednie pociągi, które z tych punktów rano następnego dnia wyruszają w trasę.
I właśnie na tym się KŚ wyłożyły.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 gru 2012, 13:28

Jeśli chodzi o rozkład, to chyba najbardziej się wyłożyły na tym, że założono bardzo ciasne obiegi dla EZT, a potem próbowano je realizować składem z lokomotywą.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 gru 2012, 18:20

Bizantyjskie i nonsensowne rozkłady jazdy, z których znany jest pekap, a które uniemożliwiają sensowną politykę taborową (bo musi jechać dwuskład EN57 o 3 rano do Góry Kalwarii, bo za dwa dni ten obieg robi Tłuszcz - Wileńska w porannym szczycie*) i rodzą dwugodzinne postoje po 50 km jazdy* to jest równie głupie ekstremum.

PR jako normalność? Koń by się uśmiał... nie rozumiem, dlaczego nikt z marszałków (zwłaszcza tych, co chcą własną kolejką jeździć) nie przekonał kolegów - właścicieli do podziału majątku między udziałowców, przynajmniej tych, którzy już PRami jeździć nie chcą.

[ Dodano: |13 Gru 2012|, 2012 18:21 ]
przewoz pisze:
Przynajmniej na stykach będzie normalnie.
"PR" i "normalnie" w jednym zdaniu to jednak przesada... chyba, że będzie w nim także słowo "bankructwo". :D

* - przykład kompletnie z sufitu

[ Dodano: |13 Gru 2012|, 2012 18:26 ]
Piottr pisze:Śląsk. To w końcu marszałek doprowadził do sytuacji, że PR ze Śląska zostały przegnane, kilkaset osób z dnia na dzień straciło pracę i
z jakiego "dnia na dzień"?! O tym, że PR wypada z województwa wiadomo od całkiem dawna.

Chciałbym się też dowiedzieć, na czym polega "nieludzkość" warunków pracy w KŚ, firmie równie, co PR, samorządowej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 gru 2012, 18:27

Piottr pisze:I właśnie na tym się KŚ wyłożyły.
Na tak prostej sprawie??
Glonojad pisze:przykład kompletnie z sufitu
Podaj przykład cokolwiek realny.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 gru 2012, 18:32

Bez żartów, nie będę się teraz bawił w analizowanie obiegów - było parę tekstów na ten temat swego czasu, jak np. w MZPR nie da się sensownie ustawić długości składów, można sobie poszukać - zdanie sobie wyrobiłem, nie widzę powodu, by co roku generować sobie nowe przykłady dla potrzeb ewentualnej dyskusji w sieci. =;
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 gru 2012, 18:43

KwZ pisze:
Podaj przykład cokolwiek realny.
Trochę historycznie, bo sprzed 10 lat, ale ideę ukazuje:

Obieg nr 1, SU45+4Bhp
Lublin 5.50 - Stalowa Wola Rozwadów 7.39
Stalowa Wola Rozwadów 17.19 - Lublin 19.36

Obieg nr 2, SU45+4Bhp
Lublin 11.52 - Stalowa Wola Rozwadów 11.52
Stalowa Wola Rozwadów 19.30 - Lublin 21.37

Obieg nr 3, SP32+2Bh (rekord świata, 36km dziennego przebiegu!)
Zamość 10.29 - Zawada 10.40
Zawada 11.10 - Zamość 11.21
Zamość 17.18 - Zawada 17.29
Zawada 17.55 - Zamość 18.06

Obieg nr 4, EU07+3B
Konin 6.10 - Poznań Gł. 7.25
Poznań Gł. 16.28 - Konin 17.42

Obieg nr 5, SU45+4Bhp
Leszno 5.00 - Ostrów Wlkp. 7.25
Ostrów Wlkp. 15.30 - Leszno 17.53

Więcej szukać po tych starych dodatkach mi się nie chce :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 gru 2012, 19:02

Dziękuję za przykłady fiku.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 gru 2012, 19:05

Podajecie tu jakieś ekstrema :) teraz też km równie tabor wykorzystuje. Flirty maksymalnie, a piętrusy skandalicznie słabo. Ale układanie nierealny obiegow po kilka minut na zmianę kabiny na śląsku? Bez żartów. Tak, PRy na stykach przynajmniej będą jeździć pociągami, a nie niczym albo autobusami jak ks. Poza Tym mają realizować rozkład podobny do ks, może się uda nic nie dzielić np w Strzelcach albo nie jeździć 5 minut po sobie do Radomska. Dziś 96 już smsow o odwołanych pociągach a jeszcze do nocy daleko, do tego dojdą odwołane z tytułu wykolejenia w Poraju...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 gru 2012, 20:21

KM to przecieś śmietanka PRów - przykład, jak by działały, gdyby miały niemal nieograniczony kurek z kasą. Lepiej na pewno, ale czy idealnie? Niekoniecznie...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

sajbeer
Posty: 1078
Rejestracja: 06 maja 2008, 21:06
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: sajbeer » 13 gru 2012, 21:21

fik pisze:
KwZ pisze:
Podaj przykład cokolwiek realny.
Trochę historycznie, bo sprzed 10 lat, ale ideę ukazuje:

Obieg nr 1, SU45+4Bhp
Lublin 5.50 - Stalowa Wola Rozwadów 7.39
Stalowa Wola Rozwadów 17.19 - Lublin 19.36

Obieg nr 2, SU45+4Bhp
Lublin 11.52 - Stalowa Wola Rozwadów 11.52
Stalowa Wola Rozwadów 19.30 - Lublin 21.37

Obieg nr 3, SP32+2Bh (rekord świata, 36km dziennego przebiegu!)
Zamość 10.29 - Zawada 10.40
Zawada 11.10 - Zamość 11.21
Zamość 17.18 - Zawada 17.29
Zawada 17.55 - Zamość 18.06

Obieg nr 4, EU07+3B
Konin 6.10 - Poznań Gł. 7.25
Poznań Gł. 16.28 - Konin 17.42

Obieg nr 5, SU45+4Bhp
Leszno 5.00 - Ostrów Wlkp. 7.25
Ostrów Wlkp. 15.30 - Leszno 17.53

Więcej szukać po tych starych dodatkach mi się nie chce :P
Obieg numer 2 proszę poprawić. Teleportuje się z Lublina do Stalowej Woli 11.52-11.52 :D
Ostatnia skonsumowana "PARÓWKA"
21.12.2012
366+218 :arrow: 013B/28
Przedostatnia:
7.12.2012
140+685 :arrow: 019B/33 :D :tancze:

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 13 gru 2012, 21:41

Glonojad pisze:Lepiej na pewno, ale czy idealnie? Niekoniecznie...
Pewnie, że nie idealnie, ale w obecnej postaci działanie KŚ jest kompletnie nie do zaakceptowania i to akurat było do przewidzenia, wbrew temu co powiedział marszałek (już ex...)

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 13 gru 2012, 23:42

Odnoszę wrażenie, że "przepoczwarzanie" KM z MZPR było bardziej profesjonalne :-k
Babiniec / Sekita i Nowakowska / dzielnie walczył o rozwój nowotworu w skali kraju jakim były wtedy Koleje Mazowieckie. Pewnie niektórzy z was pamiętają tzw. ścianę płaczu na oficjalnej stronie internetowej Kolei Mazowieckich, na której niewdzięcznicy #-o publikowali swoje bluzgi, sprośności, wyzwiska pod adresem niedomagającego przewoźnika. Wtedy też Premo zdobył sławę mołojecką, walcząc z chamstwem, prostactwem, tanim populizmem za pomocą profesjonalnych i niebanalnych replik. Początki zawsze są trudne, zwłaszcza dla pionierów.
Mnie osobiście Koleje Śląskie "zachwyciły" bogactwem, różnorodnością i przypadkowością taboru :D. Kosmiczny bajzel w wykonaniu organizatorów przewozów na Ślunsku to mistrzostwo świata!
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 gru 2012, 23:48

a/p TALENT pisze:Odnoszę wrażenie, że "przepoczwarzanie" KM z MZPR było bardziej profesjonalne :-k
Dlatego, że to był MPZR pod nową nazwą. Zmiany były wprowadzane stopniowo i ewolucyjnie, stąd w miarę bezboleśnie się to skończyło ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1710
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 14 gru 2012, 0:00

Znając mentalność Ślązaków, to zwalą całą winę na tych pierońskich goroli i gizdów warszawioków.
ZUS fundatorem emigracji

ODPOWIEDZ